Heb sinds kort een 6800 GE 2nd hand gekocht. Om precies te zijn de ASUS V9999 Gamers Edition. (256MB GDDR3)
Loop nu al een week te klote, want ik kwam er achter dat niet alleen de LE's te unlocken zijn maar ook de GE's (als je geluk hebt) En dat geluk had ik! Heb nu mijn 6800 GE op 16x1,6vp draaien zonder artifacts!
Nou kom ik bijna bij mijn vraag.
Ben namelijk rustig aan overklokken met Rivatuner. Kreeg eerst bij het testen van een waarde Driver Failed. Heb in Power User : "DisableClockTest" uit gezet.
Dus ik begon bij: Core: 375 en Mem: 1050
Werkte als een trein! 3dMark05 --> Score van 5003 (een winst van 850 punten!!)
Nu wilde ik eigenlijk mijn max stellen, de eerst volgende die ik geprobeert had was: Core: 400 en Mem: 1100.. (alleen onder 3d performance)
Run 3DMark05.. bleef voor mij te lang zwart (+/- 5 sec) dus rebootte mijn PC.
Kwam terug in Windows... Start Rivatuner. Wil opnieuw 400/1100 instellen (onder 3d performance), druk op test... testbalkje loopt... maar in de Monitor zie ik dat hij gewoon op 350/1000 blijft draaien!
Voorbij dit probleem kom ik dus niet! Krijg het met geen mogelijkheid veranderd zodat RT daadwerkelijk mijn clocks hoger legt (in 3D). Ook niet wanneer ik 3dmark run!
2D wil hij wel reageren en daadwerkelijk de clocks hoger leggen!
Weet iemand toevallig te vertellen wat er mis gegaan kan zijn. Of gereset is o.i.d.
Alvast bedankt!
p.s: Mijn specs zijn de volgende..
Ik weet namelijk dat ik tegen het randje zit met mijn voeding (hoewel het wel een A-merk is) Maar deze heeft het altijd nog perfect gedaan.
Loop nu al een week te klote, want ik kwam er achter dat niet alleen de LE's te unlocken zijn maar ook de GE's (als je geluk hebt) En dat geluk had ik! Heb nu mijn 6800 GE op 16x1,6vp draaien zonder artifacts!
Nou kom ik bijna bij mijn vraag.
Ben namelijk rustig aan overklokken met Rivatuner. Kreeg eerst bij het testen van een waarde Driver Failed. Heb in Power User : "DisableClockTest" uit gezet.
Dus ik begon bij: Core: 375 en Mem: 1050
Werkte als een trein! 3dMark05 --> Score van 5003 (een winst van 850 punten!!)
Nu wilde ik eigenlijk mijn max stellen, de eerst volgende die ik geprobeert had was: Core: 400 en Mem: 1100.. (alleen onder 3d performance)
Run 3DMark05.. bleef voor mij te lang zwart (+/- 5 sec) dus rebootte mijn PC.
Kwam terug in Windows... Start Rivatuner. Wil opnieuw 400/1100 instellen (onder 3d performance), druk op test... testbalkje loopt... maar in de Monitor zie ik dat hij gewoon op 350/1000 blijft draaien!
Voorbij dit probleem kom ik dus niet! Krijg het met geen mogelijkheid veranderd zodat RT daadwerkelijk mijn clocks hoger legt (in 3D). Ook niet wanneer ik 3dmark run!
2D wil hij wel reageren en daadwerkelijk de clocks hoger leggen!
Weet iemand toevallig te vertellen wat er mis gegaan kan zijn. Of gereset is o.i.d.
Alvast bedankt!
p.s: Mijn specs zijn de volgende..
- AMD Athlon64 3000+ (Socket 939) met Boxed cooler
- MSI K8N Neo2 Platinum
- 2 x 512MB DDR400 Corsair XMS (2.5-3-3-6 (maar AUTO in BIOS), dual channel)
- ASUS V9999 6800 GE (AGP 8x)
- WD 80GB (7200 rpm)
- Nexus NX-3000 (300watt, +3.3v : 4.6v, +12v bij 15a)
- Lian-Li 300 (Aluminium case dus)
- 2 instelbare fans in front (onder) en 1 fan in back (boven onder voeding)
- Geen W/C alles wordt gekoeld door airflow
- Windows XP Pro SP2
- Forceware 81.84 (32-bit non-whql)
Ik weet namelijk dat ik tegen het randje zit met mijn voeding (hoewel het wel een A-merk is) Maar deze heeft het altijd nog perfect gedaan.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 04:29 . Reden: specs toevoegen en extra vraag ]