Toon posts:

Rivatuner OC optie geen effect?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een 6800 GE 2nd hand gekocht. Om precies te zijn de ASUS V9999 Gamers Edition. (256MB GDDR3)
Loop nu al een week te klote, want ik kwam er achter dat niet alleen de LE's te unlocken zijn maar ook de GE's (als je geluk hebt) En dat geluk had ik! Heb nu mijn 6800 GE op 16x1,6vp draaien zonder artifacts!

Nou kom ik bijna bij mijn vraag.
Ben namelijk rustig aan overklokken met Rivatuner. Kreeg eerst bij het testen van een waarde Driver Failed. Heb in Power User : "DisableClockTest" uit gezet.
Dus ik begon bij: Core: 375 en Mem: 1050
Werkte als een trein! 3dMark05 --> Score van 5003 (een winst van 850 punten!!)

Nu wilde ik eigenlijk mijn max stellen, de eerst volgende die ik geprobeert had was: Core: 400 en Mem: 1100.. (alleen onder 3d performance)

Run 3DMark05.. bleef voor mij te lang zwart (+/- 5 sec) dus rebootte mijn PC.
Kwam terug in Windows... Start Rivatuner. Wil opnieuw 400/1100 instellen (onder 3d performance), druk op test... testbalkje loopt... maar in de Monitor zie ik dat hij gewoon op 350/1000 blijft draaien! :(

Voorbij dit probleem kom ik dus niet! Krijg het met geen mogelijkheid veranderd zodat RT daadwerkelijk mijn clocks hoger legt (in 3D). Ook niet wanneer ik 3dmark run!
2D wil hij wel reageren en daadwerkelijk de clocks hoger leggen!

Weet iemand toevallig te vertellen wat er mis gegaan kan zijn. Of gereset is o.i.d.

Alvast bedankt!

p.s: Mijn specs zijn de volgende..
  • AMD Athlon64 3000+ (Socket 939) met Boxed cooler
  • MSI K8N Neo2 Platinum
  • 2 x 512MB DDR400 Corsair XMS (2.5-3-3-6 (maar AUTO in BIOS), dual channel)
  • ASUS V9999 6800 GE (AGP 8x)
  • WD 80GB (7200 rpm)
  • Nexus NX-3000 (300watt, +3.3v : 4.6v, +12v bij 15a)
  • Lian-Li 300 (Aluminium case dus)
  • 2 instelbare fans in front (onder) en 1 fan in back (boven onder voeding)
  • Geen W/C alles wordt gekoeld door airflow
  • Windows XP Pro SP2
  • Forceware 81.84 (32-bit non-whql)
p.p.s: Kunnen er ook door een te lage voedings spanning, wanneer men OC'd, problemen ontstaan?
Ik weet namelijk dat ik tegen het randje zit met mijn voeding (hoewel het wel een A-merk is) Maar deze heeft het altijd nog perfect gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 04:29 . Reden: specs toevoegen en extra vraag ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Eerste vraag weet ik niet zo, maar over je voeding wel.

Als je gaat overclocken verbruikt je systeem meer, en dus wordt er meer van je voeding gevraagd. Als je al tegen het randje van je voeding aan zit is het wel verstandig deze te vervangen door een beter exemplaar (A-merk.)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Mja die 300watt is écht op het randje :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dan kan dit dus best komen door mijn te lage voeding.
Ik bedacht me namelijk na het posten van dit topic dat ik na de 1e hanger (400/1100) dat ik mijn fans bij de reset harder aangezet had. Toen dus in Windows kwam en ik niet meer fatsoenlijk kon overklokken.

Kwam ik om 5 uur s'nachts achter op de W.C. .. is dat niet wat.. }:O

Anyways.. het verhielp het probleem niet helaas :(

Nu moet ik ook zeggen dat ik momenteel gewoon zwaar onregelmatig kan klokken. 2d en 3d willen beide niet meer reageren. Tenminste Rivatuners Nvidia Monitor laat geen verhoogde kloksnelheden meer zien. Blijft gewoon standaard op 350/999 draaien. :(
Toch geven alle programma's (rivatuner, gainward expertool, powerstrip en zelfs NVtools) de waarde van de clock die ik ze mee geef in welk programma dan ook...

Ik zal vandaag eens een andere voeding gaan testen. Hopen dat dat het probleem verhelpt.

Anymore tips.. they are welcome! En bedankt voor het replyen Kawaii en Rey!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de test vandaag op een 350w geprobeert die ik nog in een andere PC had maar ook bij deze voeding veranderd er niks.

Het stomme is dat RT gewoon niet doet wat ik hem aangeef te doen!
Kies ik voor 375/1050 in 2d, pakt hij dat. Zeg ik dan in de 3d pulldown dat hij ook 375/1050 moet draaien... zie ik in de monitor die ik constant draai dat hij weer terug gaat naar 350/1000 :S
Zeg ik daarna dat 3d weer 375/1050 moet worden, doet hij het weer. Maar zodra ik RT ook maar 1x sluit is alles weer terug naar af.
Kei onstabiel dus. Dit kan toch geen voedings probleem zijn? Dat zou toch pas gebeuren wanneer mijn PC hangt in 2d of 3d?

Helaas heb ik het geld echt niet voor een 400w A-merk voeding. Dus hoop er iig achter te komen dat dit probleem dat ik heb met RT niet veroorzaakt wordt door mijn te lage voedingsspanning.

Blijf uitkijken naar alle hints die jullie maar hebben.. }:O

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Als je kaart te weinig prik rijgt gaat je 3D snelheid ook nar 350/1000. ook als stel je een veel hogere waarde in.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
nou zo te zien heb je je antwoord al gevonden in mijn topic :P

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
KappeNou schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:58:
nou zo te zien heb je je antwoord al gevonden in mijn topic :P
Idd he's right. Mijn vragen zijn opgelost!

Thanks Tweakers! ;)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Het maakt inderdaad niet uit als je 'performance 3D' veranderd, als hij nooit in die modus komt! Te weinig power betekend max 'low power 3D' setting... Je had voor de grap kunnen proberen om die te veranderen...had waarschijnlijk alleen maar een instabieler systeem opgeleverd...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:04:
Het maakt inderdaad niet uit als je 'performance 3D' veranderd, als hij nooit in die modus komt! Te weinig power betekend max 'low power 3D' setting... Je had voor de grap kunnen proberen om die te veranderen...had waarschijnlijk alleen maar een instabieler systeem opgeleverd...
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk over dat 3D performance. Maar wanneer je op test doet neem ik aan dat hij weldegelijk de 3D acceleratie stress test. Toch?
Ook heb ik natuurlijk wel 3Dmark of Halo gedraait om te zien of hij in 3D veranderd van Mhz.

Rivatuner deed gewoon wat vaag toen. Maar nu weet ik dat ik gewoon moet rebootte en dat het dan wel werkt. Zit nu alleen nog tegen mijn voeding aan te hikke... :(
Pagina: 1