[XP] setup ziet HDD van notebook niet?

Pagina: 1
Acties:

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 15:16

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Ik heb eerder deze week een laptop aangeschaft: de Fujitsu Siemens Amilo M 1437. Daar staat standaard XP Home NL op geinstalleerd, maar ik heb een flinke voorkeur voor de engelstalige XP Pro. Ik wilde dus fijntjes booten met de setup cd, maar na de vraag of ik met de setup van XP wil installeren, geeft de setup de melding dat er geen HDD aangesloten is op het systeem, en mag ik op F3 drukken om te rebooten. Ik ga dus kijken in de BIOS, en zie bij IDE devices alleen de DVD-drive staan, en geen enkele HDD. Ik kan deze ook niet aangeven, want ik kan alleen de primary master aangeven, en die staat gelocked op de DVD-drive.
De XP Home installatie draait echter als een zonnetje vanaf de HDD...

Na dit een paar keer geprobeerd te hebben, deed ik de XP Home Recovery DVD erin, en die start na het booten ook de setup. Deze heeft vervolgens geen enkel probleem om de HDD te vinden...

Wie o wie heeft ENIG idee wat dit nou voor hocus pocus is??? Ik kom er niet uit.. :(

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01
Klinkt alsof er een SATA-schijf in zit :) Zoek je SATA-drviers, zet ze op een floppy en dan moet je tijden het starten van de windows setup F6 drukken als die optie onderin aangegeven staat (dat je raid drivers wilt installeren).

Vervolgens sata drivers installeren en dan kan de windows setup je sata-schijf zien en lezen ;)

Kijk voor wat meer informatie ook eens in de GoT search :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Morax schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:21:
Klinkt alsof er een SATA-schijf in zit :) Zoek je SATA-drviers, zet ze op een floppy en dan moet je tijden het starten van de windows setup F6 drukken als die optie onderin aangegeven staat (dat je raid drivers wilt installeren).

Vervolgens sata drivers installeren en dan kan de windows setup je sata-schijf zien en lezen ;)

Kijk voor wat meer informatie ook eens in de GoT search :)
Ah, stom dat ik daar niet aan dacht. In de search heb ik niks kunnen vinden, maar ik zocht blijkbaar naar de verkeerde oplossingen..

Goed, ik denk dat ik hiermee wel een eind in de juiste richting ben geholpen.. bedankt! (Afgezien van het feit dat ik geen floppy drive heb trouwens.. maar daar verzin ik wel wat op.) :)

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 27-10-2005 02:51 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Hallo,

ik heb dus ook deze laptop, en wil ook ff XP reinstallen
ik heb dus hetzelfde probleem (en dus ook geen diskette drive)
wie kan mij aan een oplossing helpen? :'(

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
SmiGueL schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:17:
Hallo,

ik heb dus ook deze laptop, en wil ook ff XP reinstallen
ik heb dus hetzelfde probleem (en dus ook geen diskette drive)
wie kan mij aan een oplossing helpen? :'(
Zoek maar op GoT hoe je drivers kunt slipstreamen in de XP setup. :) (Je moet dus zelf een XP-install CD gaan maken.)

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 31-01-2006 21:12 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Het is (uiteindelijk) gelukt! :*)
Het booten via een usb-stick werkte eerst perfect.
(Ik heb dus de drivers op een bootable usb-stick gezet, en in de bios ff booten via usb ingesteld)

Ik kwam via XP-cd in het menutje waar ik de schijf kon selecteren waar de nieuwe windows op moest.
(De hdd en de usb-stick waren dus zichtbaar)
Maar ná dat de schijf geformatteerd was, en ik windows erop wou zetten, vroeg hij
of ik de driver diskette in station A wou doen. |:( Dit ging dus niet werken |:(

Daarna heb ik maar ff de truuk met NLite geprobeerd (ben ik ook meteen voor de rest van de keren klaar)
Dit werkte perfect, en alles draait nu weer perfect ;) :+

Ik wil iig mheikens en BalusC nog even bedanken voor hun hulp! _/-\o_ (in een ander topic)

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 02-02-2006 19:13 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Pagina: 1