Toon posts:

[XP] Software raid 0 voor laptops*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Grootste bottleneck van mijn laptop is mijn hd, kan er niet omheen. Ik kan een tweede hd in mijn laptop zetten en daarom zat ik te denken aan software raid 0. Naar mijn inziens kun je dat zoiezo niet met je c drive omdat je volgens mij niet achteraf kan stripen als alles al op een schijf staat.

heeft iemand hier ervaring mee? en vooral, zal dit veel nut hebben?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat voor HDD zit er nu in dan? Als het een 4200rpm schijfje is, ja, dan schiet het inderdaad niet op.
Met de huidige 60/80/100 GB 7200rpm HDD's schiet de gemiddelde laptop toch wel behoorlijk vooruit in zijn prestaties.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
BredeP schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:42:
Wat voor HDD zit er nu in dan? Als het een 4200rpm schijfje is, ja, dan schiet het inderdaad niet op.
Met de huidige 60/80/100 GB 7200rpm HDD's schiet de gemiddelde laptop toch wel behoorlijk vooruit in zijn prestaties.
dan nog zijn laptop schijfjes langzamer dan normale, denk aan caching enzo. het raid0 idee spreekt mij wel aan, helaas kan ik geen 2de hd in me flaptop doen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het cachegeheugen dat ik op mijn 60GB 7200rpm schijfje had in mijn laptopje was toch echt gewoon 8MB hoor. Nadeel van de schijfjes is wel dat je laptop/hdd wat warmer wordt, iets lawaaieriger is, en volgens mij ook wat meer stroom verbruikt. Tuurlijk zal hij iets trager zijn, maar veel scheelt het niet meer.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13

BCC

Wat voor OS draai je ? Als het om een *NIX variant gaat, kun je bijvoorbeeld de boot-partitie niet striped maken en de rest wel.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 27-10-2005 00:50 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP, kan dus alleen maar me swapfile verplaatsen en me programma's installeren op de striped partities.
Ik zou heel graag over willen stappen op een *nix variant, als alleen nou nog adobe en macromedia overstag zouden gaan.......

Hoe zit het met extra resources dat een striped opstelling vereist van me laptop?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Pagina: 1