Toon posts:

Probeem afspelen TS file met VLC op HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij HTPC gebruik ik VLC voor het afspelen van TS (transport stream) bestanden (1080i HDTV) , maar die spelen alleen als ik vanuit verkenner dubbelklik op het bestand, VLC start dan op en speelt het bestand zonder problemen af (CPU load +/- 75%).

Echter als ik eerst VLC start en dan via "Bestand", "Bestand versneld openen" of "Open bestand" dezelfde file probeer te openen krijg ik geen beeld en is mijn HTPC bijna onbestuurbaar (CPU load 100%). VLC blijft zijn kleine aanvangs formaat houden.

Het bestand lijkt wel in fastforward te staan want het schuifje zie ik vooruit gaan met een snelheid die niet overeen komt met de tijdsduur van het video bestand.

Het probleem is dat op deze manier ik geen ondertitel file kan laden.

Heb ook al geprobeerd om de ondertitelings file dezelfde naam als de film te geven, VLC zou dat dan automatisch moeten starten, echter dat gebeurd niet ?? Terwijl dit wel werkt met AVI's

Heb ook met de "Stream uitvoer", "Instellingen" zitten experimenteren echter zonder resultaat. Wellicht dat daar iets meer is te bereiken.

Google bood geen uitkomst al was het alleen al hoe de zoektermen te formuleren.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Heb wat meer info over je HTPC cpu,ram,videokaart

[ Voor 12% gewijzigd door -=unicron=- op 27-10-2005 19:29 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
De HTPC is een Pentium4 2.4Ghz, 533FSB, 512Mb PC2700 RAM, Raedon 9800Pro

• -=unicron=-

-=unicron=-

Hoe groot is de file die afspeeld ? 75% is veel want als naar fullscreen gaat word is het zeker 100%. Maar dat zeg je zelf al. Je kan .TS ook renamen naar .mpg ik weet niet of het helpt. En je hebt zeker meer geheugen en een beter CPU en videokaart nodig voor 1080i/p.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals gezegd loopt goed als ik via de dubbelklik methode VLC start, en kan ik vervolgens ook naar fulscreen gaan. Het afspelen gaat zonder zonder haperingen.

Het probleem doet zich enkel voor als ik de file open via de "bestand" "open" methode.

Bestanden zijn tussen 7 en 12 Gb groot

Het herbenoemen naar de .mpg extentie bied geen soelaas

• -=unicron=-

-=unicron=-

VLC lijkt me ook wel een leuk [LAN]player maar heb het nog nooit uit getest. Kijk eens op het Forum van VLC forum

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een fout melding gevonden , te weten:

main error: option sub-original-fps does not exist
main error: demux doesn't like DEMUX_GET_TIME
en dat 100 keer achter elkaar

Het blijk de ontertiteling file te zijn (daar waar het mij om ging) die deze fout veroorzaakt. Als ik alle ondertiteling opties uitzet lukt het wel om de file via "bestand" "open" correct af te spelen.

Nu nog een oplossing, want dus nog geen ondertiteling
Pagina: 1