Toon posts:

Problemen met D-Link Media Server DSM-320

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een D-Link Media Server DSM-320. Nieuwste firmware (1.05EU.e1) er op gezet. Hij is aangesloten aan een router d.m.v. een kabel, dus niet draadloos. De kabel waar de mediabestanden af moeten komen is ook aangesloten op dezelfde router d.m.v. een kabel.

Ik heb een film op mijn computer staan, als ik deze film wil afspelen lijkt dat op het eerste gezicht prima te gaan. Hij speelt gewoon af, maar vreemd genoeg kan ik niet doorspoelen. Nou is dat niet het ergste probleem, want daar kan ik nog wel mee leven, maar na ongeveer 15 of 20 minuten wordt het beeld plotseling wit en stopt het geluid. Om hem dan weer aan de praat te krijgen moet ik het apparaat uitzetten en vervolgens weer aanzetten. Dan doet hij het weer en kan je weer beginnen met spelen, van vooraf aan. Het filmpje is wel goed, op de computer doet hij het prima, en de afspeeltijden waarna de film stopt met spelen verschillen ook.

Met muziek of foto's heb ik hier geen problemen mee. Nou heb ik dan ook niet zulke lange muziekfragmenten om het te testen of hetzelfde probleem zich voordat na ongeveer 15 of 20 minuten. Maar ik heb hier in ieder geval nog geen problemen mee ondervonden.

Ik gebruikte eerst de applicatie van D-Link om mediabestanden te delen met de Media Server, maar omdat dit probleem zich voordeed heb ik Windows Media Connect 2.0 geïnstalleerd om het daar eens mee te proberen. Hetzelfde probleem deed zich voor, hier lag het dus niet aan.
Ik heb al verschillende malen de fabrieksinstellingen terug gezet, en de resetknop 10 seconden ingedrukt, maar het mocht allemaal niet baten.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen, want zoals jullie waarschijnlijk wel zullen begrijpen is dit een erg lastig probleem.

Rick

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:37
Heb je toevallig de firewall (met eventueel packet-filtering) op de router aanstaan? Wat ik weet, is dat die instellingen nog wel eens problemen zouden kunnen geven bij een grote doorvoer van gegevens, wat dus bij die mediabestanden het geval is. :)

-