Hmm niet om in dit topic een utopia discussie te houden maar de volgende dingen irriteren me aan utopia:
Kingdom stances. Compleet bagger. Maakt random attacking een stuk minder interessant. Vrijwel iedereen heeft het of in fortified of in aggressive, maar bij aggressive alleen als ze een wartarget hebben om daarna snel in war over te gaan.
NW Based gains. Ook vrij klote. Geeft attackers gewoon een nadeel omdat ze altijd hogere nw hebben. Mensen kunnen nu op 80% van mijn acres zitten en nog steeds 60% van mijn nw dus krijg ik klote gains.
Daarnaast heb je bij beide changes een veel actievere kd nodig om iets normaals te kunnen doen zoals warren. En daar komt nog bij dat de explorer-T/M veel sterker zijn omdat ze veel lagere nw hebben en dus zelfs als je ze kan breken dat je gains klote zijn.
De enige keren dat ik in dit age ben gegroeid is door te exploren, omdat elke keer als ik convert door mensen aangevallen word, komt nog bij dat ik human sage ben dus sowieso meer nw. Als explorer en 85 dpa is er geen moer aan de hand, maar zodra ik wat OP heb en nog steeds 85 dpa word ik gewoon (meerdere keren) gepakt. Daar begin ik echt ziek van te worden.
Ik zit nu te klungelen op 3,7k acres terwijl ik echt al lang 8k had kunnen zijn. KD wilt niet dat ik, de grootste attacker, convert naar explorer/tm omdat we alleen maar "t/m" hebben. Daarbij zit ik dus ook met een growth limiet omdat die mensen niet erg hard groeien. Ik ben dus hoe dan ook genaaid, als het niet door mijn kd is dan door anderen.
Ik heb dus sowieso een spel nodig waarbij ik minder afhankelijk ben, of beter gezegd door anderen laat sturen, en waarbij ik dus kan doen wat ik wil.
Maar goed, dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke ervaringen, jij kan er juist helemaal geen problemen mee hebben. Ik ben iig begonnen in age 4 en heb daarna nog 5-6 ages gespeeld voordat ik "gestopt" was en een age geleden weer ben begonnen. Voor mij waren die eerste paar ages toch het beste. Veel minder gezeik, gewoon lekker veel vrijheid en toch nog een goede gameplay.
Leuk voorbeeldje dan
May 20th
Forces from x (x:xx) came through and ravaged our lands! They stole 142,913 books of knowledge in the Arts & Sciences! They took books, pictures, and more!
We lost 29 Soldiers, 94 Archers, and 2047 Knights in the struggle.
Ik heb meer NW dan die gast. Hij is echter 600 acres groter, heeft 60k dp minder, heeft hetzelfde OP (aantal op units anyway) en valt MIJ dan aan. Hilarisch toch? Daarom begin ik utopia steeds meer te haten.
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 25-12-2005 03:34
]