Toon posts:

2 computernamen, 4 pc's voor Lan, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,
allereerst, ik hoop dat dit de juiste plek is hiervoor, ten tweede, ik wist niet hoe ik het moest omschrijven, dus sorry als het al eerder is gepost, en ten laatste, sorry als het nogal newbish klinkt.

Anyway, ik heb thuis @home, en wil met een paar vrienden een LAN houden, maar hier heb ik dus ook een internet aansluiting nodig. (We gaan WoW enz. doen.) Nou wil ik dus ongeveer 4 a 5 pc's gebruiken op 2 computernamen, CP######-A en CP######-B. Ik gebruik op het moment een HUB, en heb al een mailtje naar @home gedaan, maar dit hielp niet veel, ze zeiden dat ze hierbij niet konden helpen. Anyway, is dit mogelijk, met een HUB, en anders, een router? En hoe?

Alvast Bedankt,
T-rustme

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2e link op google

http://www.portforward.com/cportsnotes/battlenet/wow.htm
World of Warcraft communicates on port 3724 with the TCP protocol. The patching process requires port 3724, 6112, and 6881-6999. Once again to download the patches for World of Warcraft you should forward the following ports.

3724 TCP 6112 TCP 6881-6999 TCP

If you can not forward ranges of ports and are only planning on having one computer playing WoW, just forward ports 3724 TCP and 6112 TCP. The 6881-6999 port range is mainly used where multiple computers on a network may be trying to play WoW at the same time.
bovenstaand impliceert dat je met meerdere clients op één adres kan spelen ....
dus even een router aanschaffen/lenen

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 26-10-2005 22:54 ]

Iperf

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Je wil meerdere pc's in een netwerk dezelfde naam geven? Dat kan niet.
Of is je vraag gewoon niet duidelijk :?

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:50

Vizorium-5

Framerate = Life

Het makkelijkste is een routertje te plaatsen i.p.v. je HUB. @home verstrekt een IP aan 1 hostnaam (CPxxxxxxA) Deze naam mag maar 1 keer op het netwerk voorkomen.

Stel je routernaam in als CPxxxxxA, zet DHCP aan op de router. Plug je 4 pc's op de router, en spelen maar.

Verwijderd

Topicstarter
@fish:

Nee, zo bedoel ik het niet, ik wil meerdere pcs online hebben, maar heb maar 2 computernamen.

@Vizorium-5:

Ik heb zoiets al eens geprobeerd bij een vriend, die had 3 computernamen, en de 4e gaf steeds een IP conflict, we hadden daar zegmaar:
CP######-A
CP######-B
CP######-C

Wat we bij de 4e geprobeerd hebben is D, en A met een andere ip, maar hij gaf steeds een ip conflict.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij krijg je max drie adressn bij @home oid .. dit is echt een probleem voor de helpdesk

maarueh waren ze niet gestopt met extra adressen uitgeven ?

[ Voor 137% gewijzigd door Fish op 26-10-2005 23:46 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@fish

Ja, dat klopt, maar nu vraag ik me dus af of dit met een router of op een andere manier mogelijk is.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je iets verder naar boven leest, heeft Fish je de oplossing al gegeven.
Ja, je kan je internet delen met een router. Dan hoef je niet moeilijk te doen met die computernamen, maar kun je gewoon je nick o.i.d. gebruiken als computernaam.
De computernaam die je nodig hebt voor @Home programmeer je immers in je router.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jeuh, dat stond dus in mijn post .. en dan specifiek voor wow ..
andere games kun je dus vaak ook zo regelen (ook voor meerdere spelers)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Dus met mijn HUB zou dit niet lukken?

Zit er net aan te denken... Waarschijnlijk moet ik er maar 3 aansluiten, de 4e, mijn eigen pc, zal de hele tijd voor DDR worden gebruikt... Maar hoe zit het met die instellingen voor de router? Ikzelf heb nog nooit een router gebruikt.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48
Zoek een simpele router met een handleiding, die zijn vaak duidelijk genoeg. Verder zijn ze totaal niet duur en is er voldoende keuze. Informeer eens bij een winkel/pricewatch. Waar je misschien wel op moet letten is dat je misschien een hostname moet kunnen instellen op je router. Kijk hier op het forum eens welke routers andere @home users gebruiken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
GoT Faq 1

GoT Faq 2 portmapping

En ik heb goede ervaringen met een basis SMC routertje met Athome. (kan ik je aanraden)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Zoals djluc en aZuL2001 vertellen is het nu tijd om zelf wat uit te zoeken. Er is al gezegd welke settings je die router moet geven en de rest mag je nu zelf uitvogelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.