Windowsblinds 5 en Vista nog nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-08 16:49
Hallo,

Ik heb zojuist wat skins bekeken die gebruik maken van windowblinds 5 en daar zat een een skin bij die echt ontzettend veel op vista lijkt.. misschien zelfs wel zo goed dat je het verschil niet eens zou zien als je vista nog niet eerder geinstalleert heb gahad.

Dit is die skin: ** KLIK **

kijk naar dat plaatje en sta verstelt van de kracht van windowblinds 5 (op het moment nog in een beta fase). Als je naar dat plaatje kijkt snap je waarschijnlijk gelijk de vraag: "Vista nog nodig?" Ik zelf denk dat vista natuurlijk meer is dan eye candy en als je voor de features gaat zal je m ook zeker nodig hebben, MAAR ga je voor de look and feel van vista.. dan heb je geen vista nodig :) windowsblinds kan die taak wel aan.

Kwa look and feel mis ik in wondows eigenlijk nog maar 1 ding en dat is de sidebar die je in vista (weer) heb. Ik weet dat je dat soort dingen kan doen met DesktopSidebar en nog een reeks andere programma`s maar zo zoals die in vista is heb ik nog nergens kunnen vinden..

Wat vinden jullie eigenlijk van windowblinds 5 van de plaatjes die je er tot nu toe van heb gezien?
Voor meer info over Windowblinds 5: ** KLIK **

//edit// In de titel staat nog windowsblinds maar het is windowblinds :)

[ Voor 4% gewijzigd door markg85 op 26-10-2005 22:41 . Reden: Windowsblinds naar Windowblinds ]

• Bertuz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Tuurlijk is Vista nodig!!, Denk je serieus dat vista een nieuwe versie van windows xp is in een nieuw jasje? Vista is een compleet nieuw systeem, met niet alleen een nieuwe schil maar ook beveliging, zoekengine(indexen) en nog veel meer.

Ben nooit een fan geweest van Windowblinds, maar heb gehoord dat versie 5 beter is omdat deze gewoon gebruikt maakt van microsoft eigen schil. Ik gebruik gewoon classic, lkkr snel en geen gedoe.

• markg85
ik zei: "ga je voor de look and feel... no vista needed :)"

Verwijderd

markg85 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:38:Ik zelf denk dat vista natuurlijk meer is dan eye candy en als je voor de features gaat zal je m ook zeker nodig hebben, MAAR ga je voor de look and feel van vista.. dan heb je geen vista nodig
Hij zegt toch zelf dat het om de look en feel gaat? Wel goed lezen he.

Zelf heb ik nog niks van Vista geprobeerd of gezien (behalve 1 screenshot :o )
De skin ziet er iig best gaaf uit, zal het eens proberen :D

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
IK WIL windowblinds 5 beta!!!

Ben helaas geen stardock member dus dan houdt het op... :'(

Verwijderd

Ik vind die skin niet lijken op Windows Vista. Windows Vista heeft geavanceerde transparantie, fadings, en van alles en nog wat.

http://www.winsupersite.c...winvista_5231_gallery.asp

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 22:54
Ja allemaal wel leuk, je zegt dat je voor de looks en de feels gaat.
Dit kan eigenlijk helemaal niet als je realiseerd dat Microsoft een heel nieuw GUI schrijft voor Vista!
Oftewel, daarin gebruikte technieken kunnen nou onder Windows XP nog niet eens getoond worden.

Verwijderd

mccAin schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:59:
Ja allemaal wel leuk, je zegt dat je voor de looks en de feels gaat.
Dit kan eigenlijk helemaal niet als je realiseerd dat Microsoft een heel nieuw GUI schrijft voor Vista!
Oftewel, daarin gebruikte technieken kunnen nou onder Windows XP nog niet eens getoond worden.
That's why we need Windows Vista ;)

• SiNNeR-Ism
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 11:16

SiNNeR-Ism

DMFD

dat deed Style XP standaard al... gebruik maken van de schil van Windows XP that is... ik vind Windowsblinds (heb 3 en 4 beide getest) echt een stukje k*tsoftware... Misschien dat 5 verbetering biedt, maar ongeacht zou ik nog steeds voor Style XP gaan.

Disproportionately disappointed in the human beings

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Link
Dit is een betere voorbeeld van wat Windowblinds 5 kan.

App Store: Code Wallet: Klantenkaarten

• markg85
mooie shot :)

en wat de nieuwe GUI van windows vista betreft.. leuk nieuws :) ik had al wel vaag zoiets gehoord van een nieuwe GUI, maar ik wist nou niet in welk os dat was :P

maar dat vanandert mijn kijk op vista wel een beetje.. Laat ik het dan anders zeggen.. met windowsblinds 5 kan je de look van vista redelijk goed immiteren :)

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:47
Intrique schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:17:
Link
Dit is een betere voorbeeld van wat Windowblinds 5 kan.
Dat lijkt idd sprekend op Vista. Ik heb het ff gedraaid om te zien hoe het was, maar deze skin lijkt nog het meest op Vist, iig de versie die ik gedraaid heb. Nu weer terug naar XP, Vista is nogal geheugenvretend.

Is die skin er ook voor StyleXP?

Ja dus: http://www.getskinned.org...&perpage=10&sortby=Newest

[ Voor 13% gewijzigd door Jozz op 27-10-2005 22:35 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32
Maar de echte conclusie is dus dat Windowblinds erg goed is in het skinnen van je windows. Dat je de look van Vista hebt betekent niet dat je de feel van Vista hebt.

Je kunt een lada pimpen tot het een ferrari lijkt, maar het blijft toch echt een lada.

(Mensen die gekwetst worden door het gebruik van een lada in dit voorbeeld mogen ook een ander merk op die plek denken...)

[ Voor 21% gewijzigd door Obliterator op 27-10-2005 22:19 ]

Pagina: 1