Toon posts:

A7N8X-X geeft geen beeld meer na overclocken XP2800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu echt ten einde raad en hoop dat ik hier nog wat tips kan krijgen wat ik nog kan proberen.

Mijn probleem: Ik heb op een Asus A7NX-X mobo een kleine cpu upgrade uitgevoerd van een 2600+ naar een 2800+. In het begin ging het goed, totdat ik ging overklokken.Toen ik de FSB niet meer verder kon zetten, heb ik de Vcore met 0,25V verhoogd. De pc startte nog een paar keer op, maar gaf op een gegeven moment geen beeld meer. Als de pc opstart kom ik dus niet eens meer in de bios.

Wat heb ik geprobeerd (en in deze volgorde):

Bios gereset (jumper, batterij los, jumper terug)
Andere AGP VGA kaart geprobeerd
Andere CPU teruggezet
Monitor op een andere pc geprobeerd
Andere voeding geprobeerd
Ander geheugen geprobeerd
PCI VGA geprobeerd

Tenslotte heb ik een ander moederbord besteld en daar alles op gezet. Ook hier krijg ik weer geen beeld.
Ander moederbord
Andere harde schijf
Andere IDE kabels

Als ik de pc aanzet, gaat de CPU fan wel draaien, ik hoor dat de harde schijf aanslaat, maar ik krijg gewoon helemaal geen beeld. Ik heb ook niet het idee dat de computer Windows opstart omdat ik niet meer met de power button de pc uit kan zetten (alleen als ik deze ingedrukt hou).

Heeft iemand nog enig idee wat ik kan proberen? Als er meer info nodig is, hoor ik het graag!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Lees de FAQ dan weet je dat dit soort HELLUUUUP titels niet gewaardeerd worden.

Probeer eens te booten met INSERT ingedrukt te houden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:05

angerfist-yentl

vake bei te bange!

geen hoge temp's ?
geen te zwakke voeding ?
reset het moederbord eenz via jumper ?

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
@ Fairy: Sorry van de titel, ik ben nog nieuw hier. Insert geprobeerd, gaf helaas geen resultaat.

@ BalusC: Mijn dank is groot.

@ angerfist-yetl: temps kan ik niet controleren, op het eerste moederbord gebruikte ik wc, op het moederbord wat ik nu heb de stock cooler. Systeem start gewoon koud op, dus zou het logischer zijn als de pc na een tijdje uitvalt. Eerste voeding was een 430W voeding, nu een A-merk 550W voeding. Asus moederbord heb ik meermalen geprobeerd te resetten met jumper, met het nieuwe moederbord zou het niet hoeven lijkt me.

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelfde gehad... Ik heb tevens precies dezelfde specs....

wat je even moet doen is het volgende:

1) sluit pc af.
2) Trek voeding kabels eruit
3) Open kast
4) Verwijder battarij (die grote platte)
5) verplaats juper 1 puntje naar de andere kant. (de jumper die dichtbij die je batterij vind, deze heeft totaal 3 puntjes)
6) Hou deze hier 5 sec en zet hem dan weer terug.
7) Plaats battarij terug.
8) voeding aansluiten pc aanzetten, etc

Heel je bios is nu weer standaard.

SUCCES

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EDIT:

Sorry, ik zag net dat je dit al geprobeerd had.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51

Aapje

Opel-beun
Geen lekkende condensatoren?
Ik had bij mijn A7N8X-X er 1tje die begon te lekken bij het overclocken O_o

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 22:17
Ik ben bang dat je mobo dood is.

De vcore verhogen met 0,25 volt is echt veel te veel. Zeker met de stock koeler. Sowizo moet je de Vcore met stapjes verhogen, 0,05 volt per keer ofzo...

Er zijn maar wijnig mobo's die 0,25 volt in 1 keer overleven

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51

Aapje

Opel-beun
N00B01 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:39:
Ik ben bang dat je mobo dood is.

De vcore verhogen met 0,25 volt is echt veel te veel. Zeker met de stock koeler. Sowizo moet je de Vcore met stapjes verhogen, 0,05 volt per keer ofzo...

Er zijn maar wijnig mobo's die 0,25 volt in 1 keer overleven
Mijn trekt 't gewoon hoor, 1.65v --> 1.85, in 1 stap dus :)
Denk eerder dat z'n voeding de overclock niet aan kon, en een klap gegeven heeft aan het moederboard...

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Tja, een Barton Athlon XP kan best veel hebben hoor, mijn Barton heeft 2.05 volt weten te verduren. Ding liep er niet echt best op. Kreeg na een paar seconden een zwart scherm. Een CMOS clear verhielp dat bij mij. Ik kan met niet voorstellen dat jouw cpu van 1.65+0.25 = 1.9 volt stuk is gegaan.

Een 2600+ Barton komt vaak verder met overklokken dan een 2800+, mits je een Mobo hebt dat 400 Mhz ondersteunt.

[ Voor 18% gewijzigd door WillemJanJansen op 28-10-2005 18:04 ]

Pagina: 1