Toon posts:

[MCE 2005] weer problemen met live-tv (slaat vast)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik wordt echt SCHIJT en SCHIJT ziek van dat Windows MCE. Ik ben al 3 weken constant bezig om een mediacenter te bouwen, het is niets anders dan op en neer naar de winkel om hardware te ruilen en te hopen dat die het wel wil doen. En ALS het dan een keer werkt dan is het elke keer maar weer een verassing of het de volgende keer weer wel werkt. Het kost een hoop geld en je hebt nog niks. Nu heb ik weer het volgende probleem:

Zogauw ik live-tv wil opstarten slaat alles gewoon helemaal vast. Ik heb al een re-install MCE geprobeerd, alles geupdate, van audio, tv en tuners laatste drivers gebruikt, tunerkaart in verschillende sloten geprobeerd, verschillende decoders gebruikt, windows een 10tal x geupdate ik weet het niet meer. Dit is mijn hardware:

MSI KT4-ML moederbord
AMD XP2000 processor
512 MB geheugen
Hauppage PVR-500 dual tunerkaart
Asus N6200GE videokaart
160gb maxtor harddisk,
NEC 4550 dvd brander
en overige standaard shit.

WIe kan me nu weer helpen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hmmm... klinkt bekend in de oren. Afgelopen weekend besloten om ook de tv-functie van MCE uit te proberen. Kanalen zoeken, geen probleem, echter, de eerste de beste zender die ik er voor krijg doet het uitstekend maar op het moment dat ik van kanaal wissel (aanklikken of met de +/-) slaat het Media Center compleet vast. Het Media Center reageerd nergens meer op, een Alt-F4 geeft geen soelaars, enkel via Taakbeheer is het Media Center hard te sluiten... Baal er ook van.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is gewoon niet meer normaal hoeveel problemen ik en andere mensen met MCE hebben of hebben gehad!

Verwijderd

Topicstarter
Update: heb net even een andere videokaart gebruikt (geforce 2 mx400) maar nog steeds hetzelfde resultaat, dus aan de videokaart ligt het niet. Ik heb hetzelfde probleem wanneer ik DVD wil kijken binnen media center. Toch iets met de decoder? Binnen media player kan ik wel gewoon DVD kijken. Graag uw reacties!!!

Edit: Zou het iets met de partitie(grootte) van 7.5 gig van de C schijf te maken hebben?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 03:05 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
heb dit ook gezien bij iemand met een gloednieuwe computer en ook een nvidia 6200 kaart (die geforce2 mx400 is natuurlijk te brak om conclusies mee te trekken), ook een msi mobo overigens

Enige oplossing die er toen uiteindelijk was, was een reinstall met goede drivers en mpeg2 decoder (nvidia dvd decoder)... (overigens werkt het perfect daar nu)

[ Voor 15% gewijzigd door StanTheMan op 27-10-2005 07:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat ik het daarmee aan de praat krijg, dat heb ik namelijk al zo vaak geprobeerd. MCE is gewoon een brak K*T programma!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:45

iambig

* z.o.z *

Beetje offtopic:

Ik vind het jammer dat je zo afgeeft op MCE.
Ok, het is erg hardware afhankelijk en een goede combinatie is dus essentieel, maar ik heb er zelf erg weinig problemen mee gehad.
Media Center is niet voor niks alleen voor OEM's beschikbaar zodat die zelf voor een stabiele basis kunnen zorgen.
Ik draai het zelf op een AMD 3500+ met een MSI K8N Neo2.
Het enige werkelijke probleem wat ik ooit gehad heb is dat mijn voeding defect aan het gaan was (2.7v op de 3.3v lijn) en daardoor dus een onstabiel systeem.
Ik heb verder 1 keer het probleem gehad dat MCE de interface na ongeveer 30 minuten afsloot met een foutmelding, maar dit was gelijk over toen ik het systeem met systeem herstel een paar dagen terug zette... Gewone Windows XP quirk dus.
Ik gebruik Media Center al sinds het uitkwam in oktober 2004 en ben een heel tevreden gebruiker.

Ontopic:

Begin desnoods met een schone installatie

Wees er zeker van dat je de laatste chipset drivers voor jou moederbord hebt.
Zorg dat je de MCE drivers van Nvidia gebruikt.
Probeer de laatste WHQL drivers van Hauppauge.
Zorg dat je een goede (lees NVidia) Mpeg2 codec hebt.
Controleer of deze ook als standaard staat ingesteld met deWindows XP Video Decoder Checkup Utility
Installeer ALLE updates met Windows Update (ook de optionele).
En tot slot installeer Media Center Rollup 2.

[ Voor 30% gewijzigd door iambig op 27-10-2005 13:08 ]

NEE: dit is geen signature...

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
mee eens.

• fred-internet
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12-2021
Blijkbaar nog geluk gehad: maar 2 avonden nodig gehad om een Windows-MCE mediacenter te bouwen en goed aan de praat te krijgen. Na alle algemene beginners-ervaringen met het vinden van een gecertificeerde software als display-driver en mpeg2-decoder kon ik zowaar een DVD-tje afspelen en toen werd het tijd om de tuner aan de kabel en het mediacenter aan de TV te zetten en live-TV te gaan bewonderen. Sloeg nog net niet meteen vast, maar was verschrikkelijk schokkerig en het beeld liep achter bij het geluid (grappig, maar alleen niet de hele tijd). Een paar keer schakelen tussen live-tv en instelleingen en toen zat de zaak muurvast, net zoals hier in het begin van het topic gemeld. Ik had inrussen nog wel 5 minuten journaal op harddisk weten vast te leggen en de playback daarvan was weer helemaal OK, net zoals de playback van een DVD-schijfje. Dat was het eind van de eerste avond mediacenter bouwen. (off-topic: ik had een mooi kastje ervoor, maar bleek het wel te moeten buigen en een klein beetje met de ijzerzaag aan de slag om die Hauppauge PVR 150 erin te krijgen).

Gisteravond met verse mpreg-decoder op de USB-stick eerst even die checktool van Microsoft gedownload en zag dat de door mij als laatste geinstallerde PowerDVD 6 mpeg2 decoder van Cyberlink niet helemaal door de keuring kwam (iets met Mediaplayer 10) en er bovendien nog een stuk of 3 andere mpeg2 decoders op het systeem te vinden waren, oa. van Nero en In-CD. Was een bundeltje van PowerDVD5... En dat de mpeg2 decoder van PowerDVD 5 (die dus niet "goed" bleek te zijn, hoewel er een MCE registry entry bij zat) ondanks deinstallatie via het configuratiescherm gewoon nog gevonden werd door de Microsoft detectietool. Hetzelfde verhaal gold voor de (niet voor MCE gecertificeerde) ATI displaydrivers: deels nog aanwezig, terwijl ik dacht dat ze gede-installeerd waren.

Vervolgens alles (alle applicatiesoftware) wat met displaydrivers en DVD-afpselen gerelateerd is verwijderd en er WinDVD 7 van Intervideo opgezet. De hierdoor geinstalleerde mpeg2 decoder bleek helemaal te voldoen aan de wensen van Microsoft... En alles werkt nu goed. Standaard XP-MCE NL, geen rollup-2, geen "laatste van alles" zoals BIOS voor het moederbord of Windows-XP, alleen dus WHQL drivers voor display en mpeg2 playback en in mijn geval werken die van InterVideo WinDVD 7 dus goed. Ik wil best nog een keer Cyberlink PowerDVD 6 proberen, of ik op een ATI-kaart de Nvidea mpeg2 decoder ga proberen, weet ik niet. Zou gewoon moeten werken, maar toch.... het werkt nu tenslotte en kost veel tijd om eraf te krijgen, soms.

(Te?) lang verhaal, ik hoop dat je er iets aan hebt en al die anderen die met Windows Xp-MCE aan het stoeien zijn.

Of topic: de zenderwijzingen per 1 september in mijn UPC regio blijken (nog) niet te zijn verwerkt voor de automatische zenderindeling die MCE via internet ophaalt. Slordig, nu moet ik nog gaan uitvogelen hoe je frequenties van zenders aanpast en dat voor een heel stel uitvoeren.... je blijft wel bezig met Windows-MCE, dat staat vast.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen ontzettend bedankt! Met hulp van het XPMCE forum heb ik mijn systeem aan de praat gekregen. Het probleem was dat de drivers van mijn Hauppage kaart in combinatie met mijn moederbord en MCE niet lekker samengingen. Heb er flink ana liggen kloten, maar hij doet het nu prima!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
heb je toevallig een linkje? als dat niet mag zou je het dan willen mailen? gumus400@tech.nhl.nl
Pagina: 1