Gezocht: Goede to .wmv converter

Pagina: 1
Acties:

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 02:38
Hallo,

Na vele dramatisch mislukte pogingen om een programmatje via google te vinden, probeer ik het maar even hier.

Ik zoek dus een programma dat filmpjes (mpg voornamelijk) kan omzetten in een webvriendelijk .wmv.
Nou heb je daar Windows media encoder voor, maar die werkt dus niet bij mij (meerdere computers). Het lijkt te werken, maar uiteindelijk hou ik een piepklein bestandje over (60kb ofzo, ipv de verwachtte 1,5mb) wat niet wil werken. Echt aan alle instellingen lopen klooien, maar niks. Ik vermoed dat het aan mijn codecs ligt, maar ik kom er niet uit.

Dus nu zoek ik een ander programma wat dit kan. Weet iemand misschien een fatsoenlijke? het liefst een beetje nette, met een aardige interface enzo.

ik dank u.

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Windows Movie Maker?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
Je kunt dan beter proberen je problemen met Windows Media Encoder op te lossen, want dat lijkt me wel dé applicatie om het mee te doen. Als je WME al niet werkend krijgt, zie ik het somber voor je in. ;)

(En 'werkt niet' geldt op GoT niet als probleemomschrijving.)

[ Voor 14% gewijzigd door Soultaker op 26-10-2005 22:05 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
VLC Player kan afaik transcoden naar wmv; support ervoor zit er iig in.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 02:38
ey

Dat windows media encoder doet het in principe wel (startop enzo), maar de file die hij maakt dus niet.
Het gekke is dat ik dat met meerdere computers hier heb. Deze hebben allemaal codec pakketen (verschillende) voor het afspelen van films etc. Bij geen van die computers werkt media encoder.
Het resultaat is hetzelfde, je ziet het bestand converten, duurt een paar minuten en dan komt hij met een erg klein onbruikbaar bestandje.

Het probleem zit duidelijk in de codecs. Ik heb net windows movie maker geprobeerd en die zegt doodleuk, dat ik de vereiste codec niet heb voor die file. Dat is niet zo, want als ik er gewoon op klik speelt mediaplayer hem gewoon af. Hij begint niet eens aan het converten.

Nou heb ik al een paar pogingen ondernomen alle codecs eraf te gooien, maar geen resultaat. Is er niet een standaard windows codec pakket ofzo?
Ik zou ook niet weten welke 'goed' is.

Iemand ideeen? mijn schijf formateren is niet echt een optie.