Toon posts:

iFrame altijd on top?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om b.v. een flash movie boven een iframe te plaatsen? Wat ik ook probeer de iframe blijft altijd on top, wat ik ook probeer.. ook z-index lijkt ook niks uit te halen. Zowel de flash als de iframe zitten in een absolute gepositioneerde DIV, die ik via CSS voorzie van een z-index.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#flashHolder {
  position: absolute;
  top: 0px;
  left: 0px;
  width: 654px;
  height: 218px;
  z-index: 99;
}

#ifrmHolder {
  position: absolute;
  width: 676px;
  height: 339px;
  z-index: 1;
}

In Firefox werkt het wel, maar in IE6 krijg ik het niet voor elkaar. Heeft iemand hier ervaringen mee?
DOCTYPE is trouwens XHTML 1.0 Transitional

Bij voorbaat dank!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor zover ik weet is dat in IE6 niet mogelijk, maar ik heb begrepen dat dat in IE7 waarschijnlijk opgelost zal zijn.

Oh ja, dit hoort dus in Webdesign & Graphics

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 26-10-2005 21:47 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Modbreak:Kun je die offtopic crap replies achterwege laten? Onderlinge gesprekken kun je op MSN wel doen.

[ Voor 128% gewijzigd door André op 27-10-2005 16:35 ]

Verwijderd

Crap replies... nou nou.. verkeerde been? :/

Nee, niet verkeerde been..., je plaatst een offtopic reactie waar we niets aan hebben. Je reactie was slowchattend en had geen enkele toegevoegde waarde. En idd, het woord 'crap' is wel wat overdreven ;)

[ Voor 71% gewijzigd door André op 27-10-2005 16:35 ]

Verwijderd

Ok. NP verder hoor. Active mods (as always op GoT _/-\o_ ) zijn we altijd blij mee! :D

Alleen het DIV-je vullen met content ipv een iFrame gebruiken is een oplossing omdat de flash wel gewoon over de DIV gaat. Dit had ik idd via msn aan Snap kunnen melden.
Maar mischien zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben. Dan is dit dus een oplossing. Dat was meer de insteek van de relpy.

greetz

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
lolz KC je blaat gewoon teveel! })
De topic is inmiddels wel gegroeid maar heb nogsteeds geen oplossing voor dit probleem..

Op http://msdn.microsoft.com.../inlinefloatingframes.asp lees je hetvolgende:
Stacking Inline Floating Frames
Internet Explorer 4.0 and later supports the z-index attribute. However, only Internet Explorer 5.5 and later support the z-index attribute with inline floating frames. By specifying the z-order of floating frames, you can stack one frame on top of another.
Het zou dus wel moeten werken in IE(6) maar toch gaat er iets niet goed. De CSS lijkt wel goed want in Firefox werkt het wel. Ik hoop dat er nog iemand licht op deze zaak kan schijnen.

Verwijderd

... sry ...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 09:04 ]

Pagina: 1