Hey tweakers,
Heb gezocht, gegoogled, twee enorme .net boeken en 8 uur tijd verspild dus spaar me.
Ik snap de klote niet van asp.net terwijl .asp er als koek inging.
Ik heb de volgende functie van internet gehaald omdat ik het zelf niet kan;
Dit werkt allemaal goed zolang de tijd in het datetime veld in de database maar op 0:00 staat.
Is dit anders -wat ik wel wil- dan is de waarde niet gelijk aan de datum die is meegezonden.
Ik heb al veek dingen gelezen maar die zijn allemaal op query niveau en ik moet gewoon alle records doorlopen en daarmee een opgegeven datum vergelijken.
Ik weet dus dat datetime uit een datum en een tijd deel bestaat.. maar hoe haal ik die uit elkaar????
Kan iemand mij uit deze frustratie helpen...
Heb gezocht, gegoogled, twee enorme .net boeken en 8 uur tijd verspild dus spaar me.
Ik snap de klote niet van asp.net terwijl .asp er als koek inging.
Ik heb de volgende functie van internet gehaald omdat ik het zelf niet kan;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Protected Sub CalendarDRender(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DayRenderEventArgs)
'If the month is CurrentMonth
If Not e.Day.IsOtherMonth Then
Dim dr As DataRow
For Each dr In ds.Tables(0).Rows
'If EventDate is not Null
If Not dr("StartDatumTijd") Is DBNull.Value Then
Dim dtEvent As Date
dtEvent = dr("StartDatumTijd")
'If EventDate =CalendarDate
If dtEvent.Equals(e.Day.Date) Then
e.Cell.CssClass = "MndCalSelDay"
Else
End If
End If
Next
'If the month is not CurrentMonth then hide the Dates
Else
'e.Cell.Text = ""
End If
End Sub |
Dit werkt allemaal goed zolang de tijd in het datetime veld in de database maar op 0:00 staat.
Is dit anders -wat ik wel wil- dan is de waarde niet gelijk aan de datum die is meegezonden.
Ik heb al veek dingen gelezen maar die zijn allemaal op query niveau en ik moet gewoon alle records doorlopen en daarmee een opgegeven datum vergelijken.
Ik weet dus dat datetime uit een datum en een tijd deel bestaat.. maar hoe haal ik die uit elkaar????
Kan iemand mij uit deze frustratie helpen...