overactive ventilator

Pagina: 1
Acties:

• jvgend
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10-2022
Van het ene op het andere moment is mijn ventilator van mijn pc bijna continu aan het draaien. Als ik de pc opstart begint hij naar 5 minuten al te loeien. Daarna gaat hij om de ca 15 minuten even uit om vervolgens weer te beginnen. Dit herhaalt zich steeds met ongeveer dezelfde interval.
Ik heb de ventilatoren al nageken en schoongemaakt. Volgens de gegevens in mijn bios zijn de temperaturen volgens mij normaal: 35 graden voor de systeemkast en 57 graden voor de processor.
(PIV 3.06 GHz)
Bios al geupdate, ook geen resultaat.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb zelf het idee dat 't softwarematig is (kan dit?)

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Volgens de gegevens in mijn bios zijn de temperaturen volgens mij normaal: 35 graden voor de systeemkast en 57 graden voor de processor.
Is dit idle?
Dan is je proc aardig warm. Zit de cpu-fan wel goed?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 13:24
nou 57*C is best heet voor een cpu, dus ik vind het niet gek dat ie zo hard gaat blazen. NOFI maar die P4's zijn niet echt de meest koele CPU's die er zijn, ik raad je aan een betere koeler te kopen en die ook met goede TIM vast te zetten.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• jvgend
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10-2022
Vannacht de pc hele nacht uit gehad (stekker er ook uit) Vanochtend opgestart en in bios gekeken.
Deze gaf een kast temp aan van 20 gr. en een processor temp van 39 gr.
Zou het misschien de sensor zijn die stuk is. Lijkt me niet logisch dat na een hele nacht uit de kast temp. 19 gr. lager is dan de processor!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:37
Dat is inderdaad wel raar. Kijk je direct in de bios? Of wordt WIndows eerst een keer gestart?

Is dit probleem touwens alleen in Windows? Of gaat de fan ook zo tekeer als je de pc een half uurtje in de bios laat staan? Ik zit namelijk te denken aan één of ander programma wat in windows blijft kan, en zo 100% cpu-usage gebruikt.

-