K8N4-E Deluxe valt direct uit na opstarten

Pagina: 1
Acties:

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit heb ik nog nooi meegemaakt....?

Dit heb ik aangesloten

Ik heb een Coolermaster 350W voeding aangesloten op een ASUS moederboard:
- AMD Asus K8N4-E Deluxe S754 Nforce4
- AMD 64 3200+
- 1gig geheugen
- 2 fans aangesloten

De voeding is aangesloten op het moederboard met een 20 naar 24pins tussenstuk en de CPU fan is aangesloten. Verder zijn de jumpers aangesloten op de correcte manier.
Nu druk ik op de powerknop vliegt mijn pc hooguit 1 sec aan ik zie de fan draaien en hij valt weer uit.

Nu dacht ik laat ik wat leuks doen.
Ik pak mijn oude moederboard ASUS K8VSE Deluxe en sluit alleen de CPU fan aan en de 20pins op het moederboard. Verder sluit ik ook de jumper van PWSW aan op dit moederboard.
Nu blijft de fan wel gewoon draaien van het CPU en ook de 2 fans en valt mijn pc deze niet uit....???

Hoe kan dit.....help plzz???

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
waarom dubble post je?

eentje nie genoeg?

[ Voor 90% gewijzigd door yorrik op 26-10-2005 21:23 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Koppensneller

winterrrrrr

Kortsluiting op de backplate?

Verwijderd

Misschien iets te maken met de vertraging op het power good signal...

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 22:08
Probeer het eens als je moederbord niet in de kast zit, gewoon op een statische zak op tafel. Het liefst met zo min mogelijk andere onderdelen erin. Alleen moederbord, geheugen, proc (met koeler natuurlijk), voeding en videokaart.
Zo weet je temminste dat het moederbord geen kortsluiting met de backplate maakt en er zijn geen extra onderdelen die voor gezeik kunnen zorgen.
Werkt dit niet begin dan eens met een andere voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door robbert op 26-10-2005 21:29 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Geheugenprobleem, probeer ander geheugen. Dat is mijn eigen ervaring althans. Probeer één reepje te gebruiken en probeer verschillende banken.

[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 26-10-2005 21:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

Verwijderd

Ik zou alle aansluitkabeltjes langslopen, heb zelf ook 2 maanden geleden zon topic geplaatst, en mn computer toen weggebracht. Mijn aan/uit schakelaar en rest en hd lampje (ja,eerst x dat ie zelf in mekaar was gezet!) zaten dus verkeerd. Het zou misschien kunnen dat je aan/uit knop constant strrom geeft zodat ie zelf weer uitschakeld?. Volgens mij ligt het dus vaak aan die kleine dingetjes dus ik zou alles nog een keer van begin af aan na lopen
Pagina: 1