memory upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
ik wil me memory upgraden van 1 GB naar 2 GB

maar is het erg als ik een memory dualchannel kit van een andere fabrikant koop dan dat er al in zit ??

en er werd mij wijs gemaakt dat win XP geen 2GB RAM ondersteund. klopt dit of is het onzin?

Yorr

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
yorrik schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:59:

maar is het erg als ik een memory dualchannel kit van een andere fabrikant koop dan dat er al in zit ??

en er werd mij wijs gemaakt dat win XP geen 2GB RAM ondersteund. klopt dit of is het onzin?

Yorr
Wat wil je precies gaan doen? Je geheugen vervangen, extra erbij stoppen?
Windows xp heeft een limiet van 4GB trouwens. :) (komt door de 32 bits architectuur)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

als ik het geod begrijp heb je 4 geheugenbankjes en 2 bezet met 2 x512 ?
ik zou hetzelfde merk nemen als je al hebt en het hangt van jem mobo af hoeveel je geheugen je slikt
windows 98 slikt maximaal 786 maar bij xp maakt dat toch niet uit ?

edit/
te laat

[ Voor 4% gewijzigd door DefLite op 26-10-2005 21:03 ]

• yorrik
ik heb 4 slots en 2 bezet 2 x 512

en ik ben van plan om nog 2 x 512 er in te zetten

ik heb nu samsung (werd door klasgenoot afgeschreven als SLECHT)

en ik heb deze op het oog : http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=IAIDU7&

maar de vraag over XP is duidelijk "het kan gewoon"

tanx voor dat

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

ik zou die samsung geheugen proberen te verkopen en dan 2 x dat setje kopen dus 4x512 van hetzelfde merk
en van xp 2 gig kan !!

• yorrik
ik voel er niet zo veel voor om eerst mijn mem te verkopen en dan weer in kopen

ik denk ook niet dat et veel opbrengt, het is maar een medion pc'tje van de mediamarkt.

ik kwam er trouwnes ook achter dat de memory stikkies van MDT op 2.6 voltdraaien en volgens everest (sys proggie) draait mijn samsung mem op 2.5 volt.
zeker ook een probleem ?

[ Voor 36% gewijzigd door yorrik op 26-10-2005 21:18 ]

Verwijderd

Nee, met het voltage zit het wel goed.

Maar waarom wil je upgraden? Draai je zware programma's of zware games?

Ik heb zelf altijd meer dan genoeg gehad aan 1GB, maar ben zojuist overgestapt op 2GB (2 x 1GB). Over het algemeen merk ik er niet zo verschrikkelijk veel van. Het enige dat tot nu toe erg verbeterd is, is dat ik BF2 op hogere settings kan draaien (bijna alles high => high).

Let er op dat je geheugen terug kan schakelen van DDR400 naar DDR333 bij AMD systemen. Ik weet niet wat voor processor in je Medion pc zit, maar ik vermoed een Intel. Dan maakt het naar mijn weten niet uit of je 2 of 4 geheugenbankjes bezet met double-sided geheugen.

Edit: typfoutje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 21:36 ]

• yorrik
Ik heb pentium 4 3.0GHz
mobo = ms-7046 (micro-ATX)
video = NVIDIA GeForce 6200TC

maar net zoals jij ben ik bf2 fanaat en ik wil ook hogere settings :P

maar is dat niet erg als de ene meer volt nodig heeft dan andere??

ofmoet ik dan me jumpers aan passen? (grappig ik heb pas vandaag echt geleerd wat het zijn:P)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Jumpers niet, hooguit zal je iets in je BIOS moeten veranderen maar ga er maar vanuit dat het wel werkt ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• yorrik
ok thanx maar nu naar DE vraag

kan ik nou wel of niet geheugen van 2 verschillende fabrikanten draaien??

als et kan

wat verlies ik er dan mee?

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 06:33

gakkethijs

niks

ik denk eerlijk dat je met een betere videokaart een grote preformance boost krijgt in bf2

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
maar net zoals jij ben ik bf2 fanaat en ik wil ook hogere settings
Dan zou ik beginnen met een andere videokaart, want in combinatie met een 6200 Turbo-cache heb je helemaal niets aan 2 GB Ram. Pas als je echt alles op high zet, heb je wat aan 2 GB, maar jouw 6200TC is gewoon te traag om een goede framerate op die instellingen te weergeven.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ja dat kan, alleen moet je wel ff kijken op welk aantal Mhz die draait. Stel je hebt 1 module van 333mhz en 1 van 400mhz, en die plaats je in 1 channel. Dan draait ie maar op 2x 333mhz :) Correct me if I'm wrong....

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• yorrik
ff tegen die gasten over bf2: daar ging mijn vraag niet over, ik weet dat ik een kut video kaart heb maar ik heb me pc pas sinds eind mei dus die kaart blijft nog ff

maar ik heb gekeken en mijn memory is pc3200 (dus 400MHz)

dus daar hoef ik nie bang voor te zijn ik had dat al uit gezocht voor dit topic :P

maar dan is et dus duidelijk ik kan de memory van MDT bij me samsung me zetten

thanx iedereen

Verwijderd

gakkethijs schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:50:
ik denk eerlijk dat je met een betere videokaart een grote preformance boost krijgt in bf2
Ben ik met je eens. Misschien dat je een 6800le of 6600gt voor een leuke prijs op de kop kan tikken. Of, afhankelijk van je budget, een 6800gt.

Met mijn 6600gt 128MB met 1GB ram had ik bijna alles op high op 1280*1024. Met deze settings ziet BF2 er al erg fraai uit!
webfreakz.nl schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:53:
ja dat kan, alleen moet je wel ff kijken op welk aantal Mhz die draait. Stel je hebt 1 module van 333mhz en 1 van 400mhz, en die plaats je in 1 channel. Dan draait ie maar op 2x 333mhz :) Correct me if I'm wrong....
Of het werkt zelfs helemaal niet. Maar idd, het geheugen draait zo snel als je langzaamste geheugenbankje.

• yorrik
IK WEET DAT ME VIDEO KAART BAGGER IS. GA ER NIET OVER DOOR, PLEASE.

ik draai bf2 nu op low omdat ik dan geen last heb van me framerate op het begin.
ik own de tering dus chalenge de bia clan :P

maar als ik me settings op medium zet moet ie na dat ik ben gespawned nog dingen uit et virtueel geheugen(op me HD) halen en daarom zit ie te laggen.

dus als ik me ram upgrade kan er meer in me ram voor dat ie me virtuele geheugen gaat gebruiken dus minder lag op het begin.

DAAR GING HET ME ALLEMAAL OM!!

en ik wil virtual pc kunnen draaien.
ik heb een dvd'tje met een image voor virtual pc en die doet et niet omdat ik daar voor tewijnig ram heb.

dus.....

• yorrik
het is dus klaar

nog een keer bedankt en ga nu niet door over mijn video kaart :P

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ga je het nou kopen of niet? nee ik heb het niet over je videokaart ;)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat is er met je videokaart dan ;)?

Instagram / YouTube

• yorrik
ja ik ga et kopen waarscheinlijk op hcc

en aramdin LEES DE POST EERST

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54

Shunt

Boe

yorrik schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:47:
ja ik ga et kopen waarscheinlijk op hcc

en aramdin LEES DE POST EERST
schattebout kijk eens naar dat knipoogje :D

mare 2 gb mem merk je altijd.
ik heb zelf 512 mb en moet dringend over naar 1 gb :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

yorrik schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:59:

PMG FAQ » Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?
Check de specs van Windows XP op www.microsoft.com :)

Verder gaat dit topic dicht, omdat 1) het antwoord in de FAQ te vinden is, 2) het antwoord op de website van de fabrikant te vinden was en 3) omdat je de ganse tijd zit te gillen over je videokaart, terwijl dat helemaal niet hoeft.

Neem verder ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.