[Sound forge] Na opnemen 'pikken" in geluid

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 13:01

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik gebruik al tijden Sound Forge 7.0 om mijn platen digitaal te maken. Ik heb 2 draaitafels die een digitale uitgang (coax) hebben waarbij ik via de bracket van mijn SB Audigy 1 kan opnemen.

Dit heeft altijd perfect gewerkt alleen nu het volgende probleem:

Na een maand of 4 het programma niet gebruikt te hebben (en misschien een her install van windows, ik weet het niet meer) heb ik het probleem dat wanneer ik opneem, tijdens het nr soort pikken zijn: klinkt als kleine krasjes, happeringen.

Echter tijdens opnemen en ik realtime via pc meeluister is het geluid wel goed....schoon en geen probleem. Het zit dus NIET in mijn platen o.i.d.
Echter wanneer ik het opgenomen gedeelte afspeel hoor ik tikken. Ook terug in winamp etc.

Wanneer ik mijn plaat stil zet, maar naald erop en neem dan op dan is het opgenomen gedeelte echter mooi schoon.

Ik heb zelf zitten denken aan klippen, en uiteraard de lijn gecalibreerd (0-punt geijkt) echter zelfs wanneer i khet opneem nivo op niet meer dan 24 dB uit...(helft van de Bar die uitslag aangeeft, in opneem scherm "Record - Sound 1").

Daarnaast klinkt het geluid ook niet geclipt als ik het weer afspeel, het komt frequent terug en nogmaals tijdens het opnemen klinkt het geluid kraakhelder (lang leve digitaal).

Iemand een id wat ik fout doe. Een herinstallatie van windows had geen zin, ik gebruik al tijden de zelfde configuratie namelijk:

Asus k8v-deluxe
Amd64 3000+
1.5 gb Ram
6800 ultra
SB Audigy 1 + external bracket (voor onder cd-rom inbouw)

met de volgende drivers/OS:

WIndows XP Prof
SB Audigy 1.0.0.1 (enige driver die ik ooit gebruikt heb, dus vernieuwing lijkt me niet ineens zin hebben)

Iemand een id waar ik het over heb? Als iemand wat webspace heeft/website om audio te hosten dan zal ik een stukje online zettten om het te laten horen wat ik bedoel.

edit:

Even getest of de standaard recorder van windows (bureauaccessiores) het ook heeft en die doet dat niet, dan blijft het netjes schoon. Het zit dus in Sound forge :(, en ik zou dit programma toch graag willen blijven gebruiken. Geen alternatieven zoals cooledit en weet ik veel wat, omdat ik me inmiddels redelijk verdiept heb in dit programma met alle bijbehorende plugins etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 26-10-2005 20:59 ]

T60P Widescreen