Toon posts:

Welke mobieltjes werken *wel* goed met een mac.

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wil begin december een nieuwe telefoon gaan kopen.. en nu wil ik dus wel dat hij goed samenwerkt met mijn mac. ik wil dus graag email adressen syncen en bestanden overzetten.

Nu hoorde ik al dat samsung telefoons vrijwel NIET met een mac samenwerken.. en ik ga er vanuit dat een windows mobile telefoon ook niet echt werkt.

Mijn vraag is dus, welke telefoons werken WEL met een mac (welke merken.) laat ook even je eigen ervaringen horen, met iSync en jouw mobieltje.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sony Ericssons werken heel goed met de Mac samen. Ik heb zelf een K700i en iCal wordt gesynchroniseerd, evenals Address Book. Erg fijn.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
de d500 dus niet :(
maar dat heeft te maken met het slechte programmeerwerk van samsung, waardoor de d500 het niet doet op de mac

PSN: djmurcielago

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:30
ik had begrepen dat sonyericson wel aardig werkte, maar je zal alsnog wel dingen krijgen als: het altijd 2richtingen syncen ipv opgeven welke richting. en meer van dat soort dingen die _net_ niet helemaal gaan zoals je wil/verwacht

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

k750i (wel eerst k750i grabber installen) SE werkt idd meestal wel erg goed met mac.
Hm via BT kan ik met mijn Mac op mobiel browsen, maar ook andersom. Het eigenlijk nog geen problemen ermee gehad...

[ Voor 42% gewijzigd door GSL op 26-10-2005 20:34 ]

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Ik denk dat de meeste mobieltjes wel werken die zich een beetje aan de standaarden houden, wel goed met de mac werken
Ik heb alleen ervaring met de K700i van SE, die werkt nadeloos samen via bluetooth, zowel ICal als bestanden kopiëren.

[ Voor 4% gewijzigd door W3lta op 26-10-2005 20:42 ]

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Van Sony Ericsson telefoons is van oudsher bekend dat ze prima samenwerken met iSync.
Verder vind je hier een lijst met iSync compatible telefoons: http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Windows Mobile telefoons en Smartphones werken met extra software tegen de verwachting in ook prima samen met Mac OS :)
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.php
http://www.pocketmac.com/

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Nokia telefoons werken niet echt goed met Macs toch?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mijn 6600 werkt prima, vooral 't adresboek syncen werkt super handig.
Maar ook bestandsuitwisseling met blauwbek, of bijv. progjes als Salling Clicker werken goed.

Moet er wel bij zeggen dat het een Symbian telefoon is, maar van de 6230 weet ik dat ook bestandsuitwisseling prima gaat.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 09:34
Canaria schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:51:
Van Sony Ericsson telefoons is van oudsher bekend dat ze prima samenwerken met iSync.
Verder vind je hier een lijst met iSync compatible telefoons: http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Windows Mobile telefoons en Smartphones werken met extra software tegen de verwachting in ook prima samen met Mac OS :)
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.php
http://www.pocketmac.com/
Ik wou deze inderdaad ook noemen. The Missing Sync schijnt een erg goede te zijn. Wanneer je Linux draait is dit icm. een WM toestel een stuk lastiger, daar is Symbian weer een stuk beter in. Naar mijn idee ook voor alle platformen!

• Deacon
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik wilde net zoiets gaan vragen thnx TS :D

Ik moet ook mijn abbo verlengen of een nieuwe nemen. De samsung software (easystudio) was op de PC al brak en voor de Mac is er niks, maar ik neem aan dat het overzetten van dingetjes via BT geen problemen zal geven ?

Ik ga denk ik voor een Moto A780, gebruikt iemand die samen met zijn Mac ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Palm OS based telefoons doen het ook prima; Mac cd'tje wordt gewoon met de Treo's meegeleverd.Ik weet niet of je een smartphone wil, maar Palm OS bevalt me in dat opzicht veel beter dan Windows Mobile 2003 (MDA Compact).

Toch?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sony Ericssons gaan altijd goed. Symbian telefoons van Nokia ook (iSync installeert de eerste keer een iSync agent op je telefoon die het syncen vervolgens afhandelt).

Niet-symbian Nokia's en Samsungs werken voor zover ik weet niet. Voor Windows telefoons kun je zoals hierboven gezegd The missing sync gebruiken. Het enige grote merk waar ik het eigenlijk niet van weet is Siemens.

Bestanden overzetten kan trouwens met vrijwel alle telefoons (dat gebruikt gewoon OBEX).

• Murcielago
  • Laatst online: 03-02 12:18
waarom zit iedereen hier trouwens zo moeilijk te doen? apple heeft een programma, en dat programma heeft een compatibility list http://www.apple.com/nl/macosx/features/isync/

PSN: djmurcielago

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:00:
Mijn 6600 werkt prima, vooral 't adresboek syncen werkt super handig.
Maar ook bestandsuitwisseling met blauwbek, of bijv. progjes als Salling Clicker werken goed.

Moet er wel bij zeggen dat het een Symbian telefoon is, maar van de 6230 weet ik dat ook bestandsuitwisseling prima gaat.
En de 6260 doet het ook prima, maar dat was natuurlijk te verwachten, want die draait ook Symbian :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:41

Hertog

Aut bibat, aut abeat

djmurcielago schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:41:
waarom zit iedereen hier trouwens zo moeilijk te doen? apple heeft een programma, en dat programma heeft een compatibility list http://www.apple.com/nl/macosx/features/isync/
Omdat praktijkervaring soms toch anders kan zijn dan informatie van een fabrikant. Maar als je een telefoon op die lijst koopt zul je weinig problemen hebben lijkt me.

Ik heb zelf een T630, werkt erg goed met iSync en ook met BluePhoneElite en Salling Clicker. Ook leuk om eens naar te kijken. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Deacon
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

djmurcielago schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:41:
Er is nog meer dan alleen je agenda syncen ;)
Bij veel telefoons zit nu een kabeltje en kan je eigen firmware flashen, wel handig als dat ook lukt met een mac, dan heb je nog het gebruik van de tel als BT Modem en software om thema's te maken etc.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Verwijderd

wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:29:
Sony Ericssons werken heel goed met de Mac samen. Ik heb zelf een K700i en iCal wordt gesynchroniseerd, evenals Address Book. Erg fijn.
Mijn SE K700i kan dat inderdaad prima; alleen inbellen via mijn K700i werkt niet. Volgens mij zijn de telefoon/modemscripts (waar geen k700i in voorkomt) niet goed. Ik heb wel eens iemand ergens een aangepast modemscript zien posten maar ik zou niet meer weten waar; heeft iemand daar een oplossing voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 14:10 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:21

DizzyWeb

Ondertiteld

6600 werkt zoals gezegd prima, enige wat niet werkt is het zien van binnenkomende SMSjes in Address Book... Je kan wel SMS versturen vanuit Address Book, maar die komen dan weer niet in je Outbox van je foon te staan...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb altijd een Siemens S55 gebruikt met mijn powerbook. PIM (adresboek, agenda etc.) synchronisatie werkte perfect, inbellen via GSM of GPRS werkte als een zonnetje en ook het verzenden van SMS via Salling clicker werkte briljant.
Helaas een erg outdated telefoon ondertussen, dus als je voor de gadget waarde gaat wordt 't 'm niet gok ik ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

heb zelf SE werkt altijd perfect, de nieuwe Motorola's werken perfect.
Palm TREO xxx doen het ook goed.

Heb zelf een RAZR V3 gaat goed :)

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik heb (als een van de weinigen heb ik het idee) een Nokia 3230. Die wilde om de een of andere reden de eerste keer niet syncen. Na een herstart van de mobiel ging het echter prima. Zal wel te maken hebben gehad met dat stukje software dat er op gezet was door mijn iBookje.

Met bluetooth syncen is erg handig trouwens. Ik hoef de mobiel niet eens uit mijn jaszak aan de kapstok te halen. :)

Tot nu toe heb ik in ieder geval minder problemen dan met Activesync en een PocketPC op mijn oude PC.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
k750 werkt iig prima

addressbook smsen/bellen
salling clicker
isync
file transfer

isync/addressbook kan vaak worden aangepast zodat er ook telefoons werken die apple officieel niet ondersteunt. Zie bv macosxhints.com

Ik zou dus een SE kopen :) Ideaal om vanuit je luie stoel met je mobiel een ander album in itunes op te zetten dat via airtunes naar je versterker wordt gestuurd :P

salling clicker doet het vaak niet met siemens en motorola telefoon mss iets om te onthouden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door lowfi op 27-10-2005 23:06 ]

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:52
Nokia 6600 werkt perfect.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Verwijderd

Mijn eerste berichtje hier, geloof ik, excuseer wanneer ik ergens iets niet volgens de regels doe. Toch maar gekozen om een oud topic te kicken ipv een nieuwe te openen.

Ik heb de search al gebruikt, maar ik kom er niet helemaal uit. Sinds gisteren heb ik een MacBook en ik probeer via iSync mn SE K750i te syncen met het standaard adresboek van osx. De e-mailadressen die al in mn telefoon stonden staan nu ook netjes in het adresboek (onder werk), maar wanneer ik in het adresboek een e-mailadres invoeg, komt deze niet in de SonyEricsson terecht. Doe ik ergens iets verkeerd? Ik heb al gepobeerd het veld de naam 'e-mail' te geven, maar dat werkt dus ook niet.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Voer eens een email-adres in (bij jezelf?) op je SE, en sync vervolgens. Dan kun je in Address Book zien waar het terecht komt. Met een V/K 600i werkt het in ieder geval wel goed..

Beter lezen helpt.., Sorry. Staat het ook in het email-veld? (Dus als je in AB rechtsklikt (of ctrl-klikt) krijg je dan 'Send Email' als een van de keuzes? Er is nog een vergelijkbaar veld maar dat zijn stiekum AIM accounts voor iChat..)

[ Voor 40% gewijzigd door burne op 19-01-2007 17:18 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Windows mobile werkt bij mij prima (alleen bluetooth meestal niet, maar dat ligt aan mijn gare WM5 installatie waarsch).
Heb je dan wel weer the missing sync voor nodig... zie www.markspace.com. Daar kun je ook weer vinden welke telefoons daarmee compatible zijn. Het kost je natuurlijk wel weer geld...

Verwijderd

K800i is dmv een Plugin heel erg lekker werkend te krijgen met iSync. Agenda, Contacts, draait heerlijk met elkaar!

Ik had hiervoor 'n Qtek 9100 (Windows Mobile 5) en deze werkte onwijs goed met "Missing Sync for windows Mobile". Dit is geen freeware, maar met licentie... Werkte erg lekker, agenda, contacts, e-mail. Alles. :)

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:19:
K800i is dmv een Plugin heel erg lekker werkend te krijgen met iSync. Agenda, Contacts, draait heerlijk met elkaar!
Welke plugin? Da's ook wel handig om te weten :P

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

iPhone Mischien :P

XBL: Warheadheadshot

• DRvDijk
  • Laatst online: 25-01 08:30
The Missing Sync is inderdaad ideaal. Mn HTC Wizard (T-Mobile MDA Vario) met Windows Mobile 5 is hier prima mee te synchroniseren. Om firmware te flashen zit ik wel aan windows vast. Ik heb dit nog niet via Parallels geprobeerd, slechts op een 'echte' windows machine, maar dat moet volgens mij mogelijk zijn.

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:10:
Staat het ook in het email-veld? (Dus als je in AB rechtsklikt (of ctrl-klikt) krijg je dan 'Send Email' als een van de keuzes? Er is nog een vergelijkbaar veld maar dat zijn stiekum AIM accounts voor iChat..)
Jup, als eerste optie staat er exporteer vCard, als tweede verstuur e-mail. Best maf eigenlijk. Slaat het adresboek van de MacBook alles anders op dan de SE?

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 10:31
Wilko schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:26:
[...]

Welke plugin? Da's ook wel handig om te weten :P
Geen plugin per se, je kan ook wat rommelen in een .plist, te vinden op google.
Heel easy en je hebt je k800i werkende in notime

Verwijderd

Nou, het is gelukt. Door onder apparaten op 'apparaten opnieuw instellen' te drukken, heb ik het voor elkaar gekregen dat hij zowel verjaardag als e-mailadressen goed synchroniseert. Ik ben een blij man, ook dankzij mijn nieuwe MacBook dat zonder problemen draait.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Mijn Qtek 9090 werkt perfect i.c.m. The Missing Sync, alles wordt gesynchroniseerd.
Mijn Qtek 9090 heeft Windows Mobile 2003 2nd edition erop
Afbeeldingslocatie: http://www.pdamania.hu/images/machines/qtek_9090.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

• Neobender
  • Laatst online: 03-02 10:31
Je gaat natuurlijk geen telefoon met windows bij je mac kopen ;).

Maar ik weet niet of TS zit te wachten op shareware tools

Verwijderd

Nokia E50 werkt na een plugin installeren (heel makkelijk) probleemloos :)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Neobender schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:14:
TS heeft een paar berichten terug al aangegeven dat 'het probleem' opgelost is. :+

• DRvDijk
  • Laatst online: 25-01 08:30
Neobender schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:14:
Je gaat natuurlijk geen telefoon met windows bij je mac kopen ;).

Bij mij was het omgekeerd, eerst de telefoon en toen de mac :)

Ik wil nog wat kwijt over de heerlijkheid van The Missing Sync. Ik heb gisteren mn telefoon onder Windows geflashed met nieuwe firmware. ActiveSync vraagt dan na die tijd een nieuw apparaat te koppelen. The Missing Sync vraagt je of dit misschien een telefoon is die ge-soft-reset is. Zó hoort het! :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Eerlijk gezegd zijn mijn ervaringen met The Missing Sync niet bijzonder positief. Naar mijn mening over Windows Mobile kun je beter niet vragen :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

iPhone?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Motorola MPX200 gaat perfect onder OS X.

:+

Verwijderd

Omdat mensen om een K800i plugin vroegen, heb ik hem even opgezocht.

Met installeert het als volgt;

Download http://omgwtfbbq.biz/peace/k800/K800-iSync.tar
Pak uit uit.

ga naar programma's, en doe rechts klikken op "iSync" en klik op "Toon pakketinhoud".

Dan ga je even zoeken naar ApplePhoneConduit.syncdevice / contents / plugins/ en daar plaats je de uitgepakte inhoud. Maak via iSync 'n verbinding met de telefoon, en geniet van de gemakzucht!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Install an iSync plugin for K800 support
By: tegg on Mon, Jan 15 '07 at 10:14AM PST
It seems like this plugin was overriding the base iSync phone plugin, meaning that you could not sync with any other phones if the K800 plugin was installed.

I've made a new version that should play more nicely with other phones:
http://yesbutno.com/pete/SE-K800-plugin.zip

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb ook nooit problemen (gehad) met mijn S55.

Verwijderd

ik werk sinds een paar weken met de N73... werkt dmv een plugin perfect...

Verwijderd

Hier wat plugins voor Syncen met mobieltje die niet standaard ondersteund worden bij OS X:
http://www.versiontracker...-media/data-transfer-sync

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Kijk eens hier: http://www.salling.com/Clicker/mac/devices.php
en hier: http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

ikzelf zou een sony ericsson aanbieden, maar dat is door persoonlijke goede ervaring. Natuurlijk ook de iPhone of de Newton zou degelijk moeten werken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Zelf heb ik een SE K700i die via bluetooth naadloos samenwerkt met iCal (afspraken en taken) en adresboek. SMS berichten vanuit adresboek sturen is ook erg prettig. Geen extra software van Sony Ericsson benodigd.

Een Smartphone goed samen laten werken met OS X is mij nog nooit gelukt.

Verwijderd

Ik heb een vaag probleempje.

Mijn oude P910i heeft het begeven, ik heb nu de nummers van die telefoon via bluetooth op mijn Macbook gekregen. N u wil ik die nummers dus weer met mijn nieuwe SE K750i synchroniseren maar hij neemt sommige nummers niet mee in de synchronisatie. Bij het synchroniseren staat er bij de Mac ook: Synchronisatie mislukt. De meeste nummers staan er wel in. Ik synchroniseer gewoon met ISync. Dit programma hoefde ik overigens niet te installeren op mn K750i, wel op mn P910i.

heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe ik dit kan verhelpen?

PS: er zit geen verschil in het taggen van de nummers of namen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 21:38 ]

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
M'n Nokia 6230i werkt perfect met de bluetooth browser en calendar sync...

Verwijderd

Mijn nokia 8800 SE werkt in ieder geval perfect met mijn MacBookje

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:34:
Ik heb een vaag probleempje.

Mijn oude P910i heeft het begeven, ik heb nu de nummers van die telefoon via bluetooth op mijn Macbook gekregen. N u wil ik die nummers dus weer met mijn nieuwe SE K750i synchroniseren maar hij neemt sommige nummers niet mee in de synchronisatie. Bij het synchroniseren staat er bij de Mac ook: Synchronisatie mislukt. De meeste nummers staan er wel in. Ik synchroniseer gewoon met ISync. Dit programma hoefde ik overigens niet te installeren op mn K750i, wel op mn P910i.

heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe ik dit kan verhelpen?

PS: er zit geen verschil in het taggen van de nummers of namen.
even een quote op mezelf:

Volgens mij ben ik erachter wt er gebeurt:
Isync, synct geen nummers vanaf mn mac naar de telefoon als deze al op de simkaart in de telefoon staan. Erg raar eigelijk dat hij daarnaar kijkt. Heeft iemand daar een verklaring voor?

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik heb een Nokia N70 welke out-of-the-box werkt en heb een SonyEricsson K310i welke met een 3th party plugin ook probleemloos werkt (via USB, aangezien deze gsm geen bluetooth mogelijkheden heeft).

In het begin had ik telkens foutmeldingen tijdens synchroniseren, ik kwam de tip tegen om de gehele iCal kalender te exporteren, te verwijderen, te synchroniseren, de backup te importeren en tot slot nogmaals te synchroniseren. Dit heeft mijn problemen opgelost en heb sinds dat moment geen foutmeldingen meer gehad.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
Mijn Nokia 6233 werkt perfect met iSync. Moest er wel even een (gratis) plugin voor downloaden. Voor de nieuwe Nokia's staan er op de nokia site trouwens ook gewoon gratis plug-ins voor iSync. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:55:
ik werk sinds een paar weken met de N73... werkt dmv een plugin perfect...
Zonder plugin werkt de N73 ook gewoon perfect met iSync (voor adresboek, kalender)

Verwijderd

Goed, ik heb het zover gekregen dat alle nummers nu wel gesynchroniseerd worden met mn K750i. Maarrr.... Bij meer dan de helft van de nummers staat er nu een "-" teken voor (het streepje dus).
Ik heb geen flauw idee hoe dit komt. Als ik de nummers, namen, functies enzovoorts bekijk komt het daar niet door. Hij doet het wel telkens bij dezelfde contactpersonen. (ik heb het nu zo'n 3x geprobeerd door mijn telefoon + sim helemaal leeg te maken en dan te synchroniseren met mijn Macbook)

Vreemd geval. Ik ga denk ik apple eens bellen.

edit:
Apple kon het mij ook niet vertellen maar ik ben er zelf achter gekomen. Mijn namen stonden verschillend als achternaam of voornaam getagged. Dat zie je niet in Adresboek, tenzij je het hele visite kaartje opent. Nu alles op voornaam gezet en nu synchroniseert het ook prima met mn telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 19:40 ]

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

de Motorola Razr wilde niet goed synchroniseren met de Mac. Elk telefoonnummer of eigenschap werd een los contact in het adresboek van de Motorola. Doordat ze dezelfde naam droegen kon je ze gegroepeerd weergeven, maar het werd dan lastig om iemand thuis te bellen en naar zijn of haar 06 te sms'en. Ook werden contact plaatjes vergeten.

Nokia 6260 (oudje) werkt beter.

Beiden werkten niet met de SMS-mogelijkheid van Address Book.app

Bestandsuitwisseling ging met beide erg makkelijk. Moet wel zeggen dat Nokia software over het algemeen simpelen is geschreven. De verzendmogelijkheid was bij Motorola een stuk lastiger te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door t-h op 21-07-2007 22:12 ]

Verwijderd

over welke adressbook.app heb je het?

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:26:
over welke adressbook.app heb je het?
Gewoon het addressenboekje-programma wat bij je Mac zit; Addressbook.app dus

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:57:
[...]

Gewoon het addressenboekje-programma wat bij je Mac zit; Addressbook.app dus
check deze site eens: Het werkt bij mij iig! Best leuk, alleen jammer dat je niet kunt praten via je laptop.

http://helmen.blogspot.co...address-book-support.html

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
Vanuit addressbook smsen/bellen kan je vaak zelf ook wel toevoegen ook al word je telefoon officieel niet ondersteund door apple.

zie addressbook.app > contents > resources > Telephony.bundle > contents > resources > ABDeviceCommandSets.plist

• hvlint
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
lowfi schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:03:
Vanuit addressbook smsen/bellen kan je vaak zelf ook wel toevoegen ook al word je telefoon officieel niet ondersteund door apple.

zie addressbook.app > contents > resources > Telephony.bundle > contents > resources > ABDeviceCommandSets.plist
en als ik dat open, wat moet ik dan doen om mijn e65 toe te voegen?

Verwijderd

hvlint schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:49:
[...]

en als ik dat open, wat moet ik dan doen om mijn e65 toe te voegen?
check de link in een van mijn vogige posts...

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-01 20:56
Sindskort gebruik ik BluePhone Elite en daarmee kun je bellen/smsen via je mac als je je telefoon koppelt aan je mac via bluetooth. Als je een oproep binnenkrijgt zie je deze dus ook op je scherm. Ook is van veel symbian toestellen (veelal nokia) bekend dat ze goed syncen met de mac. Je kunt ook plugins voor iSync vaak aanschaffen omdat apple laks is met het maken van ondersteuning voor nieuwe toestellen terwijl het feitelijk alleen het toevoegen van tolerantie +titel van de telefoon + plaatje van je telefoon betekent.

[ Voor 200% gewijzigd door appels op 24-07-2007 18:00 ]

Pagina: 1