[eMac] Uitbreiden met extra geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Ik ben bezig tweedehands een emac te kopen. De computer ga ik gebruiken voor schoolwerk: photoshop, vectorworks, indesign en illustrator.
Ik hoop in ieder geval 2 jaar met het ding te kunnen doen. De vraag aan jullie was: hoeveel mb heb ik nodig? Heb je aan 512 een redelijk snelle? (zit 40 gb in en 700 mhz).

En: hoe makkelijk prik ik er extra geheugen in?

[ Voor 19% gewijzigd door leon1e op 27-10-2005 07:35 ]

target assimilated

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
bij mac os x is het zo dat hoe meer geheugen hoe beter
ik werk op een ibook g4 12" 1,2 ghz, en had eerst 256 mb, maar met 768 mb is die wel blijer

hoeveel geld heb je er voor over?

PSN: djmurcielago

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Het is zo dat ik een 356 mb kan krijgen voor 350,- en een 512 voor 100 euro meer. Dit lijkt mij op zich
dat geld wel waard. Maar gezien het het geld van mijn ouders is, wou ik er niet veel meer aan kwijt zijn.

target assimilated

Verwijderd

512mb intern geheugen voor 450 euro?

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
met kast eromheen :P

Ja, een emac met 700 mhz, 512 mb en 40 gige.

target assimilated

Verwijderd

Hoewel ik niet weet welk type geheugen er in een eMac gaat, of hoe makkelijk geheugen bijgeprikt kan worden in die machines (excuse my ignorance), doet 100 euro voor 512 MB RAM mij duur aan.

Als het verder dezelfde of exact eenzelfde machine is, lijkt mij zelf bijprikken aantrekkelijker.

edit:

Dat valt dus tegen. Er gaat PC100 SDRAM in, wat -waarschijnlijk vanwege schaarste- een stukje duurder is dan bijvoorbeeld PC2700 DDR SDRAM. Zo'n 80-90 euro voor 512 MB.
Bij nader inzien een prima deal dus. Doen. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:59 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet of een e-mac makkelijk ander geheugen slikt, maar voor iets meer dan 100 euro heb je ook een latje van 1 gig geheugen. Als het makkelijk te vervangen is loont het de moeite om zelf een los reepje te kopen en deze er in te zetten.

Wat pruttel hierboven zegt dus :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 26-10-2005 20:56 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Mieke, het is eigenlijk niet de bedoeling dat je het account van je vriend hiervoor misbruikt, want eigenlijk mag dit niet ;). Maar goed, verder over je mac.

Je geeft aan dat je "photoshop, vectorworks, indesign en illustrator" gaat gebruiken, dit zijn allemaal stuk voor stuk geheugen slurpers. Als ik jou was zou ik dus voor die 100 euro meer gaan, en het geheugen er in laten zetten. Het is trouwens pc100 geheugen zoals hierboven ook al aangegeven, en daar is vrij lastig aan te komen.

Ik pas nog even de topic titel voor je aan, zodat deze iets duidelijker is. Zou je in het vervolg ook even in het topic willen vermelden wat je zelf al aan eigen resarch gedaan hebt? Zo staat er in de faq ook een stukje over het geheugen gebruik van de mac, heb je dit ook gezien? :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
ik kan me vergissen, maar volgens mij is het maar 60 euro

PSN: djmurcielago

Verwijderd

pc100 sdram geheugen of niet... pc133 slikt Emac's naar mijn ervaring ook gewoon. Ingeval de oudere macs zijn minder kiekeurig kwa geheugen in het begin periode van Imac/Emac. Dus als je nou pc100 512mb module's in prikt of pc133 512 in een pc100slot maakt geen soepbal uit. die geheugen module van pc133 gaat gewoon op pc100 draaien. Ik wil dit toch even zeggen omdat pc133 geheugen modules vaker wat goedkoper zijn dan pc100 latjes

Verder is die 100euro meer deal een prima optie :) ik zal er zelf ook doen! Vraag erna of bij deze optie dan nog 1 geheugenslot over (dacht toch zo dat er 2geheugen banken ware in een Emac wat voor 512 dus 2opties is... 2x256mb of 1x512, en dan hopen dat het de laatste is) is voor een EVT latere (2e) uitbreiding van je heugen.

laat ons weten!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 18:03 ]

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Hoihoi,

@ Leonie: sorry voor het gebruiken van zijn account. Het leek mij gewoon de juiste optie, aangezien dit het enige topic is. Ik was niet van plan er verder dan dit topic gebruik van te maken, registreren leek dus een verspilling van jullie ruimte :)
Ja, ik heb mijn research gedaan, alles wat er bij het zoeken naar 'emac' uitkwam, doorgelezen. Echter ben ik niet zo heel into alle technische info, dat ik al gauw verdwaald ben geraakt in wat de oplossing leek te zijn.
edit:
Van mij mag ze mijn account gewoon gebruiken zolang ze het vraagt, ik vind t niet zo erg als ze dat doet :)

Inmiddels is gebleken dat de 512 al weg is: het blijft dus kiezen voor 356256 8)7 . En met al jullie informatie denk ik dat ik een eind kom met het extra geheugen erinprikken :) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door GravGunner op 28-10-2005 11:01 ]

target assimilated

• NetCompany
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-02 13:02
Volgens Apple-History wil de eMac PC133 SDRAM.

http://www.apple-history....a=off&sort=date&order=ASC

Groet,
Kasper

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

GravGunner schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:04:
edit:
Van mij mag ze mijn account gewoon gebruiken zolang ze het vraagt, ik vind t niet zo erg als ze dat doet :)
offtopic:
Maar toch mag het officieel niet volgens de regels op GoT ;)
Inmiddels is gebleken dat de 512 al weg is: het blijft dus kiezen voor 356256 8)7 . En met al jullie informatie denk ik dat ik een eind kom met het extra geheugen erinprikken :) ;)
Als je eventjes bij de pricewatch kijkt dan zie je dat je voor 50 euro 512mb er bij kan doen (al moet ik zeggen dat ik niet kan garanderen of het werkt in het apparaatje)
pricewatch: 512MB PC133 SDR (Merkloos)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 15:16
Je kan gewoon bij elke pc boer om de hoek je geheugen kopen vraag wel om een bekend merk
Het geheugen prik je er zo bij (1 min werk)
Uiteraard kun je er jaren plezier van hebben kijk maar naar de oude powermac's die draaien nu nog dat kan ik niet van mijn oude pc zeggen

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie hulp :) De computer is geweldig, niet echt traag, maar nog altijd niet krachtig genoeg voor photoshop. Ik neem de tijd om rond te kijken, de hcc dagen af te gaan, en de computerboer om de hoek een bezoekje te brengen.

Met alle dank en liefs,

mieke (en emile)

target assimilated

Pagina: 1