Ati's Crossfire wordt dat nou ook ondersteund op NForce4?

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Goede avond medetweakers,

heb zojuist een ati radeon x800 gto 2 256ddr (1.6ns) weten bemachtigen,
en moet nu om er gebruik van te kunnen gaan maken een PCI express board kopen :)

op dit moment is er al een crossfire board uit maar ben ik totaal niet te spreken over de performance van dit board ( pricewatch: DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR, Xpress200 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) )

wat heeft dat crossfire nou op dit moment meer te bieden dan minder performance en de Express200 chipset van ati dan een ander willekeurig nforce4 board?
(pricewatch: DFI nF4 SLI Infinity, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394) voor minder dan de helft)

Het is vrijwel zeker dat Crossfire ondersteund gaat worden op nvidia's sli boarden toch, zou iemand mij dit kunnen bevestigen?

Bvd =)

(Search leverde mij over het algemeen wat niet relevante topic's op van minimaal een half jaar terug waar de performance problemen van de Ati's Express200 chipset nog niet in zijn opgenomen)

[ Voor 4% gewijzigd door Morph666 op 26-10-2005 19:50 ]

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Het is nog lang niet zeker of CrossFire ook ondersteund gaat worden door de nforce4. Het wordt in ieder geval ondersteund door een toekomstige versie van de Intel 955X chip, en het zou in principe ook moeten werken met de nforce4 sli. Maar dan moet wel de bios geupdate worden, en dat is tot op heden nog niet gebeurd...
Opzich ook wel logisch, waarom zou nvidia mensen de kans geven om ati kaarten op hun moederbord te draaien?
En zo slecht zijn die crossfire borden toch niet? Op de USB snelheid na (wat vaak al opgelost wordt door gebruik te maken van de Uli southbridge) zijn de borden altijd even snel als nforce4, en ze schijnen betere overclockers te zijn...

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00

XanderDrake

Build the future!

Het enige wat, dacht ik, nodig is , is een Crossfire "Master"card. Die is iets duurder dan je andere "slave" card. Ook heb je 2*8x PCI-e of 1*16x PCI-e + dummy slot nodig, en een nForce4 SLI moederbord heeft dat.

Ik ben geen Ati-expert, dus klopt dit?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
als dat zou werken op een een huidig SLI board zou dat mooi zijn,

het enigste crossfire board wat ik nu nog kan vinden is de "LANPARTY UT RDX200 CF-DR"
(zoals ook op www.ati.com) lastige keuze :/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 15:04
Je moet idd. per se een Ati chipset die Crossfire ready is hebben op dit moment. Anders is het op dit moment niet mogelijk, maar dit zal in de toekomst mogelijk (misschien met modded biosen) wel kunnen.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 09:10
Wel een beetje jammer dat je in de tijd dat je 1000 en 1 standaarden hebt (PCI, AGP, IEEE etc.) dit dan weer niet gaat werken.

Aan de andere kant logisch en ik betwijfel of Nvidia hun borden crossfire ready gaat maken.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:00
Morph666 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:49:

op dit moment is er al een crossfire board uit maar ben ik totaal niet te spreken over de performance van dit board ( pricewatch: DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR, Xpress200 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) )
? Volgens enkele reviews is dit bord sneller dan een vergelijkbare nforce4 oplossing?:
It has taken a very long time for the first retail ATI Crossfire motherboard to arrive. However, ATI could not have done better than to have the first retail board come from DFI, the current leader in motherboards based on the nForce4 chipset. In every performance area important to overclockers and AMD hobbyists, the DFI is at least as good as the legendary DFI nForce4 motherboards. In some areas, the DFI RDX200 is even superior to their nForce4 boards.
Bron: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2572&p=12

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Strike_2
  • Laatst online: 27-07 23:26
Ik ben zelf ook de trotse eigenaar van een A8n32-SLI (NForce4) en een x1950 Pro (XFire compatible)
Nou wil het lot, dat ik misschien een 2e kaart kan bemachtigen...

Is er al enig nieuws over Crossfire-op-NForce4 gebied?

Het was voor mij al moeilijk genoeg om een bord te vinden, waar ik waterblokken op kwijt kan.
Ik wil niet nogmaals op zoek gaan naar een (Crossfire) bord.

Verwijderd

Getuige deze en deze pagina zou het moeten kunnen...
Was dat een eigenlijk niet een beetje heeel erg weinig zoeken op Google? ;)

• Strike_2
  • Laatst online: 27-07 23:26
Ik heb een beetje op Google rondgekeken en veel op Tweakers
(soort zoekt soort...)

(Die 2 links ruiken trouwens nog veel naar roddel)
Posted: Wed Jul 05, 2006 3:18 pm
Post subject: Re: Crossfire on Nforce4! How is it possible?

djkrypplephite wrote:

It's just a patched driver widely available online.
Where??
I have not been able to find it
Er is wel -iets meer info:
To confirm, we have been able to successfully qualify the ATi X1800XT in Crossfire on an nForce4 based motherboard with very little trouble. The flexibility of this chipset combined with the fact that nForce4 can be adapted with both AMD and Intel is fantastic.
Maar veel wil ik het niet noemen

Iets meer info/discussie:
nieuws: ATi CrossFire ingeschakeld op niet-ondersteunde kaarten

[ Voor 34% gewijzigd door Strike_2 op 08-11-2006 17:54 ]

Pagina: 1