[MCE 2005] "AV kanaal" opzoeken in MCE zodat ik kan opnemen*

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:44
Hey,

ik heb ff een (noob?) vraagje maar ik kon het hier nergens vinden (av is ook een k*t klein woord om te zoeken ik vond eerder dingen als AVond :P)
Maar komtie:
ik gebruik sinds kort in de woonkamer een xpc shuttle met windows MCE 2005 NL erop, als tv kaart gebruik ik de Hauppauge pvr 500 MCE (dus ik neem aan dat alle functies perfect werken in cmbinatie met windows MCE)
mijn vraag is hoe ik op het AV kanaal kom zodat ik dat kan opnemen (wil graag hele oude videobandjes omzetten om op dvd te branden) ik plug het beeld en geluid er dus gewoon met zon gele en rode (mono geluid) in.

alvast bedankt!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
ik denk niet dat in MCE kan. Gewoon een ander capture programma gebruiken en de juiste source kiezen. Composite dus.

• cuberob
ok, dan weet ik genoeg, bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pas ik je titel nog eventjes een beetje aan zodat wat duidelijker wordt wat je wil :)

• cuberob
o thx :D, misschien dat er nog iemand is meet een proggy dat het toch mogelijk is (dat hoop ik nogsteends) kheb namelijk wat problemen met het beeld krijgen vie bijv. moviemaker

Verwijderd

Als je echt perse op wilt nemen met MCE, dan moet je denk ik je video met coax aansluiten op je Hauppauge. Helaas heb je dan dus geen aansluiting meer voor je gewone signaal, maar als er op je video een doorlusmogelijkheid zit (dus 1 male en 1 female coax) dan kun je van zowel je normale tv signaal als van je video signaal gebruik maken in MCE. Het helpt dan wel als je precies weet op welke frequentie je "videokanaal" zit, dit kun je dan in C:\WINDOWS\ehome\MCETuningOverrides.xml invoeren en dan moet het bij het scannen tevoorschijn komen.

Ik heb het zelf (nog) niet getest, maar het is het proberen waard lijkt me. Kan eigenlijk geen reden bedenken waarom het niet zou werken, je video signaal wijkt namelijk niet echt af van een gewoon tv signaal.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 16:39

Elektronicanet

Leds do it!

Kickje :) Hier ben ik ook al bijna de hele dag naar op zoek!
Dscaler / Pinnacle / Moviemaker / ChrisTV al geprobeerd als alternatieven, werken allemaal _niet_. Dscaler geeft wel beeld, maar alleen zwartwit (heb alles op PAL staan etc., dat is het niet).
In MCE is het beeld goed en in kleur, als ik de TV wizard run en voor satellite kies. Maar om 'm dan groot te bekijken MOET je een afstandsbediening instellen, en kun je ook geen analoge kabel tv meer kijken.

Nederlander in België

Pagina: 1