[Codec] probleem bij het afspelen van AVI (ea formaten)

Pagina: 1
Acties:

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:21
Goedenavond,

Ik heb een probleem geconstateerd bij het afspelen van AVI en MPEG video bestanden. Bij gewone DVD's heb ik dit probleem niet. Wanneer ik een videobestand afspeel van AVI of MPEG loopt hij óf te traag (1 beeld en dan volgend beeld per 2 seconde) óf te snel (afspelen naar 7sec, 14sec, 21sec enz..). Kortom, hij loopt niet vloeiend. Ik heb de Kaza Lite mega codec pack 138 geinstalleerd. Ik heb het probleem zowel bij Media Player 9, media classic en winamp en de gewone win dvd.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-08 15:55

Surkow

$µr|{0w

Roncom schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:17:
Goedenavond,

Ik heb een probleem geconstateerd bij het afspelen van AVI en MPEG video bestanden. Bij gewone DVD's heb ik dit probleem niet. Wanneer ik een videobestand afspeel van AVI of MPEG loopt hij óf te traag (1 beeld en dan volgend beeld per 2 seconde) óf te snel (afspelen naar 7sec, 14sec, 21sec enz..). Kortom, hij loopt niet vloeiend. Ik heb de Kaza Lite mega codec pack 138 geinstalleerd. Ik heb het probleem zowel bij Media Player 9, media classic en winamp en de gewone win dvd.
Wat zijn je computer specificaties? Kon je hiervoor de bestanden wel gewoon afspelen? Als je nieuwe codecs hebt geïnstalleerd kunnen verschillende codec paketten elkaar tegen werken. Wat gebeurt er als je het KaZaA Lite Mega Codec Pack deïnstalleert en daarna herinstalleert?.

[ Voor 9% gewijzigd door Surkow op 26-10-2005 20:18 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
download gspot eens, die vertelt je precies welke codec je nodig hebt voor een bepaalde film.

...

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Haranaka schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:42:
download gspot eens, die vertelt je precies welke codec je nodig hebt voor een bepaalde film.
Zegt het word mega je iets? ;) Je kunt er vanuit gaan dat het K-Lite Mega Codec Pack alle populaire codecs bevat. Zelfs die van Real & Apple.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:21
Ik heb een nieuwe pc, specificaties:

3000+ Athlon
1024mb werkgeheugen
Geforce 6600GT videokaart
Hitachi T7K250GB

Verder zaten er nog geen codecs op geinstalleerd, alleen de standaard drivers van me moederbord wellicht dat daar enige codecs bij stonden. Ik had wel al Quick Time geinstalleerd maar die had ik er eerst af gehaald, aangezien de mega pack een alternatieve quick time speler bevatte. Dus volgens mij kan er niks fout gegaan zijn wat dat betreft.

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Roncom schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:57:
Ik heb een nieuwe pc, specificaties:

3000+ Athlon
1024mb werkgeheugen
Geforce 6600GT videokaart
Hitachi T7K250GB

Verder zaten er nog geen codecs op geinstalleerd, alleen de standaard drivers van me moederbord wellicht dat daar enige codecs bij stonden. Ik had wel al Quick Time geinstalleerd maar die had ik er eerst af gehaald, aangezien de mega pack een alternatieve quick time speler bevatte. Dus volgens mij kan er niks fout gegaan zijn wat dat betreft.
Er is niets mis met je pc configuratie. Waarschijnlijk staat ergens een instelling in het programma zelf verkeerd (bij Media Player Classic). Probeer eens de instellingen te veranderen om te kijken of er verbetering op treedt.

Edit: Heb je bsplayer al geprobeerd dat ook bij het codec pakket zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Surkow op 26-10-2005 23:08 ]

Albert Einstein

Pagina: 1