[linux] ifplugd lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Ik ben bezig om ifplugd onder ubuntu breezy werkend te krijgen.

Via apt-get geinstalleerd en geconfigureerd met dpkg-reconfigure ifplugd. Na het configureren start hij de daemon maar deze geeft aan dat hij niet kan starten (fails).
De laptop eens opnieuw opgestart en als ik dan ps aux | grep plug doe dan zie ik vervolgens:

code:
1
root 7024 0.0 0.1 1588 560 ? Ss 15:58 0:00 /usr/sbin/ifplugd -i eth0 -q -f -u0 -d10 -w -I

Je zou dus zeggen dat dit goed moet zijn. Nu heb ik eens geprobeerd om te booten zonder de netwerkkabel maar dan blijft hij nog steeds zoeken naar een netwerk met de nodige vertraging van dien. Wanneer ik eindelijk in gnome ben beland en ik de kabel erin steek wordt dit niet automatisch gedetecteerd door ifplugd.

Ik heb al eens geprobeerd om in /etc/network/interfaces auto eth0 te disabelen maar dit hielp niet.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
auto eth0 moet je wel disablen, anders gaat hij zonder een kabeltje toch zoeken naar een netwerk.
dat wil je niet, je wilt dat zodra de kabel erin geknalt word hij via dhcp een IP gaat aanvragen.

/etc/network/interfaces -> iface eth0 inet dhcp

zo te zien is ifplugd goed geconffiged, als ik kijk hoe hij start bij de boot.
zo werkt dit bij mij (Debian Sid), zowel voor draadloos als voor onboard nic.

[ Voor 7% gewijzigd door weijl op 26-10-2005 23:41 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
gupje schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:40:
auto eth0 moet je wel disablen, anders gaat hij zonder een kabeltje toch zoeken naar een netwerk.
dat wil je niet, je wilt dat zodra de kabel erin geknalt word hij via dhcp een IP gaat aanvragen.

/etc/network/interfaces -> iface eth0 inet dhcp

zo te zien is ifplugd goed geconffiged, als ik kijk hoe hij start bij de boot.
zo werkt dit bij mij (Debian Sid), zowel voor draadloos als voor onboard nic.
Ok zo heb ik het dus op het moment, alleen merk ik nog dat hij blijft zoeken naar een netwerk.
Zou je me misschien jouw instelling kunnen geven van NET_AGENT_POLICY (in /etc/default/hotplug)

[ Voor 14% gewijzigd door Zym0tiC op 27-10-2005 09:09 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik wil em je best geven, maar hij is hier niet aanwezig.
bedoel je misschien /etc/default/ifplugd ?
code:
1
2
3
4
INTERFACES="eth0 ath0"
HOTPLUG_INTERFACES="all"
ARGS="-q -f -u0 -d10 -w -I"
SUSPEND_ACTION="stop"