[XP] Herinstallatie

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37
Hallo,

Ik heb op mijn andere computer Windows XP Professional van Retestrak erop staan.

Nou heb ik een vaag probleem gehad met mijn windows. Ik kreeg een blauw foutmeldingsscherm bij het opstarten. Toen heb ik in veilige modus met dos getypt: CHKDSK /F wat hij aangaf te doen. Toen heeft hij het gedeeltelijk gerepareerd. Alleen werkte sommige dingen opeens niet goed meer. Zoals de taakbalk en de Internet Explorer. Verder kon hij niks kopieren opeens meer. Een dag later startte hij zelfs niet meer op.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik het beste Windows XP Prof van Retestrak het beste herinstalleren?

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WTF is XP Prof van Retestrak? :X

Ik ga er maar (naiefjes) van uit dat dat een winkel bij jou om de hoek ofzo is. In ieder geval - als je systeem instabiel wordt zal je wat specifieker moeten zijn met welke foutmeldinden e.d. je krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Windows Retestrak (8> :9 :P :9 :P Klinkt wel rete strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Dat is toch windows met office, nero, enz enz

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
elevator schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:01:
WTF is XP Prof van Retestrak? :X

Ik ga er maar (naiefjes) van uit dat dat een winkel bij jou om de hoek ofzo is. In ieder geval - als je systeem instabiel wordt zal je wat specifieker moeten zijn met welke foutmeldinden e.d. je krijgt :)
Dat is een versie van een XP DVD met vanalles erop en eraan :)

Hier is een lijstje met een versie van retestrak, met wat er allemaal op zit en staat ;)

Doe maar niet linken naar bittorent link sites :)

[ Voor 14% gewijzigd door elevator op 26-10-2005 23:29 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Oftewel, even lullig gezegd, een illegale Windows Installatie. Herinstalleren is alsnog hetzelfde als de eerste installatie die je hebt gedaan, maar als je er niet uit komt, kun je misschien beter jezelf even reggen op het forum aldaar (wel engels trouwens), en het daar eens vragen.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
BredeP schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:22:
Oftewel, even lullig gezegd, een illegale Windows Installatie. Herinstalleren is alsnog hetzelfde als de eerste installatie die je hebt gedaan, maar als je er niet uit komt, kun je misschien beter jezelf even reggen op het forum aldaar (wel engels trouwens), en het daar eens vragen.
De windows installatie hoeft an sich niet illegaal te zijn, als je zelf windows XP en alle software die je ervan gebruikt ook origineel hebt aangeschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

rotfl Retestrak :P

Maar goei, ik zou es even je HDD door een progje van je HDD fabrikant halen voor de zekerheid. Misschien zitten daar wel errors op.

CHKDSK aangeraden -> fouten op schijf?
Windows gaat raar doen -> fouten op schijf?
Windows geeft BSOD's -> fouten op schijf?
PC boot niet meer -> fout op schijf dus :P

? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

format c: en booten vanaf dvd
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Dan nog betreft het een corporate key waarmee is geinstalleerd, die heb je als gemiddelde thuisgebruiker toch meestal niet zo voor de hand liggen, maar goed, da's off-topic.
Volgens een klant bij mij in de winkel geeft Microsoft je trouwens ook een Corporate key als je je Windows key kwijt bent, tenminste, dat beweerde hij toen hij met de beruchte FCKGW code aan kwam zetten op een gekopieerd CD'tje... :P

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Misschien sowieso handig als de topicstarter zou vermelden welke "blauwe error" hij kreeg, dat kan ook enorm helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

momania

iPhone 30! Bam!

Morax schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:24:
[...]

De windows installatie hoeft an sich niet illegaal te zijn, als je zelf windows XP en alle software die je ervan gebruikt ook origineel hebt aangeschaft ;)
Ik denk dat 99% van de tweakers dat hele lijstje niet eens kan betalen.
Dus de aanname die jij zou kunnen maken is wel enorm onwaarschijnlijk. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
momania schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:28:
[...]

Ik denk dat 99% van de tweakers dat hele lijstje niet eens kan betalen.
Dus de aanname die jij zou kunnen maken is wel enorm onwaarschijnlijk. ;)
True, maar je kan alle opties in retestrak aan of uitzetten als het goed is. Dus iemand kan hem gebruiken vanwege de extra drivers/talen die er standaard al op zitten en op die manier alleen office mee laten installeren omdat het gewoon makkelijk is.

Maar ook die kans is redelijk klein, dus een subtiele STFU richting mijzelf nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Morax schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:30:
Maar ook die kans is redelijk klein, dus een subtiele STFU richting mijzelf nu :P
:D

Tja ik snap je gedachte. Ik ken zelf die retestrak-dvd wel. Het is natuurlijk warez van het eerste uur, want het uitwisselen van een gewone XP image laten we hier op het forum ook niet toe :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
BredeP schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:26:
Dan nog betreft het een corporate key waarmee is geinstalleerd, die heb je als gemiddelde thuisgebruiker toch meestal niet zo voor de hand liggen, maar goed, da's off-topic.
Volgens een klant bij mij in de winkel geeft Microsoft je trouwens ook een Corporate key als je je Windows key kwijt bent, tenminste, dat beweerde hij toen hij met de beruchte FCKGW code aan kwam zetten op een gekopieerd CD'tje... :P
Ms geeft nooit corporate keys aan iemand die z'n licensie is kwijt geraakt.
Hoe iemand dat kan beweren is een raadsel.
Had hij toevallig ook een gigantisch dikke duim?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Sorry was vergeten dat ik hier had gepost..
Mijn oom is langsgekomen en heeft het gemaakt..

Wat XP Retestrak is?
Het is Windows XP professional.. Maar dan aangepast door wat experts, zodat het echt optimaal presteerd..

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele Post !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Nee, dit was van een andere pc.. Maar ondertussen al verholpen..

Dus geen dubbele post.. Kijk ook naar de datum ;)

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Leuk.. Closen ze mijn andere topic..

Kan de moderator aub eerst topic lezen voor sluiten?
Sorry dat ik het zeg.. Maar nu moet ik dus alsnog nieuwe topic openen eigenljik... ;)

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightshadow999 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:38:
Leuk.. Closen ze mijn andere topic..

Kan de moderator aub eerst topic lezen voor sluiten?
Sorry dat ik het zeg.. Maar nu moet ik dus alsnog nieuwe topic openen eigenljik... ;)
Ik denk dat je beter eerst de regels kan gaan lezen !!

Ook in topic weer een dubbele post en dit binnen 24 uur.. Edit gewoon je vorige post.. Ook gebruik je een illegale versie van XP, wat zeker niet welkom is op tweakers. Ook in de vorige topic had je weinig info en niet zelf gezocht..

Zou me niet verbazen als deze ook word gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Sorry, je hebt helemaal gelijk..
Ik had niet zo moeten reageren..

En van post veranderen niet aan gedacht.. Ook sorry daarvoor..

Maar wat moet ik doen? Hierin verder gaan? Lijkt me onoverzichtelijk om met een nieuwe probleem verder te gaan, omdat de oude al is verholpen..

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightshadow999 schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:27:
Sorry, je hebt helemaal gelijk..
Ik had niet zo moeten reageren..

En van post veranderen niet aan gedacht.. Ook sorry daarvoor..

Maar wat moet ik doen? Hierin verder gaan? Lijkt me onoverzichtelijk om met een nieuwe probleem verder te gaan, omdat de oude al is verholpen..
Als het incident nog speeld in vorige topic die gesloten is he.. Werkt het dan wat ik gezegt hebt ? Als je niet "succesvol" in windows komt kan je je registry terug krijgen met Last Known Good Config namelijk.. En mischien had het beter geweest als je het erin had gezet dat je meerdere machines hebt en dat het incident nog speeld. Kan een admin niet weten namelijk ;)

En wat betreft hierin verder gaan etc. moet je wachten tot een admin een post doet. Ga ik helaas niet over...

Edit : En als je problemen hebt en je post een thread.. Zet er dan niet in dat het een illegale versie is.. Direct niet, maar indirect ook niet :p

Versie die jij noemt staat niet vermeld op www.microsoft.com, wees daar voorzichtiger mee..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Deze kan dus dicht met oplossing :) Verder gaan we door in je nieuwe topic; wees in het vervolg wel wat creatiever met je topicitels ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.