Toon posts:

Benq 1640 word gezien als AÇ$ in bios en windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei in de topic titel word mijn Benq 1640 opeens gezien als AÇ$. Ook gaat de lade niet meer open en er brand geen lichtje meer. Als windows is gestart ziet ie als nieuwe hardware AÇ$ maar installeert het gewoon als een dvd/rw.

wat zou het probleem kunnen zijn? ;(

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 17:56

DefLite

Why so serious?

wat heb je zelf gedaan
welke windows heb mischien kan je een firmware upgrade doen

Verwijderd

Topicstarter
Little_captain schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:00:
wat heb je zelf gedaan
welke windows heb mischien kan je een firmware upgrade doen
Ik heb zelf niks gedaan. Ik heb windows XP en de firmware upgrade werkt niet omdat ie het niet ziet als een BenQ

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:53
op mijn stage zie ik dit zo vaak bij maxtor hardeschijven die niet meer werken. Het is OF de ide-kabel die kapot is of de drive zelf.. nog een mogelijkheid is de ide-controller maar dat kan ej zo testen door hem o he andere poortje aan te sluiten..

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Kijk inderdaad eens of de ide-kabel nog lekker is. Test de benq eens op cd andere ide-kabel. Probleer eens op te starten zonder HD's eraan, om te kijken welke naam de bios dan geeft. Controleer de stroom aansluiting eens. :)

-

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:08:
[...]

Ik heb zelf niks gedaan. Ik heb windows XP en de firmware upgrade werkt niet omdat ie het niet ziet als een BenQ
de vraag was natuurlijk, wat heb je ondertussen zelf geprobeerd :+

het zou kunnen dat de ide kabel kapot is, de controller op het moederbord zou ook beschadigd kunnen zijn. De benq kan zelf ook zijn geest min of meer gegeven hebben, dus die zou je eens in een ader systeem moeten testen. Als daar hetzelfde probleem is heb je je probleem gevonden...

edit:
Heb dit vorige week ook gehad, met een andere writer, en dat was gewoon omdat ik een klein foutje had gemaakt bij het aansluiten, beide toestellen stonden op slave 8)7 |:( maar als je zelf niks veranderd hebt, gaat dit bij u waarschijnlijk niet van toepassing zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door c00kie op 27-10-2005 14:24 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
edit:
doh, wrong button

[ Voor 94% gewijzigd door c00kie op 27-10-2005 14:23 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1