Toon posts:

[XP] onbekend programma opent en sluit gelijk af

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd opent zich steeds in de taakbalk een programma en da sluit zich gelijk weer af. Ik weet bij GoT :+ niet welk programma het is want het is gewoon zo'n leeg balkje met een "programma-icoon" ernaast. Ik heb gezocht op google en op got, maar ik kan niks vinden, tenzij ik de verkeerde keywords gebruik. Ook heb ik al hitmanpro gedraait maar hij vind niks.
Het probleem is vooral irritant als ik aant gamen ben, want dan springt ie plots terug naar windows.
Dus hopelijk kan iemand me helpen met dit probleem of mss iemand die wel een topic kent op google of got.
Ik zal proberen een screenshot te maken als ik op tijd zie dat het weer opstart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 18:45 ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

heb je msconfig al gedraaid om te kijken wat er allemaal wordt opgestart?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

CTRL+ALT+Del > zie je wat bijzonders?

Verwijderd

Topicstarter
ja beide geprobeerd, maar niks verdachts te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 18:46 ]

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:42:
CTRL+ALT+Del > zie je wat bijzonders?
het programma sluit zich meteen weer (dit is minder dan een seconde) en dus kun je niet zien wat er zich opend :).

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03 16:39
Schrijf nu even op hoeveel processen je hebt, laat taakbeheer openstaan, Als er een nieuw proces bijkomt merk je dat vanzelf, schrijf de naam even op en voilla. :)

Haal het procesnaam even door google en klaar ben je :7

/Edit

Nevermind 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Ubernerd op 26-10-2005 18:47 ]

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Verwijderd

hijackthis al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ondertussen ook gedaan, maar niets gevonden. Althans wel dingen gevonden en die verwijderd, deze geeft ie bij scans daarna niet meer aan maar het probleem blijft zich voordoen

Verwijderd

Probeer anders filemon van sysinternals.com eens!

Dit progje vertelt je precies wat welk programma met welk bestandje doet! Bovendien vertelt het je het resultaat: Access denied, Write succesfull enzovoorts.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 01:43 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 21:22

n00bs

Het is weer Zomer!

www.jv16.org en download eens powertools en kijk wat er bij de startup allemaal staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:40:
Probeer anders filemon van sysinternals.com eens!

Dit progje vertelt je precies wat welk programma met welk bestandje doet! Bovendien vertelt het je het resultaat: Access denied, Write succesfull enzovoorts.

Succes!
Ik heb met dit gekeken, en ik geloof dat het dan csrss.exe is, maar da programma wordt niet door van spywareverwijder programma's gevonden, maar google geeft wel aan dat het een virus kan zijn, alleen het kan ook een bestand van windows zelf zijn, dus ik weet niet of ik dit moet/kan weghalen. Kent iemand het probleem met da bestandje csrss.exe?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 14:04 ]

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Nou, bij mij is csrss.exe gewoon constant opgestart en ik denk dat het gewoon bij Windows hoort...

• the_shadow
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

csrss.exe is een systeem proces. Als je dat verwijdert, dan zal je computer gegarandeerd niet meer booten ;)
Csrss.exe contains the user-mode portion of the Windows subsystem.
bron

Zou het kunnen zijn dat het een updater van een programma is wat eens in de zoveel tijd kijkt of er updates beschikbaar zijn? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al ge-edit ja, maar het irritante van het probleem vind ik gewoon dat als je lekker aan het gamen bent, dat ie ineens naar windows terug springt, dus volgens mij kan da nooit goed zijn. Het spel waar dit het meeste voorkomt is Black and White 2, want bij bv de Sims 2 heb ik dit weer niet.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

heb je avast antivirus? want die laat ook een icoontje zien als ik check voor nieuwe emails bij mijn provider! heeft mij ook even wat tijd gekost om uit te zoeken wat het was, het duurt iig maar 1 seconde of zo en dan is het weg, probeer eens zelf te checken op email ipv automatisch en kijk of het dan tevoorschijn komt

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• the_shadow

the_shadow

En het gebeurt alleen als je aan het gamen bent of ook als je gewoon aan het werk bent?

Kijk ook even in je Eventlogs. In geval van problemen met een programma (dus problemen voor het programma zelf, niet problemen die jij hebt met een programma ;)) zou hier een melding moeten staan over de oorzaak van het probleem :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
snake903 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:07:
heb je avast antivirus? want die laat ook een icoontje zien als ik check voor nieuwe emails bij mijn provider! heeft mij ook even wat tijd gekost om uit te zoeken wat het was, het duurt iig maar 1 seconde of zo en dan is het weg, probeer eens zelf te checken op email ipv automatisch en kijk of het dan tevoorschijn komt
nee, heb ik niet
the_shadow schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:09:
En het gebeurt alleen als je aan het gamen bent of ook als je gewoon aan het werk bent?

Kijk ook even in je Eventlogs. In geval van problemen met een programma (dus problemen voor het programma zelf, niet problemen die jij hebt met een programma ;)) zou hier een melding moeten staan over de oorzaak van het probleem :)
waar kan je dat eventlogs dan vinden? hopelijk kan ik daar dan iets vinden :)

Verwijderd

Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ik heb dit ook eens gehad, maar toen lag het aan een update van een Officejet driver van HP.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is van HP, had ik ook een tijdje gehad :) Ben er nu ineens weer vanaf :s

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met da filemon nu gekeken en ik vond inderdaad dat van HP, ik heb alles van HP uninstalled en ik heb net de hele tijd kunnen gamen zonder problemen. Alleen dan is er weer een probleem, ik heb nu wel aleen geuninstalled alleen dan kan ik niet printen, maar dat is denk ik wel zelf op te lossen, dus dat laat ik maar even zo en mocht ik er nog niet uit komen dan meld ik het wel even. Maar alvast bedankt voor jullie hulp, vooral met da filemon, fijn programma :)

• the_shadow

the_shadow

Ik heb ook HP drivers op m'n systeem staan en er komt hier ook geregeld eventjes een programma opstarten. Dit zorgt er echter niet voor (zoals bij de TS wel het geval is) dat een ander programma (een spel bijvoorbeeld) hierdoor focus verliest. :)
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:11:
Ik heb met da filemon nu gekeken en ik vond inderdaad dat van HP, ik heb alles van HP uninstalled en ik heb net de hele tijd kunnen gamen zonder problemen. Alleen dan is er weer een probleem, ik heb nu wel aleen geuninstalled alleen dan kan ik niet printen, maar dat is denk ik wel zelf op te lossen, dus dat laat ik maar even zo en mocht ik er nog niet uit komen dan meld ik het wel even. Maar alvast bedankt voor jullie hulp, vooral met da filemon, fijn programma :)
Je kan ook gewoon handmatig een printer toevoegen. De drivers zijn waarschijnlijk nog wel aanwezig op je systeem en anders selecteer je die gewoon op de CD. Dan krijg je alleen de drivers, zodat je kan printen, maar geen onderhouds-software :)

[ Voor 64% gewijzigd door the_shadow op 30-10-2005 21:13 ]

Pagina: 1