Toon posts:

Staander voor projectiescherm zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier al een beetje rondgezocht, maar desondanks de ontzettend veel projectieschermen die zelfbouw zijn kan ik nergens een zelfgemaakte staander voor een projectiescherm vinden.

Ik heb een Beamax A-serie scherm (220x130 Gain 1.0) gekocht en dit is nu eindelijk binnen gekomen in de winkel. Blijkbaar werken ze bij Beamax niet op voorhand en hebben ze heel weinig stock.
Nu heb ik dit scherm reeds voor later gekocht en momenteel kan dat niet aan een muur of aan het plafond opgehangen worden.

Hiervoor zou ik dus zelf een staander willen maken...

Nu is mijn vraag: wie heeft hier al ervaringen mee? Welke materialen kan ik best gebruiken?
Is het een goed idee om het scherm draaiend op te hangen zodat ik het 90° kan draaien voor het wegzetten? (dus dan komt het scherm in portret tov de staander en voor het bekijken draai ik het terug in landscape) En hoe kan ik dan het beste deze draaibeweging bouwen?

Iedereen die ideetjes heeft mag ze hier achterlaten...
Ik zal jullie dan ook belonen met foto's achteraf :)

Ahja, nog even melden dat de optionele voeten voor een A-serie scherm van Beamax geen optie zijn: ik denk dat je gemakkelijk een deftige zelfbouwversie kan maken voor de prijs van deze voeten (nl. 363 euro)...

Al even meegeven: mijn projector is een Hitachi PJ-TX100 en ik ben er al ontzettend tevreden over _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
De ideetjes zijn gewijzigd...

In plaats van een staand scherm ga ik het scherm hangend maken...

Midden in de ruimte (als een soort room-divider eveneens) zou het moeten hangen...

Enige probleem: het plafond is schuin en op het hoogste punt meer dan 4m...

Hoe kan ik dit mooi oplossen (dus zonder kettingen en oogvijzen) met een fijn staalkabeltje?

Ik had gedacht aan volgend systeem: http://www.heerenveenimport.nl/arakawa.htm
maar blijkbaar is er hier in de buurt nergens een zaak waar ze dit verkopen. :'(

Ik had ook gedacht aan zo een systeempje zoals ze vaak verlichting ophangen met staalkabeltjes, waarbij je een mooi dopje ziet aan het plafond waar al de rest in verwerkt is, maar blijkbaar is dat enkel te verkrijgen samen met de verlichting :?

Heeft iemand hier zoiets al gedaan?

Ahja, natuurlijk kan het scherm ook weggedaan worden, dus daarom zou ik onderaan het scherm ook een haakje maken en dan met een katrolletje en wat kabeltjes ervoor zorgen dat het mooi horizontaal kan komen te hangen als een vals plafond... Hier dan nog een spotje op en dit zal wel een mooi effect geven :)

Dus iemand met raad: let me know!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 15:53 ]