Ik ben nu al geruime tijd aan het knutselen met een redirect-scriptje. Het is JavaScript, welke kijkt naar de huidige maand, en vervolgens naar bijhorende pagina springt.
Et voila:
Na veel geknutsel en wat spiekwerk werkt het wel super en precies zoals ik wil. Ik ben wel de mist in gegaan met het feit dat de 'nieuwe' pagina in een frame wordt geopend. Wat ik ook aanpas/sloop/..., ik krijg het niet zo ver dat de nieuwe pagina in plaats van de pagina met script komt. Waarschijnlijk ook alleen maar omdat ik iets over het hoofd zie...
De search levert helemaal niets op. Via Google is het moeilijk dit preciese probleem terug te vinden, of op zijn minst het iframe-gedeelte eruit te slopen. Ook sites als hot-scripts.com bieden niet echt een oplossing.
Super als iemand wél de juiste oplossing weet...
Et voila:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <script language="JavaScript1.2">
var ie=document.all&&navigator.userAgent.indexOf("Opera")==-1
var dom=document.getElementById&&navigator.userAgent.indexOf("Opera")==-1
var iframeprops='width="50%" height="50%" marginwidth="100" marginheight="0" hspace="0" vspace="0" frameborder="0" scrolling="auto"'
var monthcontent=new Array()
monthcontent[0]="01_jan.htm"
monthcontent[1]="02_feb.htm"
monthcontent[2]="03_maa.htm"
monthcontent[3]="04_apr.htm"
monthcontent[4]="05_mei.htm"
monthcontent[5]="06_jun.htm"
monthcontent[6]="07_jul.htm"
monthcontent[7]="08_aug.htm"
monthcontent[8]="09_sep.htm"
monthcontent[9]="10_okt.htm"
monthcontent[10]="11_nov.htm"
monthcontent[11]="12_dec.htm"
if (ie||dom)
document.write('<iframe id="viewer" src="" '+iframeprops+'></iframe>')
var datum=new Date()
var mytoday=datum.getMonth()
function maand(){
if (ie||dom){
var=document.getElementById? document.getElementById("viewer") : document.all.viewer
obj.src=monthcontent[mytoday]}}
window.onload=maand
</script> |
Na veel geknutsel en wat spiekwerk werkt het wel super en precies zoals ik wil. Ik ben wel de mist in gegaan met het feit dat de 'nieuwe' pagina in een frame wordt geopend. Wat ik ook aanpas/sloop/..., ik krijg het niet zo ver dat de nieuwe pagina in plaats van de pagina met script komt. Waarschijnlijk ook alleen maar omdat ik iets over het hoofd zie...
De search levert helemaal niets op. Via Google is het moeilijk dit preciese probleem terug te vinden, of op zijn minst het iframe-gedeelte eruit te slopen. Ook sites als hot-scripts.com bieden niet echt een oplossing.
Super als iemand wél de juiste oplossing weet...