Toon posts:

Ati Radeon x800 gt /gto AGP onvindbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zoek al een tijdje een nieuwe videokaart te kopen, en eerst had ik een Nvidia 6600GT (de passief gekoelde versie van Gigabyte) op het oog.

Zoals de topic title doet vermoeden heb ik nu, op basis van het blad Pc magazine (november 2005), een andere keuze gemaakt.

Ik zou het liefst een GTO versie hebben (zoals ik kon lezen GDDR3 geheugen, 256mb ram en 256bits brede geheugenbus). Passief gekoeld is geen must (aangezien ik geen enkele GTO AGP vind, zal er zeker geen passief gekoelde te vinden zijn...). De prijs zou tussen de 150 -200 euro liggen. Ik vermoed dat een Pci express kaart niet omgevormd kan worden tot een AGP kaart?

In België en Nederland vind ik geen shops die hem verkopen, goede Duitse winkels weet ik niet echt( er was er 1 in Aken maar de naam ontsnapt me) . Kan iemand mij een handje helpen?

Samengevat zoek ik dus een kaart in het prijsbereik van 150-200 euro, bij voorkeur een Ati radeon x800GTO.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
x800GTO agp bestaat niet meer. Alle AGP kaarten gaan nou eruit, dat is ook te zien aan de prijs want die worden duurder. Als alle restanten op zijn kan je alleen nog maar pci-e krijgen.
Dus dan zit je vast aan een andere moederbord helaas als je toch de x800GTO wil nemen.
Goede keuze voor een ander moederbord is Asrock 939Dual-SATA2, M1695 kost nou 60 euro

[ Voor 107% gewijzigd door Robin4 op 26-10-2005 18:36 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
Coolmaster schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:33:
x800GTO agp bestaat niet meer. Alle AGP kaarten gaan nou eruit, dat is ook te zien aan de prijs want die worden duurder. Als alle restanten op zijn kan je alleen nog maar pci-e krijgen.
Dus dan zit je vast aan een andere moederbord helaas als je toch de x800GTO wil nemen.
Goede keuze voor een ander moederbord is Asrock 939Dual-SATA2, M1695 kost nou 60 euro
Ook best een idioot artikel in dat magazine dan:-) vind het jammer want het mobo is nog geen jaartje oud (msi k8n neo platinum)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Ik snap nog steeds niet hoe mensen erbij komen dat AGP er uit gaat.
AGP8 bied nog ruim voldoende bandbreedte om de komende tijd de snelste kaarten van bitjes te voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:45:
AGP8 bied nog ruim voldoende bandbreedte om de komende tijd de snelste kaarten van bitjes te voorzien.
dacht ik toch ook...het kan toch niet dat er geen enkele shop is die deze kaart niet meer heeft....ik zou graag nog een paar jaartjes verder doen met een goed agp kaartje (onder de 200 euro dan)!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je in Duitsland veel meer succes hebt dan in Nederland. Ik heb een Radeon X800 GTO AGP in Duitsland kunnen kopen bij Media Markt Herzogenrath voor 199 euro. Ik weet niet of ze die daar nog hebben liggen, laat staan dat je in de buurt woont.

Verwijderd

Topicstarter
Robin schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:56:
Volgens mij heb je in Duitsland veel meer succes hebt dan in Nederland. Ik heb een Radeon X800 GTO AGP in Duitsland kunnen kopen bij Media Markt Herzogenrath voor 199 euro. Ik weet niet of ze die daar nog hebben liggen, laat staan dat je in de buurt woont.
Ben een GT op het spoor voor 169 euro, ik ga deze winkel is opzoeken. In de buurt jah...Aken is nog net haalbaar. Ik kom van nabij Brussel (nog 20 km verder eigelijk) :)

jaah dat is nog haalbaar 115km, net boven Aken:d

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 19:05 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoe we eerbij komen? hmmm isschien omdat ze neit meer gemaakt worden, dan krijg je toch eht idee van "goh hey misschien gaan ze eruit" ;)
Zoek maar eens een 7800GT(x) of X1800xx in AGP

Gabriël AM5

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Een paar dagen terug had Alternate nog een Sapphire X800GTO 256MB AGP voor €239 op hun site staan, alleen is die nu weer verwijderd :?. GeCube heeft zelf een X800GTOA is zijn assortiment. Dit is een X800GTO AGP met 128MB DDR @ 700 MHz. Deze is echter nog niet in Nederland te krijgen, maar wel in Engeland. Het prijskaartje is echter wel wat minder, namelijk rond de 110 pond wat ongeveer €175 is. Misschien kun je beter gaan kijken naar een X800PRO AGP, want deze is net zo duur en presteert zelfs wat beter.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Robin had hem bij de Mediamarkt gekocht, misschien daar eens zoeken?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Er worden geen nieuwe agp kaarten meer gemaakt zoals Sapphire al aangeeft.
Pci-e heeft de fakkel overgenomen als nieuwe standaard.
Een logische evolutie binnen de computerwereld.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
ja idd en omdat er steeds minder AGP nog op de markt zijn hoe duurder ze worden, Daarom kost een asus v9999GT 256mb nou ook dik 400 euro. AGP gaat er niet eruit vanwege de bandbreedte want die zit idd nog niet aan ze max. Maar omdat AGP wel steeds minder bandbreedte gaat krijgen en omdat de PCI-e bus ook sneller word en meer stroom vanuit het slot op de kaart kan zetten. Pci gaat er over een tijdje ook eruit omdat de max van die bus 133MB/sec is en nagenoeg ook al makkelijk aan ze max komt. Hiervoor komt in de plaats pci-e 1x en pci-e 2x. Pci-e 1x haalt met 1 slot al 250mb/sec terwijl pci de bandbreedte deelt met al die andere pci sloten. Dus gewoon te langzaam voor een leuke raid controller.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Zojuist bij Mycom de Sapphire X800GT AGP 256Mb besteld voor 190 euro. Is nog leverbaar, maar moet wel besteld worden. (beperkt)

[ Voor 1% gewijzigd door Gé Brander op 30-11-2005 15:16 . Reden: GT i.p.v. GTO ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Bij Alternate in Ridderkerk kunt je van Sapphire zowel de X800GT (€199,95) als de X800GTO (€229.95) en van PowerColor de X800GTO (€219,95) voor AGP vinden. Alle drie de kaarten zijn direct leverbaar en zijn voorzien van 256MB DDR3 1,6ns.

Verwijderd

Als iemand interesse heeft in de 16 pipes unlock procedure voor de Powercolor x800 GTO agp ? Ik heb zojuist m'n kaart geflashed naar 16 active pipes! ;-))
Pagina: 1