Toon posts:

DDR2 533mhz of DDR1 400mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een DDR1 400mhz geheugen module in mijn MSI 915P combo moederbord zitten. Nu wil ik een niewe module aanschaffen maar er past dus ook DDR2 533 geheugen op dit moederbord. ( ook dualchannel ondersteuning)

Wat is nu gunstiger om in mijn moederbord te zetten?. DDR533 of DDR400 icm dual channel support? DDr2 is nu goedkoper ( Bron: www.prijsindex.net ) maar dit prijsverschil doet er niet echt toe.

Ps: Google en GoT helpen vandaag niet mee:(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat DDR2 alleen voordeel oplevert als je of een module met snelle timings hebt (relatief snel, voor DDR2) of met een hogere effectieve snelheid (dus DDR2 533 zal op het randje zijn denk ik). Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

het verschil is niet groot maar een P4 heeft weinig baat bij lage latency's maar veel baat bij een hogebandbreete, ik zou voor DDR2 gaan, het is nog voordeliger ook :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Uuhm het is juist net andersom, AMD64 heeft veel profijt van hoge bandbreedte en weinig van lage latencies (de controller zit op de CPU, dus altijd lage latencies eigenlijk), terwijl de Pentium meer aan lage latencies heeft. Ik zou zelf voor CAS2 DDR 400 gaan, aangezien dat lage latencies heeft en je toch nooit 533Mhz kunt gebruiken (de FSB gaat maar tot 800Mhz, dus 400Mhz in Dual Channel gebruikt toch al de hele busbandbreedte).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak