Toon posts:

DDR2 533mhz of DDR1 400mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een DDR1 400mhz geheugen module in mijn MSI 915P combo moederbord zitten. Nu wil ik een niewe module aanschaffen maar er past dus ook DDR2 533 geheugen op dit moederbord. ( ook dualchannel ondersteuning)

Wat is nu gunstiger om in mijn moederbord te zetten?. DDR533 of DDR400 icm dual channel support? DDr2 is nu goedkoper ( Bron: www.prijsindex.net ) maar dit prijsverschil doet er niet echt toe.

Ps: Google en GoT helpen vandaag niet mee:(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat DDR2 alleen voordeel oplevert als je of een module met snelle timings hebt (relatief snel, voor DDR2) of met een hogere effectieve snelheid (dus DDR2 533 zal op het randje zijn denk ik). Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

het verschil is niet groot maar een P4 heeft weinig baat bij lage latency's maar veel baat bij een hogebandbreete, ik zou voor DDR2 gaan, het is nog voordeliger ook :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Uuhm het is juist net andersom, AMD64 heeft veel profijt van hoge bandbreedte en weinig van lage latencies (de controller zit op de CPU, dus altijd lage latencies eigenlijk), terwijl de Pentium meer aan lage latencies heeft. Ik zou zelf voor CAS2 DDR 400 gaan, aangezien dat lage latencies heeft en je toch nooit 533Mhz kunt gebruiken (de FSB gaat maar tot 800Mhz, dus 400Mhz in Dual Channel gebruikt toch al de hele busbandbreedte).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Je kunt de DIMM's volgens mij niet combineren. Als je dus al het RAM gaat vervangen kun je dus beter DDR-II nemen. Wil je een upgraden, neem dan DDR.
The__Virus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:48:
Uuhm het is juist net andersom, AMD64 heeft veel profijt van hoge bandbreedte en weinig van lage latencies (de controller zit op de CPU, dus altijd lage latencies eigenlijk), terwijl de Pentium meer aan lage latencies heeft. Ik zou zelf voor CAS2 DDR 400 gaan, aangezien dat lage latencies heeft en je toch nooit 533Mhz kunt gebruiken (de FSB gaat maar tot 800Mhz, dus 400Mhz in Dual Channel gebruikt toch al de hele busbandbreedte).
Qua latencies, zover ik weet heeft AMD juist lage latencies nodig en kan de Intel Pentium 4 het (relatief gezien) ook wel aardig redden met hoge latencies.

En juist omdat de geheugencontroller van de AMD Athlon 64 on-die zit en lage latencies heeft is het verstandig om geheugen te nemen dat ook lage latencies heeft. Dan loopt alles veel lekkerder door :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Inderdaad, klopt, haalde het weer eens door de war ;). Maar toch zou ik voor DDR 400 gaan, dat heb je nu al en je hoeft dus nog maar één reepje erbij te kopen om Dual Channel te draaien. Want je zult toch nooit die 533Mhz kunnen gebruiken, 400Mhz is het maximum.

Verwijderd

Als het qua prestaties niks uitmaakt zou ik nu voor DDR400 gaan. Deze zijn nu nog "goedkoop". Straks als DDR2 gemeengoed is dan schieten de prijzen van DDR400 omhoog. En DDR2 zal nog wel meer dalen denk ik. Dus als je straks je geheugen nog wilt verkopen (om up te graden naar iets snellers) zal je meer krijgen voor DDR400 dan voor DDR533

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

The__Virus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:16:
Inderdaad, klopt, haalde het weer eens door de war ;). Maar toch zou ik voor DDR 400 gaan, dat heb je nu al en je hoeft dus nog maar één reepje erbij te kopen om Dual Channel te draaien. Want je zult toch nooit die 533Mhz kunnen gebruiken, 400Mhz is het maximum.
had ik overheen gelezen :X TS heeft al een reepje dus kan hij er beter een ddr400 reepje van gelijke grote bij kopen om in DC te draaien, dat is sneller (en 1 DDR reep en 1 DDR2 reep door mekaar kan denk ik niet)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1