Maxtor DM 10 problemen (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb zojusit een Maxtor DM 10 pATA (250GB) in mijn systeem gezet. Alles werkt prima behalve dat mijn systeem verteld dat het een "aaqtar6a210q!!!!!! "(vraagtekens stonden er ook in) is. Nu heb ik de GOT search al uitvoerig gebruikt en ook nogeens de faq doorgelezen, maar ik heb er mijn antwoord niet kunnen vinden.

Maar omdat ik onervaren op dit gebied ben wilde ik weten als dit een normaal probleem is en of er bijvoorbeeld alleen enkel drivers oid geinstalleerd moeten worden. Op de maxtor website zijn namelijk drivers te downloaden.

HDtune zegt overigens dat de HD 568GB heeft :D.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 26-10-2005 17:01 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21
De volgende kunnen er aan de hand zijn:

1. Bekabeling is niet in order, zit niet goed vast of is gaar.
2. HD is gaar.
3. IDE-controller gaar.

Aan drivers ligt het iig niet

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Kan het niet liggen aan dat het nog niet gepartioneerd is ?

Verwijderd

nee, ik schat je schijfcontroller of je kabel. Ik had hetzelfde bij DVD rom speler. Die gaf na verloop van tijd wazige tekens aan als apparaatnaam bij het BIOS startscherm. Ik heb toen mijn kabel vervangen ookal had de brander op dezelfde kabel geen problemen. En sindsdien is het opgelost. Probeer je schijf eens in een andere PC of andere controller poort.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Het IDE kabaal is idd wat verbogen door mijn acties aangezien de aansluiting op het kabel omgekeerd was 8)7 . Ik heb gelukkig hier nog enkele kabels liggen. Ik probeer het daar wel mee.

Edit: Wat bleek nou ! het ide kabel zat er niet goed in :/ . Nu geeft staat er in het apparaat beheer wel duidelijk maxtor ip Aaqtar . Hopen maar dat alles nog goed werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door aex351 op 26-10-2005 18:48 ]

• Soldaatje
  • Niet online
DM10 heeft ook compatibiliteit problemen met oudere controllers.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Soldaatje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:53:
DM10 heeft ook compatibiliteit problemen met oudere controllers.
Sinds wanneer heeft de P-ATA Daimond 10 problemen met oudere controlers?
De S-ATA uitvoering kan problemen veroorzeken op Nforce4 moederbord, ook zijn er problemen bekend incombinatie met RAID controllers van b.v. RAIDcore/Braodcom, LSI, 3Ware en Supermicro.

Maar problemen met de P-ATA uitvoering en oudere controllers heb ik nog nooit van gehoord of gelezen. Overigens zouden de problemen verholpen moeten zijn sinds Maxtor de firmware van de Daimondmax 10 heeft geupdate. Dit zou vanaf februari 2005 zijn, helaas blijven er toch nog meldingen komen van problemen, maar dit is met de S-ATA uitvoering.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1