Toon posts:

[Nero] image copy probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een nieuwe PC waar ook een dvdbrander in zit. Dus gisteren fijn aan de slag geweest met de 1:1 copyfunctie voor dvds. Nero trekt een .nrg image van de inhoud van het origineel, je plugt een nieuw schijfje erin en hij brandt hem op het nieuwe schijfje. Dat ging allemaal goed totaan vandaag. Nu doe ik een dvd-r schijfje in de lade, hij ript hem, vraagt om een nieuwe cd dus ik doe een dvd+r erin, hij weigert deze te accepteren en vraagt om een dvd-r/dvd-rw

Het gekke is dus dat ik gisteren van een + en een -r schijfje hebben geript en dit alles op een dvd+r hebben gebrand. Wat kan er dus aan de hand zijn waarom hij nu specifiek om een -/-rw vraagt?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
vertel even iets meer over je rig. merk/type brander en nero versie.

het is niet zo dat de dvd groter is dan jouw schrijfbare schijfje? of dat jouw brander geen -R kan branden?

Verwijderd

Topicstarter
BuG2FiX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:43:
vertel even iets meer over je rig. merk/type brander en nero versie.

het is niet zo dat de dvd groter is dan jouw schrijfbare schijfje? of dat jouw brander geen -R kan branden?
Nero ultra edition 6.6.0.3
Brander is van HP, het is een dual layer 16x ding voor zover ik weet is + en - allebei mogelijk. Het rare is dus, ik kan de image wel trekken maar hem gewoon niet branden op een +r, nu heb ik geen -r schijfjes liggen dus ik kan niet controleren of het wel werkt.
Ik ga er dus inderdaad vanuit dat de grootte van het imagebestand meer is dan 4.5GB en dat het dus niet past, als dat niet zo is weet ik het niet meer.

Nu heb ik van een ander -r schijfje naar een +r schijfje gekopieerd en dat ging WEL goed

• BuG2FiX
dan zou ik ook even opzoeken of hij problemen heeft met bepaalde merken dvd's branden, niet lezen. dat zou heel goed kunnen. heb je het al met een ander merk geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door BuG2FiX op 26-10-2005 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om deze brander trouwens: HL-DT-ST-DVDRRWGCA-4164B
De schijfjes komen van TDK en zijn DVD+r 8x, ze werken dus heel goed met het kopieren van elk ander schijfje (of het nou + or - is) maar wil deze image dus niet branden op de TDKs
Het imagebestand is trouwens 3169MB, dus kwa grootte zou het moeten lukken.

• BuG2FiX
tja geen idee. ik zou aanraden eens te proberen een iso te maken met een ander programma. een iso bevat sowieso geen informatie over de soort dvd (+ of -).

www.winiso.com bijvoorbeeld, die kun je dan vervolgens weer branden met nero.
Pagina: 1