Mijn vriendin zit met het volgende probleem: In haar praktijk zorgt een klein stereo-ketentje voor de muziek in drie kamers. In twee van de kamers staat de muziek ok qua volume, in de derde staat het eigenlijk te stil omwille van de locatie van de speakers (wat ook kan zijn is dat de weerstand verschillend is van de andere speakers). Ik vermoed dat de 3 paar speakers gewoon in parallel zijn aangesloten op de versterker van het ketentje. Dit heeft geen aparte line-out, het is een doorsnee torentje, alles ingebouwd met gewoon een speaker (L-R) output (zal ook wel een hoofdtelefoon aansluiting hebben, maar die zal wel de gewone speaker uitgang muten als je hier een jack inplugt).
Mijn vraag nu, is er een (makkelijke) manier om het signaal dat naar de 3e kamer gaat (waar het dus te stil staat) te versterken? Ik veronderstel dat je niet zomaar hier een 2e versterker kan tussenzetten aangezien het inkomend signaal (dat eigenlijk voor speakers is bestemd) dan veel te sterk is?
(Ik besef dat de huidige situatie verre van optimaal is, maar het werkt al een paar maanden naar behoren, los dus van het feit dat het in deze ene kamer te stil staat)
Mijn vraag nu, is er een (makkelijke) manier om het signaal dat naar de 3e kamer gaat (waar het dus te stil staat) te versterken? Ik veronderstel dat je niet zomaar hier een 2e versterker kan tussenzetten aangezien het inkomend signaal (dat eigenlijk voor speakers is bestemd) dan veel te sterk is?
(Ik besef dat de huidige situatie verre van optimaal is, maar het werkt al een paar maanden naar behoren, los dus van het feit dat het in deze ene kamer te stil staat)