Toon posts:

MS access 2000 iff regels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik heb in access een programmatje gemaakt om een exame te oefenen maar nu krij ik het niet voor elkaar dat zodra ik het veld "gegeven antwoord" verlaat hij controleerd of er een antwoord staat dat voldoet aan "A" of "B" of "C" of "D" ( hoofdletters)

ik weet inmiddels dat ik dit moet doen met een iff commando maar hoe kom ik er niet uit.
graag zou ik willen dat hij een melding geeft van "Vul A, B, C of D in."

Ik heb internet al afgezocht mar kan niet specifiek genoeg vinden

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al aan code dan? Geef eens wat voorbeelden, en geef daarbij ook vooral aan wat er niet lukt. Officesuites en -software - Beleid :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Als je een veld op een formulier bedoelt, kun je denk ik beter een keuzelijst met invoervak gebruiken. Als rijbrontype geef je dan "lijst met waarden" op, waarbij je in je rijbron A t/m D zet. Bij de eigenschappen van de keuzelijst kun je aangeven dat alleen een antwoord uit de lijst mag worden gekozen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nog gebruikelijker met mpc is een groepsvak met vier aanvinkopties. Groepsvak aanmaken, wizard volgen, klaar.
Wat jij wilt doe je trouwens met de instelingen voor gegevensvalidatie: eigenschappen, validatieregel en validatietekst. IIF heeft daar niets mee van doen. Zoek even in de help op gegevens valideren en je hebt wat voorbeelden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24
Je kan opzich wel IF gebruiken maar het is niet handig ;).

code:
1
If not textvak.text = "a" or "b" or "c" or "d" then msgbox("U heeft niks ingevuld!")

[ Voor 25% gewijzigd door DoDo op 27-10-2005 12:16 . Reden: Code tags ingevoerd ]