Ik heb een W2k3 server draaien op ip-adres 10.0.0.2. Die server functioneert o.a. als RAS, DHCP, DNS, WINS en web-server. Maak ik van buiten een VPN dialin verbinding met de server, dan verandert het IP-adres van de server vanaf de remote pc gezien in 10.0.0.26 (een adres uit de RAS pool). Verbreek ik de VPN-verbinding, dan blijft IP 10.0.0.26 geregistreerd als zijnde het adres voor de server. Wat moet waar instellen om de server ALTIJD als 10.0.0.2 bekend te laten zijn? 'k Hoop dat de vraag zo duidelijk is...
Je VPN is een aparte netwerkinterface in je server. Deze heeft dus altijd een ander IP-adres dan je normale netwerkkaart.
Tevens moet dit eigenlijk in een apart subnet zitten, anders krijg je routingsproblemen op je server (pakketje voor 10.0.0.1, moet dat nu via de tunnel of via de nic?)
Het adres van je VPN kun je afaik wel vastzetten bij de properties van de tunnel.
Tevens moet dit eigenlijk in een apart subnet zitten, anders krijg je routingsproblemen op je server (pakketje voor 10.0.0.1, moet dat nu via de tunnel of via de nic?)
Het adres van je VPN kun je afaik wel vastzetten bij de properties van de tunnel.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock