beste systeem upgrade voor mij? nForce4 PCI-E of nForce3 AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Ik wil me systeem upgraden naar een AMD 64 939socket met het liefst AGP omdat ik pas geleden een geforce 6800GE heb gekocht..

Ik gebruik mijn systeem hoofdzakelijk voor te internetten, downloaden, ftp server af en toe, Nieuwste games, muziek en films. Dus ongeveer wel alles.

Ik ben er zoizo over uit dat ik een AMD 64 processor wil, zit nog beetje te twijfelen tussen zo'n X2 en een "normale" die X2 schijnt wel beter te zijn als je meerdere dingen tegelijk laat draaien (correct me if I'm wrong). En aangezien ik er ongeveer alles mee doe is dat in mijn geval misschien wel de beste keus.

Verder op het moederbord wil ik het liefst een nForce ultra chipset. Dan ga je denk ik al snel voor een asus kijken. Alleen probleem is dacht ik dat de nForce 4 chipset alleen met PCI-E te verkrijgen is.. En ik vindt het zonde om nu al een nieuwe videokaart te gaan kopen :(

Dus mijn vraag is of een nForce 3 chipset niet veel verschil maakt in tegenstelling van een nForce 4 chipset. En of een ultra meer voordelen heeft tegenover een normale... (en dan bedoel ik dit kwa snelheid van me systeem met gamen etc.)

Welk moederbord raden jullie mij aan en met welke AMD 64 processor? Budget = a500€

EDIT: ik zie jammer genoeg alleen nForce 3 ultra chipsets bij pricewatch op MSI, gigabyte en Epox :(

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 26-10-2005 15:54 ]

>PC specs<

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Een Nforce3 is absoluut niet langzamer dan de Nforce4, het enige verschil zit em in de PCI-E mogelijkheid bij de NF4

• KappeNou
mad-dog schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:55:
Een Nforce3 is absoluut niet langzamer dan de Nforce4, het enige verschil zit em in de PCI-E mogelijkheid bij de NF4
Ik zie veel mensen zweren bij asus.. Is het dan verstandig om een MSI, gigabyte of epox te nemen met nForce 3 ultra chipset? Aangezien ik bij pricewatch geen nforce 3 chipsets zie bij asus..

>PC specs<

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Er is nog een klein verschil tussen Nforce 3 en 4. Nforce 3 ondersteunt geen Dual Channel voor je geheugen. Maar nou moet ik wel zeggen dat geheugen in Dual Channel mode maar 5% sneller is dus bijna te verwaarlozen.

Edit: Mischien deze DFI ? http://tweakers.net/pricewatch/119722?Landfilter=Benelux

[ Voor 19% gewijzigd door Lefty_38 op 26-10-2005 16:08 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

nForce3 en nForce4 verschillen technisch gezien inderdaad alleen qua de aansturing van de videokaart: AGP of PCIe. Als je zo graag je videokaart wil houden, dan ga je voor een nForce3 bord. Tenzij je denkt dat je binnen 1 jaar aan een nieuwe videokaart toe bent, want dan kun je gelijk een nieuw moederbord nemen :)

Handiger is om 1 maandje te doorsparen en jouw huidige videokaart te verkopen/ruilen voor een PCIe exemplaar ;)
Lefty_38 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:04:
Er is nog een klein verschil tussen Nforce 3 en 4. Nforce 3 ondersteunt geen Dual Channel voor je geheugen. Maar nou moet ik wel zeggen dat geheugen in Dual Channel mode maar 5% sneller is dus bijna te verwaarlozen.
nForce3 ondersteunt wel DC geheugen (Socket939) en de performanceverschil die je daar aanhaalt geldt alleen voor nForce1 vs nForce2 :+ Bij de Athlon64 tegenwoordig zit de geheugencontroller in de CPU overigens.

• KappeNou
BalusC schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:08:
nForce3 en nForce4 verschillen technisch gezien inderdaad alleen qua de aansturing van de videokaart: AGP of PCIe. Als je zo graag je videokaart wil houden, dan ga je voor een nForce3 bord. Tenzij je denkt dat je binnen 1 jaar aan een nieuwe videokaart toe bent, want dan kun je gelijk een nieuw moederbord nemen :)

Handiger is om 1 maandje te doorsparen en jouw huidige videokaart te verkopen/ruilen voor een PCIe exemplaar ;)

[...]

nForce3 ondersteunt wel DC geheugen (Socket939) en de performanceverschil die je daar aanhaalt geldt alleen voor nForce1 vs nForce2 :+ Bij de Athlon64 tegenwoordig zit de geheugencontroller in de CPU overigens.
Aahh ok en welk merk moederbord raadt je mij dan aan? die MSI, gigabyte, epox of DFI wat ik net zie in die link boven^^

Btw als ik me videokaart over een jaar wil upgraden is er zker geen 7800 AGP :( zucht..

welke processor raadt je aan? X2 of een normale?

>PC specs<

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je kan zelf ook wel wat moeite doen :)

Kijk eens wat voor features je belangrijk vindt en wat je ermee wilt doen (bijvoorbeeld als je wilt oc'en of niet). Jij weet wat je budget is en alleen jij weet wat je het waard vindt ;)

Er zijn zat reviews te vinden op internet, verder hebben we hier de BBGs November met daarin een idee van goed samengestelde pc's. Kijk daar eens verder in.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.