Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:27:
[...]
Hoewel YYYYMMDD al een stuk beter is als DDMMYYYY ben ik het niet met je eens. Immers hoe kun je nou twee zulke datums met elkaar vergelijken:
C++:
1
2
3
4
| int d1 = 20050301;
int d2 = 20050931;
int d3 = d2-d1;
std::cout << "Verschil: " << d3; |
Wat heb je hier aan? Helemaal niks terwijl dit:
C++:
1
2
3
4
| int d1 = 584328; // aantal dagen vanaf 1-1-1970
int d2 = 588433; // idem
int d3 = d2 - d1;
std::cout << "Verschil: " << d3; |
wel een zinnige vergelijking is. Voor je presentatie dien je echter een conversie te maken, maar die functies zitten al in de stl.
Ik zie nu dat we allebij aannames maken. Ik ga er van uit dat de TS enkel wil weten welk tijdstip eerder in de tijd plaats vond en jij gaat er van uit dat de TS het verschil tussen beide data wil weten.
Wat de TS precies wil weten we eigenlijk niet. Beide vallen immers ophet kopje vergelijken.
Gezien het feit dat applicaties over tijd nieuwe eisen krijgen en dus veranderd moeten worden is jouw methode natuurlijk veel beter. Echter, daarvoor is het ook belangrijk dat je OO kunt toepassen. Bovendien, als het een klein tooltje van een middag werk wordt, is het maar de vraag of het niet gewoon wordt vervangen als de eisen veranderen? (al bestaat het gevaar dat zo'n optie niet wordt overwogen en dat ze toch met je snel in elkaar geflanste code gaan doorhannesen).
Eigenlijk moet de TS zich gewoon verdiepen in OO en C++, maar ik weet niet op welke schaal en onder welke tijdsdruk de TS werkt. In ieder geval heeft hij in het topic nu genoeg input om over na te denken