Toon posts:

Super Nintendo Aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb weer een noob vraag ;)

Mijn zus had zin in Super Mario All Stars dus heb ik de goede oude Super Nintendo maar weer van de zolder af geplukt en het stof er af geblazen.

Alleen heb ik 'm nog nooit zelf aangesloten (deed m'n pa eerst altijd) en ik weet niet hoe het moet.

Ik heb een soort apparaatje die achterin de Multi-Out ingang van de Nintendo gaat. Op dat apparaatje zit ook een ingang en nog een uitgang. Een voor de antenne kabel van de tv en eentje die dan in de tv gaat.

Nu kan ik gewoon tv kijken, als ik de Nintendo aanzet krijg ik sneeuwbeeld op de tv, dit lijkt me logisch omdat je dan beeld zou moeten krijgen voor de Nintendo maar ik krijg geen Super Mario te zien :'(. Heb alle A/V zenders al bekeken en heb ook handmatig op de tv gezocht maar krijg het niet voor elkaar.

Mensen ik wil mijn jeugd herleven.. :P

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

videokanaal selecteren?
ik neem aan dat het doosje waar je de coax in prikt, met een ingang vanaf de Snes, en een uitgang naar de TV de "RF Switch" heet... soms zit daar een schakelaartje op (was iig wel met de Sega Megadrive)

trouwens, heb je er geen Scart kabel bij? das stukken makkelijker gok ik zo...

edit: ohnee, volgens mij juist niet videokanaal omdat je via de antenne ingang binnenkomt...
kanaal 0 proberen, (als je die hebt) of anders even een leeg kanaal pakken en daar een nieuwe frequentie inprogrammeren. meestal krijg je live te zien welk signaal je dan pakt, en dan kan je dus makkelijk kijken welke je moet hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 26-10-2005 15:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
hahahaha leuk gepost :-)

heb even gekeken naar mijn snes maar als het goed is gewoon aansluiten en op je av zetten anders weet ik het ook niet probeer het is via je video of dvd recorder

1337

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:41:
videokanaal selecteren?
ik neem aan dat het doosje waar je de coax in prikt, met een ingang vanaf de Snes, en een uitgang naar de TV de "RF Switch" heet... soms zit daar een schakelaartje op (was iig wel met de Sega Megadrive)

trouwens, heb je er geen Scart kabel bij? das stukken makkelijker gok ik zo...

edit: ohnee, volgens mij juist niet videokanaal omdat je via de antenne ingang binnenkomt...
kanaal 0 proberen, (als je die hebt) of anders even een leeg kanaal pakken en daar een nieuwe frequentie inprogrammeren. meestal krijg je live te zien welk signaal je dan pakt, en dan kan je dus makkelijk kijken welke je moet hebben.
Ja een RF Switch is het, schakelaartje geprobeerd maar doet niks.

Scart kabel heb ik niet voor de snes.

edit: Ok, dan ga ik dat proberen, moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 15:45 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 16:08
heb je hier al gekeken??

iRacing Profiel

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
bij mijn SNES is het op kanaal 3 of kanaal 4, dat kies je met die switch, en wanneer dan je SNES aanstaat, moet je gewoon zoeken naar kanalen en zal je het snel vinden...

Gallery V&A

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Achterop de snes heb je nog een schakelaar.
Die al eens omgezet?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

job schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:47:
Achterop de snes heb je nog een schakelaar.
Die al eens omgezet?
110/220v switch? >:)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit heeft bar weinig met Audio, Video & HiFi Forum te maken, meer met Spielerij - Problemen & Vragen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een doosje gevonden waarvan een kabel naar de RF out ingang van de Nintendo gaat. antenne kabel van tv in dat doosje en dat doosje naar antenne ingang van de tv. Maar daar lukt het ook niet mee.

Heb op de Audio/Video zenders gekeken, zender proberen te installeren, knopje op de achterkant van de Nintendo geprobeerd. Ik krijg maar geen beeld..

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

http://www.replacementdocs.com/download.php?view.3320
dit zou de Snes manual moeten zijn... mayb dat het daar in staat?

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm exact aangesloten zoals in de manual nu. Heb achterste knopje van de snes geprobeerd, zender installeren enz enz.

Het ding zou toch niet kapot zijn he? :'(

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:55:
[...]

Heb 'm exact aangesloten zoals in de manual nu. Heb achterste knopje van de snes geprobeerd, zender installeren enz enz.

Het ding zou toch niet kapot zijn he? :'(
probeer eens een andere TV, of probeer zo'n multi-out kabel met scartconverter te kopen... zo duur mogen ze niet zijn iig...

dat het ding kapot is lijkt me niet iig... je zegt zelf dat als je het ding aan zet, de RF switch dat merkt, en het TV signaal vanaf de kabel afsluit.
als de snes het niet doet, zendtie ook geen signaal naar de RF switch lijkt me...

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 26-10-2005 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter wat het probleem was _O_ mijn RF stekker bleek niet goed te zijn :P

Heb een andere gepakt en hij doet het! Dat wordt vanavond lekker Mario Bros en Donkey Kong :D

Bedankt mensen!!
Pagina: 1