Ik probeer een VPN verbinding op te zetten naar mijn huis. Ik heb deze thuis ingestelt en draaiende en al vanaf een andere locatie kunnen inbellen. Echter vanaf school wil het niet werken.
Server:
Windows Server 2003
Routing and Remote Access Server
DHCP Server
Domain Controller
PPTP met MS-CHAP2 login
Geen firewall
IpCop zorgt voor centrale Firewall + Router
Port TCP 1723 en het GRE protocol zijn doorgestuurd naar de server.
Client:
Windows XP Professional
Laptop
Lid van het domain
Windows Firewall
Volgens de systeem beheerders zou de firewall al het verkeer naar buiten toestaan en moet het mogelijk zijn om een vpn verbinding te maken.
Echter tijdens het inbellen blijft de verbinding hangen op controleren van gebruikersnaam en wachtwoord waarna de melding 691 opduikt met de mededeling dat de server niet reageert. Zowel aan de client als server kant kan ik niets vinden in de event logs. Heb op internet gekeken waar alleen vaak de poorten als oorzaak worden genoemd, echter zijn die al gerouteerd. Weet iemand wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?
Server:
Windows Server 2003
Routing and Remote Access Server
DHCP Server
Domain Controller
PPTP met MS-CHAP2 login
Geen firewall
IpCop zorgt voor centrale Firewall + Router
Port TCP 1723 en het GRE protocol zijn doorgestuurd naar de server.
Client:
Windows XP Professional
Laptop
Lid van het domain
Windows Firewall
Volgens de systeem beheerders zou de firewall al het verkeer naar buiten toestaan en moet het mogelijk zijn om een vpn verbinding te maken.
Echter tijdens het inbellen blijft de verbinding hangen op controleren van gebruikersnaam en wachtwoord waarna de melding 691 opduikt met de mededeling dat de server niet reageert. Zowel aan de client als server kant kan ik niets vinden in de event logs. Heb op internet gekeken waar alleen vaak de poorten als oorzaak worden genoemd, echter zijn die al gerouteerd. Weet iemand wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?