[VPN] Inbel fout op eigen server

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik probeer een VPN verbinding op te zetten naar mijn huis. Ik heb deze thuis ingestelt en draaiende en al vanaf een andere locatie kunnen inbellen. Echter vanaf school wil het niet werken.

Server:
Windows Server 2003
Routing and Remote Access Server
DHCP Server
Domain Controller
PPTP met MS-CHAP2 login
Geen firewall
IpCop zorgt voor centrale Firewall + Router
Port TCP 1723 en het GRE protocol zijn doorgestuurd naar de server.

Client:
Windows XP Professional
Laptop
Lid van het domain
Windows Firewall

Volgens de systeem beheerders zou de firewall al het verkeer naar buiten toestaan en moet het mogelijk zijn om een vpn verbinding te maken.
Echter tijdens het inbellen blijft de verbinding hangen op controleren van gebruikersnaam en wachtwoord waarna de melding 691 opduikt met de mededeling dat de server niet reageert. Zowel aan de client als server kant kan ik niets vinden in de event logs. Heb op internet gekeken waar alleen vaak de poorten als oorzaak worden genoemd, echter zijn die al gerouteerd. Weet iemand wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Niemand een idee waar het aan zou kunnen liggen. Ik wil best wat nieuwe configs proberen.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43
Tja, je zult iets meer gegevens moeten geven: Krijg je een foutmelding, gebeurt er niets, wat heb je zelf al geprobeerd. Kun je bijvoorbeeld telnetten naar poort 1723, dat soort dingen...

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 10:01
controleer je wachtwoord en je gebruikersnaam. Dat is wat error 691 inhoud namelijk. Verbinding is er op dat moment al gemaakt dus daar zal het niet aan liggen.

edit: Nog even verder gekeken. Het eerste is meest mogelijke, maar het kan ook zijn dat hij geen contact kan maken, zou toch nog even je username en wachtwoord goed controleren. Just in case

[ Voor 39% gewijzigd door SirDarkAngel op 27-10-2005 15:20 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ja dat is dus gekke, ik weet zeker dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn. Het werkt vanaf een ander adres wel. Dus ik denk dat de firewall van school dus wel het tegen houd in tegenstelling tot wat ze hebben verteld.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
691 is je wachtwoord.

Misschien thuis een domein en het vinkje "use windows logon domain" in de properties niet aan staan? Want dan kan je ook proberen tot je een ons weegt.
Je kan er bij een 691 echt wel vanuit gaan dat er een authenticatieprobleem is met je user/pass, ras kent niet voor niets honderden foutmeldingen. Die zijn er om onderscheid in verschillende problemen te maken :)

Wat wordt er serverside gelogd? Of blockt misschien de proxy/firewall GRE-protocol?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
691is niet mijn wachtwoord. Ik heb thuis inderdaad wel een domain draaien. Ik heb bij de gebruiker aangegeven dat hij mag inbellen met VPN. Ik zal eens mijn instellingen aan bijde kanten na lopen om te kijken of validatie wel tegen het domain gebeurd.
Het GRE protocol heb ik op de router netjes doorgestuurd.
Pagina: 1