Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ayolin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12-2022
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een 2190 en een ceedeetje met tomtom navigator benelux for pocket pc. Nu probeer ik dit te installeren op mijn ipaq, maar nadat ik de de taal heb ingesteld en heb aangegeven wat ik precies wil installeren krijg loopt de setup vast.
De foutmelding heeft als titel TomTom Setup Aplication (met 1 'P' ja :P en lezen van de details geeft aan dat setup.exe niet goed uitgevoerd kan worden. (?)

Ik heb alles al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd/gereset, maar dit mocht niet baten. Ook het zoeken op internet leverde bij mij geen resultaat op. Ik heb zelfs TT5 nog geprobeerd, maar de uitkomst bleef onveranderd.

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat ik TT niet kan installeren? Ik hoor het graag!

mvg,
Rick Overmars

Verwijderd

Als je een legale versie hebt van tomtom3, kan je altijd naar de helpdesk van tomtom bellen. Indien je geen legale versie hebt, moet je ook hier niet al te veel hulp verwachten.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Op de 2190 draait WM2005; daar werkt de installatie van tomtom niet op, die werkt alleen op PPC2002 & 2003(SE)..

Op je cd staan .CAB files; die even kopieeren naar je SD kaartje, vervolgens de fileexplorer openen op je PPC en die CAB files dubbeltappen.. dan wordt het geinstalleerd..

Bij Tomtom kan je hiervoor ook niet aankloppen; die ondersteunen geen WM2005. Heb die vraag ook al eens bij hun neergelegd een half jaar geleden toen WM2005 uit kwam voor mijn telefoon.

[edit]
Haal die groetjes eens weg.. is niet nodig hier.. zie FAQ

Nog een leuke; TT3 draait ook niet op WM2005, heb je TT5 voor nodig. Dan is er nog een probleempje dat voor kan komen: Je backlight springt uit zodra je TT opstart, en gaat weer aan als je 'm afsluit. Het continue aanzetten van je backlight gaat op een WM2005 fout bij TT5, je moet dan je Tomtom Navigator.exe hexediten zodat ie je backlight settings niet meer veranderd (Zoeken op 'Backlight' en bv veranderen in 'Bbcklight')

[ Voor 43% gewijzigd door Krypt op 27-10-2005 09:18 ]

Pvouput live

• Ayolin
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:56:
Als je een legale versie hebt van tomtom3, kan je altijd naar de helpdesk van tomtom bellen. Indien je geen legale versie hebt, moet je ook hier niet al te veel hulp verwachten.
Ik ben volledig legaal hoor! :)

@Krypt
Thx voor de tip, ik kom nu een stuk(je) verder. Blijf alleen hangen bij het uitvoeren van ttn.cab (unsuccessful). Ik heb al een harde en een clear reset geprobeerd. Ook heb ik mijn sd-card er uit gehaald, maar dit helpt nog niet. Ik voer ttn.cab als eerste uit.

Enig idee wat hier dan weer fout gaat?

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:02

jurma

simply connecting...

Nee dat weet ik niet, maar klik op "pocketinfo topic" daar wordt uitgelegd hoe je tomtom 5 / 5.1 werkend krijgt onder wm2005. Het zal waarschijnlijk in de grote lijnen ook gelden voor tomtom 3.
Op pocketinfo.nl staan alleen maar vragen met betrekking tot pda's.
pocketinfo topic

[ Voor 6% gewijzigd door jurma op 27-10-2005 15:25 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Ayolin
Ik heb dit forum erbij gehad evenals pocketgps.co.uk,
maar ik kan hier nog geen goede antwoorden vinden op mijn vragen.
Door het advies van Krypt ben ik nu met TT5 bezig, gezien 3 dus niet schijnt te werken.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 16:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

TomTom 5 werkt prima onder WM2005 hoor. Die verhalen komen steeds weer boven omdat er zoveel mensen met een gekraakte versie werken. Het is de crack die niet werkt op het systeem, niet andersom.

Ik heb tt5 out-of-the-box zo kunnen installeren op een iPaq 2490 met WM2005. Geen enkele foutmelding, geen enkel probleem.

• Krypt
Ik heb zelf ook legaal TT3, en een Upgrade naar TT5. En ik kan echt niet out of the box installeren.

Als ik de setup.exe draai die bij TT5 zit, dan crasht de setup voordat de CAB files geinstalleerd worden. Ik heb dus de .CAB files zelf moeten kopieeren en op moeten starten. Verder werkt TT3 niet onder WM2005, installeren van de cab lukt niet en als het lukt dan crasht TT3 bij het opstarten.

Verder valt bij mij de backlight uit zodra TT5 opstart; ik heb dus met een hexeditor moet klooien om dat op te lossen (zowel 5.0 als 5.1).

Pvouput live

• Ayolin
Lukt het wel om TT5.0 te draaien onder WM5 dan?
Ik begin namelijk steeds vaker tegen te komen dat alleen 5.1 werkt.
Zelf heb ik nu het probleem dat ttn.CAB niet wil uitpakken.

Voor de duidelijkheid; heb tt5.0 van een vriend geleend, deze is
dus ook gewoon legaal. Dus daar ligt het echt niet aan.

• Krypt
TT5.0 en TT5.1 heb ik zelf zonder problemen kunnen draaien op WM2005. (TT5.0 knalde er soms wel uit).Draai nu vrolijk 5.1

Probeer de CABS in een andere volgorde te installeren, wil ook wel eens schelen. En anders een hard reset, als het niet anders kan.

Had eerst ook problemen met "Installation failed", maar nu heb ik daar helemaal geen last meer van.

[ Voor 5% gewijzigd door Krypt op 27-10-2005 15:46 ]

Pvouput live

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 07:00
Ayolin schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:42:
Interessante theorie...
Maar goed, als dit volgens jou legaal is, dan kan je toch gewoon TomTom bellen?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 16:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ayolin schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:42:

Hoe wou je die gaan gebruiken dan? Het medium mag dan wel officieel zijn, maar je activatie niet.

• Krypt
Als ie 'm alleen gebruikt om te testen of ie te installeren is, is er geen probleem. Hij activeert 'm niet.

Maar nog even een klein dingetje.. als je TT3 hebt, en je moet TT5 hebben om op je Ipaq te draaien, dan zal ik maar snel een upgrade laten uitvoeren (kost 60 euro) via tomtom.nl. Tot het eind van de maand kan het nog volgens mij.

Pvouput live

Pagina: 1