Wanneer ik SP2 voor WindowsXP probeer te installaren krijg ik een foutmelding. Deze foutmelding vind pas plaats helemaal op het einde van de installatie:
Dit gebeurd zowel als ik met de automatische update probeer SP2 te installeren en ook wanneer ik eerst SP2 in z'n geheel download en dan een installatie uitvoer.
De eerste keer dat dit gebeurde dacht ik "Ik reboot eerst eens een keertje en kijk dan wel verder". Bij het starten van Windows kwam er een foutmelding. "Kan WinSrv32.exe niet vinden".
Via de XP CD-Rom en de console kon ik de SP2 installatie alsnog ongedaan maken.
De rest van de windows updates heb ik wel allemaal geinstalleerd.
Tegelijk met dit probleem, volgde er een ander probleem. Bij het starten van Windows Media Player krijg ik de foutmelding "Er is een internet toepassingsfout opgetreden".
Via vele sites kwam ik op verschillende manieren uit om dit op te lossen, enkel werken ze geen van allen in mijn geval.
interne fout in windows media player
[rml][ IE6] Problemen met javascript![/rml]
(Javascript, ActiveX, Windows Zoeken werkt nog wel allemaal)
Een nieuwe installatie Windows zie ik niet zo zitten aangezien ik nogal veel services, programma's e.d. heb draaien en het veel werk kost om alles opnieuw te installeren.
Edit:
Het gaat trouwens om een IBM G40 Laptop met Windows XP OEM installatie.
code:
1
2
3
4
5
6
| De installatie van Service Pack voor Windows XP is mislukt. Als gevolg hiervan is Windows XP nu slechts gedeeltelijk bijgewerkt. De installatie van het servicepack voor Windows is niet voltooid. Dit systeem is instabiel. Ga naar onderdeel Software van het Configuratiescherm en verwijder het servicepack, of neem contact op met uw systeembeheerder. |
Dit gebeurd zowel als ik met de automatische update probeer SP2 te installeren en ook wanneer ik eerst SP2 in z'n geheel download en dan een installatie uitvoer.
De eerste keer dat dit gebeurde dacht ik "Ik reboot eerst eens een keertje en kijk dan wel verder". Bij het starten van Windows kwam er een foutmelding. "Kan WinSrv32.exe niet vinden".
Via de XP CD-Rom en de console kon ik de SP2 installatie alsnog ongedaan maken.
De rest van de windows updates heb ik wel allemaal geinstalleerd.
Tegelijk met dit probleem, volgde er een ander probleem. Bij het starten van Windows Media Player krijg ik de foutmelding "Er is een internet toepassingsfout opgetreden".
Via vele sites kwam ik op verschillende manieren uit om dit op te lossen, enkel werken ze geen van allen in mijn geval.
interne fout in windows media player
[rml][ IE6] Problemen met javascript![/rml]
(Javascript, ActiveX, Windows Zoeken werkt nog wel allemaal)
Een nieuwe installatie Windows zie ik niet zo zitten aangezien ik nogal veel services, programma's e.d. heb draaien en het veel werk kost om alles opnieuw te installeren.
Edit:
Het gaat trouwens om een IBM G40 Laptop met Windows XP OEM installatie.
[ Voor 4% gewijzigd door BestTested! op 26-10-2005 15:12 ]