Toon posts:

Hoe vanuit Knoppix 4 USB externe HD benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De HD van mijn laptop begint behoorlijke kuren te vertonen.
Nu kan de laptop mbv Knoppix 4.0 weer opstarten en mijn beschadigde HD benaderen.

Nu wil ik de data van de beschadigde laptop schijf overzetten naar mijn externe USB schijf.
Het lukt mij niet om deze vanuit Knoppix te benaderen terwijl je tijdens het opstarten ziet dat Knoppix wel de USB poorten detecteert.
Ik weet niet hoe of wat ik moet doen om mijn USB schijf te benaderen, heeft er iemand een suggestie!
Ik heb al wat gelezen over mounten maar hoe en wat is mij nog niet duidelijk.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Dit is echt wel te vinden hoor. Met alle respect maar ik denk dat je niet echt veel hebt gelezen over mounten ;)

Maar goed.

Start een console in knoppix
- sudo su
- cd /mnt
- mkdir usbhdd
- mount /dev/sda1 /mnt/usbhdd
- cd /mnt/usbhdd

Knoppix 4 heeft zeker wel usb mass storage standaard draaied dus het moet vlekkeloos lopen (indien het FS op de USB HDD meewerkt en dat zal wel want meestal is dit FAT based.)

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 26-10-2005 16:39 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad nog niet zoveel gelezen over mounten.
Ben pas in aanraking met Knoppix gekomen doordat mijn HD niet echt meer wil meewerken.

Maar wat je schreef was wel precies wat ik zocht, nog bedankt daarvoor. _/-\o_
Ik had de tekst in de konsole getypt en kon vanaf de desktop de USB-schijf benaderen en zo alles overzetten.

Groet,
Japijo

Verwijderd

En wat nou als ik braaf dezelfde dingen heb opgevolgd, maar dattie bij de stap

mount /dev/sda1 /mnt/usbhdd

zegt dat het niet een valid block is ofzo. Heel naar! Want ik wil de USB drive erop, zodat ik bestanden kan backuppen

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:36

Super_ik

haklust!

cat /proc/partitions en zie daar al je herkende partities :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

je bent een held :)
Pagina: 1