Kwaliteit van Apple producten: AppleCare of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Graag had ik een discussie gestart over het nut van applecare voor 3 jaar.

Ik ben namelijk van zin een nieuwe te kopen maar 250 euro voor 3 jaar applecare vind ik wel redelijk wat van het budget.

Wat zijn jullie ervaringen over Apple in het algemeen (kwaliteit van de producten) en hoe snel gaat het kapot? Als ik vb. de Mac Mini koop dan vind ik er geen reden voor, voor de quad-core misschien wel, maar gaat dit wel zo snel kapot, is het enkel verzekering of puur geldklopperij. Covert dit alles (schijven, schermen, ...) en zijn er "slechte" of goede ervaringen mee?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voor ervaringen met AppleCare: Ervaringen Applecare

Ik rename dit topic even, zodat het wat meer over de kwaliteit van Apple producten gaat, dat heeft toegevoegde waarde t.o.v. dat andere topic

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Mijn ervaring is dat de kwaliteit goed is (ik ben systeembeheerder van oa tientallen iMacjes, sinds 1999 tot nu toe). Weinig uitval. Maar ja, het blijft een gok of je het eruit haalt. Ik heb voor mezelf een PBook 12" thuis en besloten geen Applecare te doen. Mocht ie toch kapot gaan in jaar 2 of 3... dan baal je wel.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar omdat ik al een tijdje zit te denken om me zelf een iPod cadeau te doen (nano of 5G) vroeg ik me af, toen ik de topictitel zag, hoe de garantie zit bij dit soort producten. Kun je er ook AppleCare 'voor' kopen? Of als iets kapot gaat (scherm, batterij, etc) doen ze er dan niet moeilijk over en repareren/vervangen het kostenloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:56:
Misschien een beetje offtopic, maar omdat ik al een tijdje zit te denken om me zelf een iPod cadeau te doen (nano of 5G) vroeg ik me af, toen ik de topictitel zag, hoe de garantie zit bij dit soort producten. Kun je er ook AppleCare 'voor' kopen? Of als iets kapot gaat (scherm, batterij, etc) doen ze er dan niet moeilijk over en repareren/vervangen het kostenloos?
Misschien dat als je zelf even op de [url=dhttp://www.apple.com/nl/support/products/overview.html]apple site[/] kijkt het binnen een halve minuut gevonden hebt?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Mac spul is dat het aardig random is.. het ligt ook meestal aan de componenten van andere fabrikanten en dus niet aan Apple zelf.. Zo is van een kennis tot 2 keer toe de harddisk overleden van z'n G3 powerbook. M'n broertje z'n G4 systeempje had ook vage issues, dat bleek uiteindelijk aan de voeding te liggen.. Ik heb zelf een paar classic mac systeempjes staan, die draaien nog prima, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:03:
Ik heb zelf een paar classic mac systeempjes staan, die draaien nog prima, nooit problemen mee gehad.
Daar noem je ook echt een machine; als die het niet doet schroef je hem open met de soldeerbout in je hand, kijkt waar er soldeer los zit en kwakt er wat nieuw op ( dit was 9 van de 10 gevallen bij die machines nl :P )
Ikzelf heb 5 jaar Apple machines gerepareerd en doe dat nog steeds regelmatig ( dus 8 jaar ). Mijn advies met AppleCare: Voor portable machines: JA, voor PowerMacs en iMacs: NEE
Reparatie van een portable is meestal idioot duur, als er maar 1 klein dingetje kapot is betaal je de hoofdprijs, voor "gewone" machines is dit meestal redelijk te doen of zijn er immitatie onderdelen voor. Het enige echte probleem wat ik vaak heb gezien was bij de iMac Slotloading; de HD van die machines ging vaak kapot ( lees: eigenlijk 9 van de 10 x, Quantum FireBall CX of LC ) of het analog videoboard, kan het allemaal dromen...

Zelfde hier thuis: Portables hebben AppleCare, de G4's en G5's niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 29-10-2005 08:58 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

voor iPods is het zeker aan te raden, die dingen sterfen bij bosjes in mijn omgeving.
Pagina: 1