[Ervaringen] Aerocool Baydream

Pagina: 1
Acties:

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50
Na mijn zoektocht naar een nieuwe kast ben ik uitgekomen op deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.com.tw/Images/case/baydream/bay-dream-pic4.jpg

Deze is goedkoop, en lijkt me wel een aardige kast.
Stacker clone...
Thermaltake armor is ook een leuke kast, alleen beetje duur, en het prijsverschil tussen de zilver en zwarte editie snap ik ook niet egt. €25,- verschil :?
Na enkele reviews gelezen te hebben ben ik benieuwd of iemand van jullie hier ervaring heeft met deze kast. Reviews zeggen immers niet alles.

Ook tips/alternatieven worden graag gezien. En kom aub niet met die opmerkingen van zoeken op google. Want dat heb ik gedaan, over het algemeen goede reviews maar ben gewoon benieuwd of er hier mensen zijn met zo'n kast en wat hun idee daarover is.

[ Voor 13% gewijzigd door Fuske op 27-10-2005 11:08 ]

• Fuske
Is er dan niemand die deze kast in bezit heeft?

Verwijderd

Namaakstacker qua uiterlijk, meer kan ik er niet over zeggen. Wat kost het?

• Fuske
€89,- op dit moment. Ben aant twijfelen tussen deze kast of de Thermaltake armor

• SysRq
  • Laatst online: 08:24
Heb je voor jezelf al een beetje op een rijtje wat voor specificaties de kast mimimaal moet hebben? Als je vervolgens de twee kasten in een excel-lijstje o.i.d. naast elkaar zet moet je vlug genoeg een afweging kunnen maken. :)

-

• Fuske
Ja, die 2 kasten hebben ongeveer dezelfde specificaties. De thermaltake is vanzelfsprekend wat meer kwaliteit en heeft wat meer extra's. Maar het prijsverschil tussen de Baydream en de Armor is toch wel groot.
Ook zit er nog prijsverschil in de zwarte en zilvere versie van die armor, waarom? geen idee..

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:11:
Namaakstacker qua uiterlijk, meer kan ik er niet over zeggen. Wat kost het?
Hij lijkt meer op de CoolerMaster Centurion5, die ik thuis heb staan :*)

http://www.extrememhz.com...nturion5/big/IMG_2120.JPG

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
De aan/uitknop zit beneden :?
Denken ze soms dat de meeste 'm nog gewoon op hun buro neer zetten?
Ik zou 'm continue uit trappen ben ik bang.

• Fuske
Voor mij maakt het niks uit. Heb hem op een verhoging staan zo'n 20cm van de grond af. Maar ook dat is weer een puntje...

Maar kan mij iemand verklaren wat het verschil is tussen de zwarte en zilvere versie van de Armor, omdat het toch 25 euro verschilt in prijs :? Jammer dat ik dan weer andere frontjes moet gaan kopen met zo'n zwarte...heb op dit moment een zilvere kast met zilvere frontjes voor m'n drives.. Maja misschien heeft dat zilver ertussen wel wat :*)\

Ik wil trouwens ook meteen samen met de nieuwe kast een budget waterkoeling setje gaan kopen: bigwater se ofzo.

[ Voor 42% gewijzigd door Fuske op 28-10-2005 10:11 ]

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

das wel vaker zo dat zwart duurder is dan zilver/wit...bij Aopen ook...maar het verschil is idd groot, misschien zelfde reden als de stacker had: zwart is later uitgekomen

Simplicity is de bom...

• Fuske
Bij deze is het precies andersom zilver is duurder.

Verwijderd

is hij in het echt ook zo doorschijnend die kast, want ik kan zo door de voorkant op de foto kijken.
vind je dit geen min punt kan iedereen je kabels zien.

• Fuske
Ja volgens mij moet dat wel meevallen zeggen ze.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:56:

is hij in het echt ook zo doorschijnend die kast, want ik kan zo door de voorkant op de foto kijken.
vind je dit geen min punt kan iedereen je kabels zien.
Ik heb bij een vriend de Coolermaster Stacker gezien, daar kon je als je recht voor de stacker stond (maar dan ook recht voor) door de gaatjes van die frontjes heen kijken. Het zijpaneel van deze kast is anders dan die van de Stacker, maar ik denk ook dat het wel meevalt met de "doorschijnbaarheid".

• Fuske
Zijn wel heel erg weinig mensen die zo'n kast hebben volgens mij.. Denk dat ik beter voor die Armor kan gaan. Pak ik gewoon de zwarte versie scheelt me weer wat centjes. Of is deze kast niet zo heel geweldig?

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 13:56
Over de Thermaltake Armor:

Bij meeste kasten van Thermaltake, zoals armor en kandalf is de zilveren versie geheel van alu, de zwarte alleen het frontje, drm is de zilveren duurder maar ook een stuk lichter.

Zwarte Kandalf: 16 kg
Zilveren Kandalf: 10 kg

Meer geld voor minder gewicht :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:17

mr_petit

opperprutser

Ik heb die kast ook gekocht (hij staat nog bij m'n ouders, dus ervaringen heb ik nog niet :P)
Morgen haal ik 'm op, dus dan heb ik ervaringen :P
Ik zocht dus zelf een kast welke minimaal 8 hdd's kon bevatten (worden dus 2 4in3 devices), en minimaal 2 5¼" apparaten.
Een stacker was te groot voor onder m'n bureau (dat ding is echt groot), en deze kan nog een miditower genoemd worden.

"man is not truly one, but truly two,"

• Fuske
hmm laat me ff weten hoe die bevalt, eindelijk iemand die um heeft ;)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:17

mr_petit

opperprutser

Nou, ik heb 'm binnen.

Er zijn wel wat verschillen met wat ze op hun site (in de reviews) aangeven:

-Er zitten geen 3x 8cm fans ter hoogte van de hdd bay's in het zijpaneel;
-Hij wordt geleverd met 2 12cm fans i.p.v. 1 (1tje aan de voorkant en 1tje aan de achterkant)
-De 12cm fans zijn wel doorzichtig, maar hebben geen LED's
-Het inbouwen van 4in3 modules (coolermaster) gaat niet zonder het ombuigen van een aantal lipjes waar normaal bijv. een cdrom overheen glijdt (zonder 4in3 modules is de kast natuurlijk waardeloos; het is en blijft namelijk een midistacker :+)

Of de fans veel lawaai maken weet ik nog niet; keb nog niets in m'n kast gebouwd ;)
Als je pics wilt lees ik het wel :P

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 31-10-2005 02:52 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Fuske
Niet veel soeps... lijkt me dan de armor toch een betere keus. Stacker is denk ik ook wel goed, maar die voldoet niet aan al mijn eisen zoals een sidewindow etc. En als ik die nog moet kopen dan ben ik nog meer euries kwijt.

[ Voor 86% gewijzigd door Fuske op 31-10-2005 10:16 ]

Pagina: 1