Airport Express & AirTunes

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Heeft iemand ervaring met die AirTunes?

Ik zou die graag willen aankopen en als ik goed begrijp is die adapter zowel USB-host, netwerkrouter als wireless audio-provider en repeater.

Wat ik graag zou weten is: is de muziekkwaliteit degelijk? Het maakt niet uit dat er vertraging op zit, ik wil gewoon audio in het hele huis en zo'n adaptertje is wel een degelijk alternatief (130$) tegenover andere producten (tussen 100 en 500 euro) maar als ik er enkel een slap geluidje uitkrijg dan is het ook niets. De meeste speakers zijn powered maar ik heb ook van die mini-speakers voor in de keuken vb., werken deze ook of moet ik expliciet poweren.

Een andere vraag: heeft iemand ervaring met meerdere iTunes spelers. Kan ik verschillende streams starten als ik verschillende iTunes spelers heb.

Ik heb naast een iBook ook een gewone laptop (x86) en een gewone PC en binnenkort een G5 quad-core. Kan ik vb. van in Linux mijn streams afspelen op de stereo zonder iTunes te gebruiken (is er maw een soort streaming server beschikbaar die compatible is). Kan die AirTunes ook MP3-streams afspelen vb. van Shoutcast? Heeft er iemand geruchten over een iTunes-voor-Linux?

De implementatie van het systeem is maar binnen enkele maanden dus ik kijk nog even de kat uit de boom.

Bij de informatie van Apple vind ik niet direct informatie, enkel een deel commerciele en marketing babbel.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Geluid is goed; de stream die anders naar je PC speakers gaat wordt nu naar de Express doorgestuurd. Heb zelf niet getest met unpowered speakers, maar kan me voorstellen dat ze 't er niet voor nix op zetten ;)

Je kan per iTunes speler instellen naar welke Express je het geluid wil sturen

Voor zover ik weet is er geen streaming server voor linux; wél is er voor MacOS een tooltje waarme e je al 't geluid naar Express kan sturen; zo ff zoeken hoe dat ook al weer heet. Shoutcast zal zonder zo'n tooltje denk ik niet werken

[edit]
(shareware) Tooltje heet AirFoil

[ Voor 10% gewijzigd door TheRookie op 26-10-2005 14:47 ]

Verwijderd

Komt daar geen vertraging inzitten? MAW is het niet totaal nutteloos voor het streamen van de audiotrack van een .avi?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:51:
[...]

Komt daar geen vertraging inzitten? MAW is het niet totaal nutteloos voor het streamen van de audiotrack van een .avi?
Vertraging is het hele concept van Airtunes. Wel jammer omdat je dan dus problemen krijgt wanneer je van video je audio over de Express wilt sturen. Maar dat komt gewoon door het systeem waarmee Airtunes werkt, de audio wordt nog een keer geencode en verstuurd. Als je flexibel wil zijn dan kun je daarom beter een ander alternatief aanschaffen imo. En ik heb een Airport Express maar zou hem niet weer kopen. Overpaid voor wat het biedt imo.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
De vertraging kun je wegwerken icm Mplayer of vlc. Voor mij maakt de vertraging niet veel uit. Je zegt overpriced, is er een beter alternatief? Mijn zoektocht: streamen van audio voor verschillende kamers, daar Airport nog eens mijn wifi signaal repeat is mooi meegenomen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Guru Evi schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:16:
De vertraging kun je wegwerken icm Mplayer of vlc. Voor mij maakt de vertraging niet veel uit. Je zegt overpriced, is er een beter alternatief? Mijn zoektocht: streamen van audio voor verschillende kamers, daar Airport nog eens mijn wifi signaal repeat is mooi meegenomen.
Het ligt er net aan wat je wilt, wifi signaal repeaten doet ie officieel alleen van een andere Airport. Naja, dat is niet helemaal waar, maar het is een struggle om het op andere apparaten aan de praat te krijgen gezien het nogal onlogische configuratieprogramma.

Alternatieven zijn er legio, voor 89 heb je iets met display bijvoorbeeld. Het is gewoon een keuze. Wil je wel/geen remote, wil je iTunes opgedrongen krijgen, wil je al dan niet flexibel kunnen zijn qua besturingssystemen. Apple stuurt de muziek versleuteld naar de Express in AAC. Wat ik er van begrepen heb. Dat alleen ervaar ik zelf als een nadeel. Mijn Powerbook als remote gebruiken is prima, maar het is wel een dure en wat grote remote voor op tafel. Het versleutelde gedeelte is wat me stoort, want dat weerhoudt dus mensen leuke tooltjes te proggen (op AirFoil na).

Het ligt allemaal maar net aan je situatie. Bij mij staat alle muziek op mijn server. Ik zou dus liever een centrale library hebben op mijn server en bijvoorbeeld webbased de muziek richting een kamer gooien. Het zijn allemaal keuzes. Momentel ligt mijn AE onder de bank stof te happen omdat wanneer ik um in het stopcontact prut mijn Powerbook geen internet meer heeft :X En zo heb ik er meer problemen mee gehad.

Alternatieven:

http://www.slimdevices.com/
http://nl.streamium.com/products/sl50i/
http://entertainen.terrat...7f5665f0f06b72c294a3fae08
http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=457

Waarbij ik moet zeggen dat ik die nieuwe van slimdevices nog niet kende.. en ik die zelf erg mooi vindt. En daarbij erg flexibel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

@TheRookie:Thnx voor Airfoil! Dat is wat ik zocht (totdat je moet registeren ivm de "noise" :( )

Mijn airport express bevalt me heel goed, van installeren tot gebruik van de windows labtop van mijn vader. (en ik ben nogal n00b op dat gebied :P) De kwaliteit van muziek klinkt gewoon goed op mijn JBL's; ik merk geen kwaliteitsverlies. AE werkt ook met unpowered speakers. (en je kan ook je koptelefoon eropaansluiten :P )

[ Voor 7% gewijzigd door GSL op 27-10-2005 21:57 ]

Pagina: 1