Recycle Bin op een netwerk drive mapping

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Mensen,

Ik heb een luxe probleemp hier op me werk.

Sommige mensen zijn zo stom om hun bestanden op de gezamelijke drive te verwijderen.
Nu komen ze met de opmerking "waarom staan de bestanden niet in de prullenbak?"
Ik leg ze dan uit dat dit alleen met lokale harde schijven mogelijk is.

Nu vroeg ik me af of het volgende mogelijk is: Iemand verwijdert iets op een netwerkschijf, maar wanneer dit gebeurt, komt dit lokaal op de server in de recycle bin terecht.

Is dit mogelijk?

We hebben ook shadow copy draaien om 7:00 en 13:00 van de meeste harddisks op de server. Maar er was toevallig iemand bezig met een nieuwe offerte (na 7:00 gemaakt) voor een belangrijke klant en om 12:30 verwijdert een idioot de bestanden... Nu kan ik zelf niks recoveren.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
D'r zijn allerlei programma's te koop waarmee je een server-based recycle bin en/of uitbreiding van de eigen recycle bin naar netwerkbestanden krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door StevenK op 26-10-2005 14:13 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17

lier

MikroTik nerd

Als de topicstarter ook maar enigszins moeite had genomen (naast een heel topic aanmaken op GoT), had hij tal van oplossingen hiervoor gevonden:

Succes met zoeken:

Google resultaat

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 20:20
Wij hebben het opgelost door de network-shares te mappen naar My Documents, dit wordt gezien als een lokale resource en wordt ook netjes in de persoonlijke recycle bin geplaatst.

Dit hebben we overigens alleen gedaan met de home-directory van de users, niet met gedeelde mappen. Misschien zou je wel shares kunnen mounten in de home-directory van alle gebruikers. Maar ik weet niet of iedereen dat kan waarderen.

Verwijderd

Zie hierboven, ik geloof niet dat je zelf hiervoor enig onderzoek hebt verricht.

Dit topic is gesloten.