Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
1
| INSERT INTO Abonnementen VALUES (NULL, '$mob','$tijdnr', '$kaartnr'... |
(even uitgaande dat het het eerste veld is in je tabel, maar als PK mag ik aannemen van wel
Handiger is overigens de veldnamen te specificeren bij een INSERT. Als je ooit nog eens een veld toe moet voegen tussendoor lopen niet al je query's (die nu gebaseerd is op veld volgorde) in de soep.
Zo kun je wel de auto_increment weglaten.
1
2
3
4
| $sql = "INSERT INTO Abonnementen SET mob='".mysql_real_escape_string($mob)."', tijdnr='".mysql_real_escape_string($tijdnr)."', ....."; |
[ Voor 144% gewijzigd door Bosmonster op 26-10-2005 13:34 ]
Ik hoop niet dat dit het back-end gaat vormen van een mobiele provider

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 26-10-2005 13:30 ]
Is dat een geldige syntax voor een insert?Bosmonster schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:27:
PHP:
1 2 3 4 $sql = "INSERT INTO Abonnementen SET mob='".mysql_real_escape_string($mob)."', tijdnr='".mysql_real_escape_string($tijdnr)."', .....";
1
| INSERT INTO melp (veld1, veld2) VALUES (bwaap, meuk) |
[ Voor 18% gewijzigd door TeeDee op 26-10-2005 13:38 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Wel een valid MySQL, valid SQL daarentegen ...TeeDee schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:37:
[...]
Is dat een geldige syntax voor een insert?code:
1 INSERT INTO melp (veld1, veld2) VALUES (bwaap, meuk)
idd zo las ik zelf uit het boek die andere manier heb ik nog nooit gezien...TeeDee schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:37:
[...]
Is dat een geldige syntax voor een insert?code:
1 INSERT INTO melp (veld1, veld2,...) VALUES (bwaap, meuk)
maar eht werkt al
'$uitbonus' bestond niet meer maar stond wel in de query

dit merkte ik pas nadat ik de NULL had toegevoegd..
had namelijk deze error: Column count doesn't match value count at row 1
dus tjah dan klopte het aantal columns niet
solved dus maar nu merk ik het volgende probleem:
hij neemt de waarde van de invoervelden van het vorige scherm die DISABLED zijn niet mee....
klopt dit?? om,dat hij dan de waarde van deze velden niet kan meegeven in de post...??
waarschijnlijk zal ik dan bij de check() onSubmit als deze true weergeeft die velden enabled maken zodat het wel werkt??
EDIT:
2de probleem de datums worden in het formulier zo ingevoerd: dd-mm-yyyy
maar de databse ondersteund alleen dit: yyyy-mm-dd
dus ook de datum doet hij niet toevoegen
ik neem dat dit simpel valt op te lossen door de datum de splitten en in de goede volgorde zetten voordat hij de query uitvoert...??
Btw ik ben ook terwijl ik dit post tegelijk bezig met zelf uit te zoeken/op te lossen..
[ Voor 19% gewijzigd door Tijgertje84 op 26-10-2005 13:48 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
[ Voor 198% gewijzigd door Bosmonster op 26-10-2005 13:45 ]
Jep.Tijgertje84 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:44:
[...]
hij neemt de waarde van de invoervelden van het vorige scherm die DISABLED zijn niet mee....
klopt dit??
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
gvd dacht ik al
maar: "waarschijnlijk zal ik dan bij de check() onSubmit als deze true weergeeft die velden enabled maken zodat het wel werkt??"
ik ga dit ff uitproberen.....
edit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| else{ document.getElementById('debnaam').disabled = false document.getElementById('abonvorm').disabled = false document.getElementById('aanvraag').disabled = false document.getElementById('uitvoer').disabled = false document.getElementById('afloop').disabled = false document.getElementById('provider').disabled = false return true } |
hmmz werkt niet
is er misschien een mogelijkheid om de velden wel te enabled te laten maar niet wijzigbaar..?
[ Voor 51% gewijzigd door Tijgertje84 op 26-10-2005 13:56 ]
Je rukt de datum uit elkaar met een explode(), draait de inhoud om met array_reverse en plakt het weer bij elkaar met join()Tijgertje84 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:44:
EDIT:
2de probleem de datums worden in het formulier zo ingevoerd: dd-mm-yyyy
maar de databse ondersteund alleen dit: yyyy-mm-dd
dus ook de datum doet hij niet toevoegen
ik neem dat dit simpel valt op te lossen door de datum de splitten en in de goede volgorde zetten voordat hij de query uitvoert...??
Ik zou btw toch je boek nog maar een keertje van voor tot achter doorlezen voor extra creativiteit met de functies van php
Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005
Volgens mij is een unix epoch timestamp handiger, die kan je meteen aan date voeren.Huppie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:59:
[...]
Je rukt de datum uit elkaar met een explode(), draait de inhoud om met array_reverse en plakt het weer bij elkaar met join()
Ik zou btw toch je boek nog maar een keertje van voor tot achter doorlezen voor extra creativiteit met de functies van php
het enablen onsubmit werkt wel moet natuurlijk wel de pagina refreshen

dus dat is al fixed
en dat van de datum splitten/explode() ben ik al eerder tegengekomen dus daar was ik al mee bezig en thnx voor die array_reverse die was ik vergeten...
had het anders zelf ook wel op kunnen lossen..
thnx anyway
[ Voor 31% gewijzigd door Tijgertje84 op 26-10-2005 14:10 ]
Gebruik dan strftime. Dan kan je nog met locales werken. En verder die explode is ook niet echt nodig. Je zou ook gewoon een strtotime kunnen gebruiken. Dan kan je er meteen alles mee doenprototype schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:02:
[...]
Volgens mij is een unix epoch timestamp handiger, die kan je meteen aan date voeren.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Dus pas je je de data aan die je opslaat? Zodat je het later weer op die manier eruit kan krijgen?prototype schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:02:
[...]
Volgens mij is een unix epoch timestamp handiger, die kan je meteen aan date voeren.
Sla het dan in een fatsoenlijk date(time) format op en gebruik gewoon UNIX_TIMESTAMP() bij het ophalen.
verder:
Timestamps gebruiken voor opslag zou ik niet echt aanraden. Al is het al door de automatische update die voor hele onverwachte dingen kan leiden indien je daar ook echt het timestamp formaat voor gebruikt.
Timestamp veld is bedoeld als tijdstempel (!) op records, niet om datum/tijd in op te slaan als content.
Timestamp opslaan in een INT veld is al helemaal nutteloos natuurlijk...
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 26-10-2005 14:08 ]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in... het doel van mijn post was ook niet direct de handigste oplossing vinden, meer de TS erop wijzen dat d.m.v. het zorgvuldig lezen van zijn boek en het opbouwen van wat basiskunde aan PHP hij/zij zelf een oplossing zou moeten kunnen vinden.prototype schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:02:
Of het nu een inefficiente oplossing is als in mijn voorbeeld of een nettere oplossing maakte me hierbij niet uit (heb er zelfs nog aan gedacht m'n post te editen om dit soort gemier te voorkomen maar (blijkbaar helaas) niet gedaan).
Dit geldt dus ook voor disjfa
[ Voor 4% gewijzigd door Huppie op 26-10-2005 14:10 ]
Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005
daar heb ik dus niet echt de tijd voor (deadline) ik heb mijn bij de hand terwijl ik bezig ben + google en php.netHuppie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:59:
[...]
en dat heeft me tot nu toe al een hoop geholpen en werkt fijner vind ik ook.
boek heb ik al ongeveer voor 65% gehad maar eer dat je bij het einde bent ben je het begin allang weer vergeten ....
overigens als ik eenmaal ergens aan beland lees ik eerst ook het boek door
maar dit is de zoveelste keer dat als ik iets post hier dat ik 2 seconden daarna al zelf ongeveer het antwoord heb...
[ Voor 16% gewijzigd door Tijgertje84 op 26-10-2005 14:19 ]
nu heb ik een query gemaakt die een datum haalt uit de dbase
met de normale query komt er dit uit: datum '2005-12-25'
als ik die UNIX_TIMESTAMP gebruik dan komt er dit uit: datum '2005-12-25 00:00:00'....
nu staat er alleen de tijd erbij...
hoe bedoelen jullie dat dan hoe ik deze functie moet gebruiken als ik de datum als 25-12-2005 wil hebben??
heb al wel de handigefunctionaliteiten van deze methode door: http://www.devarticles.co...amples-with-PHP-and-MySQL
maar voor zover niet de oplossing voor wat mijn probleem was...
btw ik heb het probleem al opgelost met de explode() en dat werkt gewoon goed en dit werkt ook met het ophalen van de gegevens..