Confusion schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:48:
[...]
Jij beweert zomaar wat. Ik heb al diverse keren, op Nederlandse en Engelse zenders, documentaires gezien met als titel iets als 'Ouders die hun kinderen liever doof houden'. De dovengemeenschap is geenszins onverdeeld is over de mogelijkheid tot implantaten.
Waarom zou je je kind doof willen houden als erm ogelijkehden zijn tot horen. Ja soms vergt het zware/dure operaties, en dan kun je die beslissing beter overlaten aan het kind zelfs als het opgroeit. Maar reconstructieve operaties vallen imho nog altijd onder de ziekenfonds(in nl)...
[edit]
Crap..de gelovigen nog vergeten..die kunnen ook van een mug een olifant maken als het op medische wetenschap aankomt

Sinergy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:19:
Het grote verschil tussen "genezen" en "verbeteren" zit in geld. Waar een ieder in een normaal ontwikkeld land met dergelijke verzekering in aanmerking komt tot "genezen" zal het verbeteren natuurlijk uit eigen zak moeten gaan komen. Het wordt dus een wereld waarin geld gaat bepalen hoe "goed" jij bent/wordt. In de sport-wereld zal dit dus een extreme grote impact maken. Dit kan je doortrekken tot extreme (sci-fi) scenario's.
Imo moeten sporters puur blijven, zonder enige aanpassingen, ook reconstructieve aanpassingen(bionische benen na een trein ongeluk). Want die benen zullen sneller groter, sterker en sneller worden dan mensen ze kunnen trainen(met of zonder doping).
Als je aan sporters gaat sleutelen is het einde idd zoek
vso schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:17:
Mensen doen dingen om hun geloof. Het respect voor geloof mis je. Je mag mensen niet (ver)-oordelen. Mensen zoals jij noemen ze Extreemisten!
mensen geloven in iets (god of iets anders) sommige nemen geen mobiel omdat het misschien schadelijk is voor de hersenen. Of inentingen of het vermeiden van electronica slim is .. dat zal alleen de toekomst uitwijzen.
Vrijheid van keuze betekend ook het kunnen weigeren, m.a.w je praatjezelf tegen.
Als ik met een enveloppe antrahax rond loop ben ik een terrorist, maar als ik mijn kinderen de wereld in jaag die niet in ge-entzijn, en dus lopende tijdbommen vormen onder de bevolking... Ja deze vergelijking is overtrokken, maar ik ik zou mijn kroost niet naast dan on-ingeënte spul laten lopen of spelen..da's vragen om problemen...zeker met de toenemende wereldbevolking en daarmee de kans op toenemende uitbraken van ziektes....
Vrijheid tot daar aan toe, maar doe dat in je eigen maatschappij...(gelukkig zijn dat soort dorpen vrij geisoleerd nowadays

)
Wat hij bedoeld is dat ALLES 2 kanten op kan werken, je kunt een schep gebruiken om een riool te graven, maar ook om iemands hersens in te slaan....
vso schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:17:
Oke dus jij kan garanderen dat het altijd werkt? Dit is helaas het struikelpunt tussen wet/mens en medische wereld. Ze zijn namelijk niet 100% te garanderen. Hierdoor hebben medische hulpmiddelen niet altijd het gewenste effect (zogenaamde bij-verschijselen)
Niets is 100% te garanderen....maar die kans is wel te verkleinen, je moet de goden nu eenmaal niet verzoeken....
vso schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:17:
Als ik vind omdat de zon niet goedstaat dat er bijmezelf of mijn kind geen "wijziging" aangebracht mag worden dan is dat mijn geloof. Of dat goed/slecht is dat kan je niet beoordeelen dus ook niet veroordelen.
Er is een bepaalde leeftijd die vastgesteld is waarbij je je eigen keuzes mag maken betreft een aantal zaken. Tot die leeftijd heeft de "ouder/voogd" de plicht de keuzes te maken die in zijn/haar ogen het beste lijken op dat moment.
Dus je kind met flessen terpentine en een doos lucifers laten spelen, om wat voor een reden dan ook mag je niet veroodelen? Da's imho gewoon onverantwoordelijk gedrag, en dat afschuiven op je geloof vinnik nog onverantwoordelijker...
God heeft nimmer gezegd dat we ons niet mochten beschermen tegen ziekten....We dragen toch ook kleren en sieraden? Dat zijn toch ook wijzigingen aan het mens zijn?
Je geeft je kind toch ook op jonge leeftijd slaag zodat het domme dingen uithaalt als het ouder wordt(die ook mogelijk tot de dood/narigheid kunnen leiden)?
Daarnaast is inenten niets anders dan het lichaam voorbereiden. Wij wijzigen niets, dat doet het lichaam zelf. Enige wat wij doen is het lichaam een vijand verschaffen die het met 2 vingers in de neus aan kan, zodat het later niet sterft als die vijand met volle krachtk omt....
Dat niet (laten) doen, is imho een vorm van (zelf)moord, en dat spreekt ook niet voor je bij de apocalyps....
We leven in een democratie...de meerderheid is ingeënt... niet gevaccineerde mensen zijn een bedreiging voor de maatschappij....
Tis makkelijker om een ID-toonplicht in te voeren...daar werd mij ook geen keuze in gelaten...waarom nu deze mensen wel?
[
Voor 88% gewijzigd door
Rey Nemaattori op 27-10-2005 14:34
]