Ik heb een heel raar probleem met een FAT32-partie.
Gisteren viel de stroom hier uit, er draaide toen een amule en een bittorrent client, die aan het schrijven waren op die partitie, /dev/hdb7.
Toen ik de stroom weer aanzette leek er niets aan de hand, ik heb de clients weer aangezet, maar tot mijn verbazing konden ze niks meer schrijven naar die partitie. Ikzelf ook niet trouwens. Maar het gekke is dat het fs wel rw gemount is:
Na een remount is het dan wel weer beschrijfbaar, maar na een reboot is het probleem weer hetzelfde.
Gisteren viel de stroom hier uit, er draaide toen een amule en een bittorrent client, die aan het schrijven waren op die partitie, /dev/hdb7.
Toen ik de stroom weer aanzette leek er niets aan de hand, ik heb de clients weer aangezet, maar tot mijn verbazing konden ze niks meer schrijven naar die partitie. Ikzelf ook niet trouwens. Maar het gekke is dat het fs wel rw gemount is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [gdt@Wombat storage]$ mount /dev/hdb1 on / type ext3 (rw) none on /proc type proc (rw) none on /sys type sysfs (rw) none on /dev/pts type devpts (rw) none on /dev/shm type tmpfs (rw) /dev/hdb6 on /home type ext3 (rw) /dev/hda6 on /mnt/WINAPPS type vfat (rw,noexec,nosuid,nodev,umask=000,iocharset=iso8859-1) /dev/hda7 on /mnt/WININST type vfat (rw,noexec,nosuid,nodev,umask=000,iocharset=iso8859-1) /dev/hda8 on /mnt/backup type ext3 (rw) /dev/hdb7 on /mnt/storage type vfat (rw,noexec,nosuid,nodev,umask=000,iocharset=iso8859-1) none on /proc/bus/usb type usbfs (rw) [gdt@Wombat storage]$ echo hoi > test bash: test: Alleen-lezen bestandssysteem [gdt@Wombat storage]$ |
Na een remount is het dan wel weer beschrijfbaar, maar na een reboot is het probleem weer hetzelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 13:17 . Reden: hdb6 > hdb7 ]