Toon posts:

Capt Demon usenetverkeer?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij mn vriendin in het studentenhuis. Er ligt hier een demon 8 mbit lijn, en ik probeer wat te downloaden via mijn usenetprovider.

Thuis met @home trek ik makkelijk 570kb/s binnen, alleen met demon hier blijft ie onder de 250 kb/s.

Klopt het dat demon dit capt ofzo? Want het downloaden van bv windowsupdate gaat wel met 800 kb/s...

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
demon nntp wordt inderdaad op 250kb gemaximaliseerd.

Copy.com

Verwijderd

Gekopierd uit: Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Snelheid is (al dan niet tijdelijk) gelimiteerd tot 2 threads van 512 kbit/sec.

dus theoretisch gezien zou je max 124kb/s kunnen downloaden ofzo? iig het is gecapped ja.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pw89, dat gaat over news.demon.nl zelf. Ik maak uit de TS echter op dat KzmZ een betaalde usenet-server heeft?

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:01:
demon nntp wordt inderdaad op 250kb gemaximaliseerd.
Oke, flauw zeg... neem je een 8mbit verbinding, kun je t niet eens op zn max testen :P

Verwijderd

ah verkeerd gelezen,, sorry

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:57
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:02:
Gekopierd uit: Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Snelheid is (al dan niet tijdelijk) gelimiteerd tot 2 threads van 512 kbit/sec.

dus theoretisch gezien zou je max 124kb/s kunnen downloaden ofzo? iig het is gecapped ja.
Hij heeft een andere usenetprovider zegt hij, dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien heeft demon wel een overbelaste route naar die betreffende usenetprovider??
Is het er een in de VS?

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:03:
pw89, dat gaat over news.demon.nl zelf. Ik maak uit de TS echter op dat KzmZ een betaalde usenet-server heeft?
Juist

Verwijderd

Topicstarter
djmartyn schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:04:
[...]

Hij heeft een andere usenetprovider zegt hij, dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien heeft demon wel een overbelaste route naar die betreffende usenetprovider??
Is het er een in de VS?
Ik heb dus newshosting idd.
Er ligt hier een wired en wireless netwerk, zowel wireless als wired komt de snelheid niet boven de 220, terwijl als ik thuis via remote desktop inlog en daar wat probeer te downloaden ik gewoon bijna het 3voudige haal... Dus er lijkt niet iets mis te zijn met newshosting.

Alle andere poorten hebben we ook al geprobeerd, maar dat hielp ook helemaal niets.

Is er niemand hier met demon 8mbit die kan bevestigen of hij of zij wel boven de 200 kb/s kan halen met een externe usenetprovider?

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:57
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:05:
[...]
Ik heb dus newshosting idd.
Er ligt hier een wired en wireless netwerk, zowel wireless als wired komt de snelheid niet boven de 220, terwijl als ik thuis via remote desktop inlog en daar wat probeer te downloaden ik gewoon bijna het 3voudige haal... Dus er lijkt niet iets mis te zijn met newshosting.

Alle andere poorten hebben we ook al geprobeerd, maar dat hielp ook helemaal niets.

Is er niemand hier met demon 8mbit die kan bevestigen of hij of zij wel boven de 200 kb/s kan halen met een externe usenetprovider?
Ja, dat kan. Probeer eens giganews. Die zitten op de amsix en dan kan je wel een hoge snelheid halen, zelfs wel veel meer dan 8mbit.

Verwijderd

Topicstarter
djmartyn schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:09:
[...]

Ja, dat kan. Probeer eens giganews. Die zitten op de amsix en dan kan je wel een hoge snelheid halen, zelfs wel veel meer dan 8mbit.
Maar newshosting unlimited bevalt me echt prima... het is toch vreemd dat ik thuis met @home wel de snelheden haal die ik kan halen,maar met een 8mbitlijn van Demon niet...

Overstappen op een andere provider zie ik daarom ook niet echt zitten.

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 09:48
Geen problemen bij demon met usenetserver.com in ieder geval. Gaat gewoon full-pull @ 8Mbit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, wat vreemd dan :(
Hoe kan t dan dat ik die snelheden niet haal? T lijkt dus wel gewoon of de nntp gecapt wordt omdat de rest wel allemaal op 8mbit gaat...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:08:
Hmm, wat vreemd dan :(
Hoe kan t dan dat ik die snelheden niet haal? T lijkt dus wel gewoon of de nntp gecapt wordt omdat de rest wel allemaal op 8mbit gaat...
Haal je met andere downloads wel de 8 mbit? Misschien zitten er meer mensen te downloaden in dat studentenhuis?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:15:
[...]

Haal je met andere downloads wel de 8 mbit? Misschien zitten er meer mensen te downloaden in dat studentenhuis?
Ik ken iedereen daar, en gister hebben we t getest. Alle torrentup en downloads uit... nog steeds 220 kb/s.
MEt andere downloads halen we de 8mbit wel...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:46:
[...]

Ik ken iedereen daar, en gister hebben we t getest. Alle torrentup en downloads uit... nog steeds 220 kb/s.
MEt andere downloads halen we de 8mbit wel...
Doe eens een trace naar die newsserver? Dan kun je zien hoe het verkeer loopt. We hebben hier zelf bijvoorbeeld een hoop problemen met Cogent gehad. Misschien dat Demon daar ook gebruik van maakt.

Ook kun je het probleem bij Demon voorleggen of posten in demon.nl.support. Als het probleem bij Demon ligt vind je misschien meer mensen met hetzelfde probleem en merkt Demon ook dat er iets mis is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MuSTi_X
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2022
Demon heeft inderdaad een flinke knijp op zijn eigen gratis news server en het is inderdaad balen. Neem je een 8mb lijn kun je maar 2x 50kb/s binnenhalen.

-=MuSTi=-

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-02 14:05
De meeste usenetproviders hebben een poort 80 proxy voor dit soort gevallen kijk is op hun site voor support

Verwijderd

Topicstarter
MuSTi_X schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:37:
Demon heeft inderdaad een flinke knijp op zijn eigen gratis news server en het is inderdaad balen. Neem je een 8mb lijn kun je maar 2x 50kb/s binnenhalen.
8)7 Anders lees je eerst het topic voordat je uberhaupt de moeite neemt om te reageren?

Verwijderd

Knijpen ze alleen hun eigen newsserver (dus die van Giganews) of ook andere newsservers? Anders kan ik wel em ook laten draaien op poort 80 of wat andere poortjes ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En hier gaan we verder waar het thuis hoort:

Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.